چه کسی این قدرت را دارد که فناوری بزرگ را از بین ببرد؟

پنج شرکت بزرگ فناوری – آمازون، اپل، فیس بوک، مایکروسافت و مالک آلفابت گوگل – در چند سال گذشته تحت نظارت جدی قرار گرفته اند. اکثریت رای دهندگان در ایالت های کلیدی میدان نبرد نسبت به قدرتی که Big Tech به دست آورده است محتاط شده اند. دولت ایالات متحده تنها نهادی است که قدرت کافی برای شکستن پنج بزرگ را دارد. یک شبه شاهد تغییرات عمده ای در چشم انداز فناوری خواهیم بود، اما اقتصاددانان درباره اینکه این تأثیر چه خواهد بود، توافق ندارند.

تصویر
عکس پروفایل شانون هکر نون

پنج شرکت بزرگ فناوری – آمازون، اپل، فیس بوک، مایکروسافت و مالک آلفابت گوگل – در چند سال گذشته تحت نظارت جدی قرار گرفته اند.

اتهامات مربوط به رفتار ضد رقابتی و نگرانی‌های فزاینده در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها، بسیاری را متقاعد کرده است که این شرکت‌ها قدرت زیادی بر نحوه خرید، جستجو، دریافت اخبار و ارتباط با دیگران مصرف‌کنندگان دارند.

برای برخی، فروپاشی این مشاغل ضروری به نظر می رسد. با این حال، حتی برای طرفداران یک فروپاشی فناوری بزرگ، همیشه روشن نیست که چه کسی قدرت انجام این کار را دارد یا این حرکت ممکن است چه پیامدهایی داشته باشد.

چه چیزی می تواند منجر به جدایی بزرگ فناوری شود؟

نظرسنجی نشان می دهد که اکثریت رای دهندگان در ایالت های میدان نبرد کلیدی نسبت به قدرتی که Big Tech به دست آورده است محتاط شده اند – و 49٪ می گویند که می خواهند کنگره آنها را تجزیه کند یا آنها را به شدت تنظیم کند.

در حال حاضر، یک …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور