چه صفحاتی در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند • Yoast

احتمالاً می خواهید گوگل و سایر موتورهای جستجو بیشتر محتوای شما را در نتایج جستجو نشان دهند. اما اکثر وب سایت ها دارای چند صفحه یا پست هستند که نیازی به نمایش آنها در نتایج جستجو ندارند. بنابراین چگونه به گوگل بگویید چه صفحاتی را نشان دهد و کدام را نه؟ اینجاست که تنظیم صفحات به noindex وارد عمل می شود. در این پست، در مورد نمایه سازی و اینکه چگونه Yoast SEO می تواند به شما کمک کند کنترل صفحاتی که در نتایج جستجو نشان داده می شوند، بیشتر توضیح خواهیم داد.

بیایید با توضیح کوتاهی در مورد نمایه سازی شروع کنیم. قبل از اینکه موتور جستجویی مانند گوگل بتواند یک صفحه یا یک پست را رتبه بندی کند و آن را در نتایج جستجو نشان دهد، باید آن را ایندکس کند. حتی قبل از آن، یک خزنده باید یک قطعه از محتوا را کشف کند تا بتواند ارزیابی کند که آیا این محتوای با ارزش به فهرست خود اضافه شده است یا خیر. یکی از راه هایی که خزنده ها صفحات را کشف می کنند، خزیدن نقشه سایت XML یک وب سایت است. پس از ایندکس شدن یک صفحه، یک موتور جستجو محتوای آن را درک می کند و می تواند آن قسمت از محتوا را در صورتی که به بهترین وجه با جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد رتبه بندی کند.

کدام صفحات را در نتایج جستجو نشان دهیم؟

تعیین اینکه چه چیزی باید توسط خزنده ها نمایه شود و چه چیزی نه، درک آن سخت است و اشتباه کردن آسان است. شما اولین نفری نیستید که ناآگاهانه یک نوع پست کامل را روی noindex قرار می‌دهید و آن را در دسترس موتورهای جستجو قرار نمی‌دهد. ما به سختی و طولانی در مورد این موضوع فکر کرده ایم و این فرآیند را در Yoast SEO به شدت برای شما ساده کرده ایم. اکنون همه چیز به پرسیدن یک سوال ساده از شما خلاصه می شود: آیا می خواهید صفحه x در موتورهای جستجو ظاهر شود؟?

نمایه سازی در Yoast SEO: تب ظاهر جستجو
Yoast SEO تشخیص اینکه چه چیزی در نتایج جستجو ظاهر می شود را برای شما آسان می کند

می توانید تنظیمات فردی را برای در دسترس قرار دادن محتوای خود برای نمایه سازی در بخش های مربوطه Yoast SEO پیدا کنید. در وردپرس، تنظیمات پست ها و صفحات را در قسمت انواع محتوا در تب ظاهر جستجو پیدا خواهید کرد. طبقه بندی هایی مانند صفحات دسته بندی و برچسب شما را می توان در تب Taxonomies Yoast SEO پیدا کرد. در Shopify، می توانید این تنظیمات را در هر نوع صفحه در تب تنظیمات Yoast SEO برای Shopify پیدا کنید.

با بله گفتن به سوال “نمایش پست ها در نتایج جستجو” در تنظیمات پست، مطمئن می شوید که پست های شما در نقشه سایت XML و بنابراین در نتایج جستجو ظاهر می شوند. اگر می‌خواهید چیزی را حذف کنید، فرض کنید می‌خواهید صفحات دسته‌بندی خود را حذف کنید، می‌توانید کلید را روی No تغییر دهید. به این ترتیب طبقه‌بندی یا نوع پست در نقشه سایت XML ظاهر نمی‌شود. به همین دلیل در نتایج جستجو ظاهر نمی شود. هر زمان که چیزی را در اینجا تنظیم کنید که در موتورهای جستجو ظاهر نشود، آن را در فهرست قرار نمی‌دهید و از نقشه سایت XML نگهداری می‌کنید.

بیشتر بخوانید: چرا گوگل محتوای من را به درستی ایندکس نمی کند؟ »

پست های فردی را حذف کنید

اگر شما واقعا نمی خواهید یک URL خاص در نتایج جستجو نشان داده شود، باید a را اضافه کنید noindex, follow برچسب زدن کنار گذاشتن آن از نقشه سایت XML به این معنی نیست که گوگل URL را فهرست بندی نمی کند. اگر گوگل بتواند آن را با دنبال کردن پیوندها پیدا کند، گوگل می تواند URL را فهرست کند.

همچنین می‌توانید با استفاده از نوار کناری Yoast SEO در ویرایشگر پست، پست‌های جداگانه را از نقشه‌های سایت XML حذف کنید. یا اگر در Shopify هستید، می‌توانید با نوار کناری Yoast SEO محصولات جداگانه را حذف کنید. روی تب Advanced کلیک کنید و No to ‘Allow engines search to show this post in search results?’ را انتخاب کنید. سوال

شما می توانید بر اساس هر پست تعیین کنید که آیا چیزی باید در نتایج جستجو ظاهر شود یا خیر

نقشه سایت XML خود را مشاهده کنید

هنگامی که از Yoast SEO در وردپرس استفاده می کنید، افزونه ما به طور خودکار نقشه سایت XML کاملی را برای وب سایت شما ایجاد می کند. این کار را برای موتورهای جستجو آسان می کند تا تمام صفحاتی را که می خواهید کشف کنند را کشف کنند. می توانید نقشه سایت خود را بررسی کنید تا ببینید آیا محتوایی که می خواهید اضافه کنید در نقشه سایت XML ظاهر می شود یا خیر. زمانی که آنجا هستید، باید بررسی کنید که آیا محتوایی که می‌خواهید از نقشه سایت حذف کنید در آن ظاهر نمی‌شود یا خیر.

می توانید نقشه سایت XML خود را در Yoast SEO با رفتن به General > Features > XML Sitemaps > پیدا کنید. (روی علامت سوال کلیک کنید). در اینجا می توانید روی “مشاهده نقشه سایت XML” کلیک کنید و با این کار به نقشه سایت XML وب سایت خود خواهید رفت.

نقشه سایت XML خود را بررسی کنید تا ببینید آیا همه چیز همانطور که باید باشد یا خیر

ما بسیاری از سردرگمی‌ها را در مورد فهرست‌بندی محتوا و نقشه‌های سایت XML با ساده‌سازی موارد در Yoast SEO از بین برده‌ایم. اما مهمتر از همه، اکنون بسیار ساده تر است که به موتورهای جستجو بگویید چه چیزی را دوست دارید و نمی خواهید در نتایج جستجو نشان دهند.

بیشتر در مورد نقشه سایت XML

نقشه های سایت XML نوعی نقشه گنج برای روبات های موتورهای جستجو هستند. آنها آنها را می خزند تا محتوای جدید یا به روز شده را در سایت شما کشف کنند. هر سایتی از نقشه سایت سود می برد، به همین دلیل است که Yoast SEO به طور خودکار یک نقشه سایت XML قوی برای شما تولید می کند. اگر یکی را اضافه کنید، رتبه شما افزایش نمی یابد، اما به خزنده ها کمک می کند تا محتوای شما را بسیار راحت تر کشف کنند. به اطلاعات بیشتری در مورد استفاده از نقشه سایت XML در سایت خود نیاز دارید؟ سپس مطالب بیشتری را برای شما داریم:

به یک سری حرفه ای Yoast SEO تبدیل شوید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور