چه چیزی سریع است و چرا تعداد زیادی از وب سایت ها آفلاین شدند

نیت لانکسون (بلومبرگ) – وقفه در Fastly Inc. ، یک بستر محتوای مبتنی بر ابر که به بسیاری از وب سایت های معتبر بین المللی خدمات ارائه می دهد ، روزهای سه شنبه وب را به صورت آفلاین ارسال کرد.

Fastly یکی از تعدادی از خدمات میزبانی وب و برنامه های سطح بالا است که شرکت های بزرگ برای ارائه همزمان مطالب به میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند.

به جای میزبانی از تمام محتوای وب سایت در یک مجموعه از سرورها در یک مکان ، Fastly زیرساخت های ابری را در ده ها مکان قرار می دهد تا افراد از سرور نزدیک به خود بارگیری کنند.

مشابه خدمات وب آمازون ، Cloudflare Inc. و Microsoft شرکت Azure ، Fastly برای مقاومت در برابر قطع شدن های ناشی از طیف وسیعی از مشکلات شبکه طراحی شده است. این موارد از ازدحام و قطع برق محلی گرفته تا حملات توزیع شده انکار سرویس که اغلب توسط هکرها برای غلبه بر یک وب سایت استفاده می شود ، وجود دارد.

Fastly با استفاده از چندین ماشین برای میزبانی یک محتوا ، تلاش برای ایجاد آفلاین حضور وب شرکت را بسیار سخت می کند.

چی شد؟

به گفته Downdetector ، وب سایت های اصلی گزارش مشکلات حدود ساعت 10:30 صبح به وقت انگلستان در روز سه شنبه را ارائه دادند.

در ساعت 10:58 صبح سریعاً موضوع را تأیید کرد و گفت: “ما در حال بررسی تأثیر بالقوه عملکرد با خدمات CDN هستیم.” در ساعت 11:44 این شرکت گفت که این مشکل را شناسایی کرده و در حال اصلاح است. این شرکت پس از سقوط بیش از 7 درصدی در خاموشی ، ضررهای خود را در معاملات پیش از بازار انجام داد.

وب سایت هایی که از این خسارت آسیب دیده اند ، از جمله آمازون ، نیویورک تایمز ، ردیت ، و سایت های دولت انگلستان و همچنین اخبار بلومبرگ ، اندکی بعد دوباره در دسترس بودند.

چرا وقوع اتفاق افتاد؟

شباهت های زیادی بین این قطعی و مسئله Cloudflare در سال گذشته وجود دارد. مشکلات Cloudflare به این دلیل بوجود آمد که – به زبان ساده – مهندسان این شرکت سعی کردند مسیر ترافیک اینترنت را دوباره مسیریابی کنند و همه چیز منفجر شد.

هر دو شرکت از طریق سرورهای خود ترافیک وب سایت را هدایت می کنند. بنابراین وقتی سرورهای آنها خراب می شوند ، سایر موارد نیز خراب می شوند. پیشگیری از این مشکلات نیز سخت است و اغلب در مواقعی اتفاق می افتد که شرکت ها نیاز به بروزرسانی سیستم های خود داشته باشند.

این یک هک بود؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند نشان دهد مسائل Fastly در روز سه شنبه نتیجه یک حمله سایبری مخرب بوده است. در مقابل ، همه سرپرستان سیستم وب سایت می دانند که قطع شبکه و خرابی ، بدون توجه به اندازه بستر میزبانی آنها ، اتفاق می افتد.

به همین ترتیب ، یک قطره قطعی در سال برای کمتر از 60 دقیقه معمولاً کافی نیست که به یک ارائه دهنده رقیب منتقل شوید.

بسته به توافق نامه سطح خدمات امضا شده بین آن و مشتریان متأثر ، با این وجود ، Fastly ممکن است بازپرداخت یا اعتباراتی معادل با دقایقی که وب سایت در دسترس نیست ارائه دهد ، طبق وب سایت آن.

قبلا اینجا نبودیم؟

خاموشی های گسترده اغلب نتیجه هکرها است ، اما همیشه تقصیر شرکت های میزبان محتوا نیست.

به عنوان مثال ، در سال 2016 ، میلیون ها کاربر اینترنت پس از به خطر انداختن هکرها با ارائه دهنده سرویس Domain Name System Dyn Inc ، دسترسی به برخی از معروف ترین وب سایت های جهان را از دست دادند. بار.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور