چه کسی در COSMOS برنامه های dApp را ایجاد می کند: به روزرسانی 2020

عکس پروفایل نویسنده

@ks.shilovکریل

توسعه دهنده و نویسنده علاقه مند به بلاکچین. تلگرام من: ksshilov

سرمایه گذاران اولیه بیت کوین و Ethereum سود قابل توجهی از سکه های خود کسب کرده اند. تنها کاری که آنها باید انجام می دادند این بود که با فناوری جدید سر و صدا کنند ، یاد بگیرند که چگونه استخراج کنند ، یا فقط از اولین برنامه های dApp استفاده کنند که به کاربران خود پاداش می دهند با سکه های رایگان. امروز بیت کوین بیش از یک دهه عمر دارد و اتریوم قبلاً بهترین سالهای خود را سپری کرده است. در این محیط ، اکنون همه می پرسند “بعدی کیست؟” خوب ، پاسخ این سوال همان چیزی است که علاقه مندان به فناوری دوست دارند Blockchain 3.0 را بنامند!

در این مقاله ، ما در مورد شبکه Cosmos بحث خواهیم کرد و تجزیه و تحلیل خواهیم کرد که چرا این فناوری امروزه یکی از امیدوار کننده ترین فناوری ها است و در سال 2020 چه پروژه هایی روی آن توسعه داده شده است.

کیهان زنجیره بلوکی نیست. Cosmos یک شبکه غیر متمرکز از زنجیره های موازی مستقل است که هر یک از الگوریتم های اجماع BFT مانند اجماع Tendermint تأمین می شوند. شبکه به عنوان یک اکوسیستم از چندین زنجیره بلوک ، می تواند نیازهای فعلی ترافیک را مرتفع کند. به همین ترتیب ، توسعه دهندگان پروژه دیگر نگران مقیاس پذیری نخواهند بود. اگر بازار تمرکززدایی با جریان اصلی روبرو شود ، هر dApp ساخته شده در شبکه Cosmos برای آن آماده خواهد بود.

بیت کوین و اترئوم هر دو از معماری منزوی قدیمی پیروی می کنند. بیت کوین اولین بلاک چین عمومی بود که سازوکار اثبات کار (PoW) را معرفی کرد. Ethereum امکان ساخت برنامه های غیرمتمرکز را علاوه بر این فراهم کرده است ، بنابراین داشتن یک بلاکچین برای حفظ تمام ترافیک در حال حاضر امکان پذیر نیست. به همین دلیل اتریوم شاهد ازدحام شبکه بوده است. بلاکچین به طور متفاوتی خود را نشان می دهد. به جای پایین آمدن مانند سرورهای سنتی ، استفاده از آن کند و بسیار گران می شود.

فراتر از این ، ما حتی نمی توانیم در مورد بلاکچین های دیگر صحبت کنیم ، زیرا محبوب ترین ها یا چنگال یکی از پایگاه های کد ساخته شده در بالای این بلاکچین ها هستند یا به سادگی در یک مرحله آزمایشی قرار دارند. به علاوه ، محدودیت های مقیاس پذیری مخصوص Ethereum نیستند بلکه مربوط به همه پروتکل هایی هستند که از یک بلاکچین استفاده می کنند.

Cosmos در حال ساخت زنجیره بلوک با یکدیگر است. شما می توانید دیدگاه آنها را به عنوان ایجاد “اینترنت بلاک چین” مشاهده کنید که در آن شبکه های جداگانه می توانند با یکدیگر به صورت غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنند. Cosmos که بخشی از یک اکوسیستم است ، می تواند تضمین کند که معاملات به سرعت پردازش می شوند و بلاک چین می تواند حاکمیت را حفظ کند.

این تیم ساختن پروژه خود را در بالای شبکه Cosmos برای توسعه دهندگان از هر نوع ساختاری آسان کرد. ابزارهای منبع باز مانند Tendermint ، Cosmos SDK و IBC (پروتکل ارتباطات بین بلاکچین) برای ارتباط و تعامل با بلاکچین های Cosmos به صورت عمومی در دسترس هستند. این اکوسیستم با پیوستن پروژه های جدید به شبکه و ساخت برنامه های غیرمتمرکز آماده برای استفاده از روز اول ، به سرعت در حال رشد است. بیایید چند مورد از این پروژه ها را که در سال 2020 شروع شده اند کشف کنیم!

تبادل TomiEx

TomiEx یک مبادله رمز ارز جدید است که سکه TEX آن مبتنی بر بلاکچین Cosmos است. این صرافی از فناوری نوآورانه Proof-of-Stake (PoS) برای پاداش دادن به اعضای جامعه برای حمایت از جامعه استفاده می کند.

این پروژه یک سکه نمادین به نام TEX صادر کرد و محدودیت شدید 575،000،000 سکه TEX را اعمال کرد. TEX با استفاده از چارچوب Cosmos-SDK توسعه یافته است ، که پیاده سازی ایمن الگوریتم PoS را برای تیم آسان می کند. با PoS ، صرافی TomiEx دارای یک ابزار بازاریابی داخلی برای جذب کاربران جدید است. به محض اینکه تعداد کاربران منحصر به فرد به 200000 کاربر برسد ، فناوری PoS به حالت تعلیق درآمده و مکانیزم معکوس برای سوزاندن انتشار توکن فعال می شود. تعداد نشانه های سوزانده شده توسط تعداد کاربران تعیین می شود. اگر کاربران کمتری از تبادل استفاده می کنند ، نشانه های بیشتری سوزانده می شوند. اگر تعداد کاربران دوباره افزایش یابد ، انتشار سکه ادامه خواهد داشت. اقتصاد مبادله اساساً توسط الگوریتم PoS اداره می شود.

کل سازوکار بدون اکوسیستم Cosmos امکان پذیر نخواهد بود. Cosmos از روش PoS استفاده می کند که سازوکار اجماع را کاملاً مجازی می کند. ما در مورد 200000 کاربر منحصر به فرد در یک بلاکچین صحبت می کنیم. این در هیچ پروتکل بلاکچین دیگری امکان پذیر نیست. Cosmos این کار را ممکن کرده است و دارندگان TEX می توانند اطمینان داشته باشند که پاداش های روزانه خود را که در زمان واقعی تولید می شود ، دریافت می کنند.

پروتکل باند

Band Protocol یک چارچوب اوراکل غیرمتمرکز است که از شبکه تحویل داده ، زنجیره بلوکی ساخته شده بر روی Cosmos-SDK برای پاسخگویی به درخواستهای داده تعریف شده توسط کاربر و اوراکل داده پشتیبانی در چندین بلاکچین استفاده می کند. با Cosmos ، باند تبدیل به یک سخنرانی داده ای میان زنجیره ای می شود. به عنوان یک تازه سازی سریع ، اوراکل داده سرویسی است که می تواند داده های دنیای واقعی را به برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند موجود در بلاکچین تلفیق کرده و به هم متصل کند.

در ابتدا ، باند پروتکل از مجموعه داده های مشترکی استفاده می کرد که قراردادهای هوشمند Ethereum می توانستند داده ها را از آنها درخواست کنند. در آن زمان ، پروتکل برای به روز نگه داشتن این مجموعه داده ها به تیم متکی بود. آنها در حال برقراری ارتباط با ارائه دهندگان داده بودند ، اما پردازنده هر واحد بسیار کند بود. بعداً ، تیم به شبکه Cosmos پیوست تا پروتکل جدید و ویژه ای را بیان کند که سریعتر ، ارزان تر و سازگارتر با توسعه دهندگان باشد.

BandChain جدید با استفاده از Cosmos SDK ساخته شده است ، که به کار بردن پروتکل Band برای تقریباً هر بلاکچین ساده است ، و آن را به یک سرویس بلاکچین واقعی تبدیل می کند.

آراگون

آراگون یک سازمان خودمختار غیرمتمرکز (DAO) است که به اشخاص ثالث اجازه می دهد تا با استفاده از قراردادهای هوشمند از پیش تعریف شده ، DAO های خود را به راحتی ایجاد کنند. زنجیره آراگون در شبکه Cosmos در حال توسعه است که با استفاده از مکانیزم اجماع PoS امکان معاملات سریع بین DAOs در شبکه را با هزینه بسیار کم فراهم می کند.

این تیم حاکمیت را به عنوان سرآمد هر ساختار انسانی در نظر می گیرند ، بنابراین پیاده سازی چنین سیستمی را در داخل شبکه برای هر پروژه ای آسان می کنند. حکمرانی به معنای تعامل مداوم با جامعه است ، باری که توسط Ethereum قابل تحمل نیست. به همین دلیل تیم تصمیم گرفت ویژگی های Chara Aragon را با استفاده از Cosmos SDK بسازد. به طور پیش فرض ، این زنجیره از EVM پشتیبانی می کند ، که به آنها امکان می دهد برنامه های موجود خود را بدون توسعه در آینده در زنجیره تازه ایجاد شده مستقر کنند.

بعداً ، زنجیره آراگون می تواند به جای استفاده از یک پل مستقیم به شبکه اصلی Ethereum ، به زنجیره ای در شبکه Cosmos تبدیل شود و با زنجیره های دیگر حتی Ethereum ارتباط برقرار کند.

بلوزل

Bluzelle زنجیره بلوکی برای ذخیره اطلاعات است که به برنامه های غیرمتمرکز راهی آسان برای دسترسی و نگهداری پایگاه داده غیرمتمرکز ارائه می دهد. Bluzelle Chain مبتنی بر Cosmos است ، که به شما امکان می دهد راه حل آن به راحتی و با روشی سریع و مقرون به صرفه توسط هر dApp قابل دسترسی باشد.

با Cosmos ، Bluzelle از ارائه پایگاه داده به سرویس های داده گسترش می یابد. این پروژه به زودی می تواند کیف پول داده ، فید داده و اوراکل داده را ارائه دهد. این نه تنها به مقیاس اکوسیستم کمک می کند ، بلکه به Bluzelle امکان دسترسی به PoS را می دهد که در آن کشاورزان می توانند سکه های BLZ را برای رفتار خوب کسب کنند. دارندگان BLZ می توانند برای افزایش سهام و جوایز مشترک ، به یک نماینده تبدیل شوند و با یک کشاورز نشانه های مشترکی را بدست آورند. اینها همه ویژگی های اصلی هستند که Bluzelle به لطف ادغام Cosmos می تواند سریعتر پیاده سازی و ارسال کند.

علاوه بر همه چیز ، اکوسیستم Cosmos افق Bluzelle را گسترش می دهد زیرا می تواند با استفاده از پروتکل IBC به صورت پویا به برنامه های دیگر متصل شود. همین امر دسترسی سایر خدمات dApp به خدمات Bluzelle را حتی راحت تر می کند.

OKExChain

OKExChain یک بلاک چین عمومی است که توسط تیم مبادله ارز رمزنگاری OKEx ساخته شده است. این زنجیره بر اساس یک زنجیره چنگال Cosmos SDK ساخته شده است و به عنوان معماری اساسی برای اکوسیستم بورس استفاده می شود.

ساختار این زنجیره به گونه ای است که هر شرکت کننده ای می تواند به یک گره فوق العاده تبدیل شود ، به توسعه دهندگان و مشاغل اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز را بسازند یا دارایی های دیجیتال را با سهولت منتشر کنند. برای دستیابی به تجربه توسعه مقیاس پذیر ، کارآمد و کاربر پسند ، OKExChain در بالای Cosmos SDK توسعه یافته است. به این ترتیب ، OKExChain از ادغام با چندین اکوسیستم پشتیبانی می کند و امکان انتقال داده بین زنجیره های مختلف ایزومتریک را فراهم می کند. تیم OKEx مجموعه ای از ابزارهای زنجیره ای متشکل از پروتکل های مختلف زنجیره ای را برای برنامه های جدید و موجود ارائه می دهد تا بتوانند با زنجیره های دیگر به راحتی ارتباط برقرار کنند.

بدون ویژگی های میان زنجیره ای Cosmos SDK ، OKExChain امکان همکاری با یکدیگر را نخواهد داشت. OKDEX همان dApp است که در OKExChain راه اندازی می شود و یکی از ویژگی های اصلی آن امکان تجارت جفت در زنجیره های دیگر در اکوسیستم Cosmos است.

این پنج پروژه است که در اکوسیستم Cosmos ادغام شده اند. Cosmos با مدولار بودن Cosmos SDK ، بلاکچین را قدرتمند و آسان می کند. اگر یک توسعه دهنده هستید ، در صورت تمایل با اعضای تیم هر یک از این پروژه ها تماس بگیرید تا دریابید که روند اجرای هر یک از آنها آسان بوده است.

اگر از علاقه مندان به بلاک چین هستید ، کاربرپسند بودن ، عملکرد و هزینه های معاملاتی پایین این برنامه ها شما را متحیر می کند. Cosmos به اکوسیستم dApp نشان داد که تمرکززدایی بدون مصالحه برای مقیاس پذیری قابل دستیابی است. آیا شما آماده یک تجربه یکپارچه محصول هستید؟

عکس پروفایل نویسنده

داستان های من را بخوانید

توسعه دهنده و نویسنده علاقه مند به بلاکچین. تلگرام من: ksshilov

برچسب ها

با هکر نون همراه باشید

حساب رایگان خود را ایجاد کنید تا قفل تجربه خواندن سفارشی خود را باز کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور