چه زمانی – و چه زمانی – برای ورود همه جانبه در Cloud Migration | دانش مرکز داده

معمولاً در مورد مهاجرت ابری صحبت می شود که انگار یک امر همه یا هیچ است. ممکن است این تصور برای شما باقی بماند که کسب‌وکارها یا همه‌چیز در فضای ابری می‌روند یا به‌طور کامل در حالت اولیه یا در یک مرکز هم‌مکانی باقی می‌مانند.

با این حال، واقعیت این است که برای برخی از سازمان ها، انتخاب یک راه میانی منطقی تر است. برخی از بارهای کاری مهاجرت به ابر در حالی که سایرین در مرحله اولیه باقی می مانند.

کدام رویکرد برای سازمان شما منطقی تر است؟ آیا باید در فضای ابری به صورت all-in روی بیاورید یا استراتژی ترکیبی تری انتخاب کنید؟ برای راهنمایی به خواندن ادامه دهید زیرا ما مزایا و معایب مهاجرت جزئی و کامل را با ابر مقایسه می کنیم.

مزایای مهاجرت کامل به فضای ابری

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است بخواهید بارهای کاری خود را به طور کامل به ابر عمومی منتقل کنید.

می توان گفت که بزرگترین آن سادگی است. همه‌چیز در فضای ابری به این معنی است که فقط باید یک محیط را مدیریت کنید – ابر خود. لازم نیست نگران استفاده از دو مجموعه مختلف از ابزارهای نظارت و مدیریت باشید (یکی برای ابر و دیگری برای بارهای کاری اولیه) یا در مورد به هم پیوستگی بارهای کاری اولیه با بار کاری ابری. علاوه بر این، مسئولیت‌هایی مانند مدیریت سخت‌افزار فیزیکی و مدیریت پشتیبان‌گیری اولیه زمانی که همه چیز به ابر منتقل می‌شود، از بین می‌روند.

مهاجرت کامل به فضای ابری نیز از منظر مالی کار را ساده می کند. می‌توانید تمام هزینه‌های زیرساخت خود را بر اساس برنامه‌های صورت‌حساب ارائه‌دهنده ابری‌تان پیش‌بینی کنید، نه اینکه هزینه‌های ابری و هزینه‌های زیرساخت اولیه را به طور جداگانه حساب کنید.

مزیت سوم مهاجرت کامل به ابر این است که مقیاس پذیری زیرساخت شما را به حداکثر می رساند. لازم نیست نگران باشید که برخی از بارهای کاری نمی توانند مقیاس شوند زیرا روی سرورهای محلی اجرا می شوند که ظرفیت آنها محدود است.

دلایلی برای نگه داشتن برخی از منابع اولیه

از سوی دیگر، شما می توانید استدلال های خوبی برای حفظ برخی از بارهای کاری در مراکز داده خصوصی حتی زمانی که دیگران را به ابر منتقل می کنید، ارائه دهید.

احتمالاً واضح‌ترین دلیل برای عدم استفاده از همه کاره در فضای ابری این است که برخی از حجم‌های کاری ممکن است نیاز به ماندن در محل داشته باشند. برای مثال، ممکن است به سخت‌افزار ویژه‌ای نیاز داشته باشند که در فضای ابری در دسترس نباشد، یا الزامات انطباق یا حفظ حریم خصوصی ممکن است از آن‌ها بخواهد که در حالت اولیه باقی بمانند.

فراتر از این، باقی ماندن تا حدی در پرم مزیت را به شما می دهد که به شما امکان می دهد بازده کامل سرمایه گذاری هایی را که قبلاً در سخت افزار خود انجام داده اید به دست آورید. اگر به طور کامل به ابر منتقل شوید، ممکن است مجبور شوید سرورها را با تخفیف بفروشید یا (بدتر از آن) اجازه دهید آنها بیکار بمانند. به همین ترتیب، لازم نیست نگران پیدا کردن یک راه خوب باشید فضا را تغییر کاربری دهید قبلاً برای خانه سازی زیرساخت ها استفاده می کردید.

این بحث نیز وجود دارد که نگه داشتن برخی از بارهای کاری در مرحله اولیه از نقطه نظر قابلیت اطمینان مفید است زیرا به شما امکان می دهد ریسک خود را متنوع کنید. اگر همه چیز را به ابر منتقل کنید و پلت فرم ابری شما از کار بیفتد، همه چیز خراب می شود. اگر برخی از بارهای کاری در فضای ابری و برخی دیگر در حالت اولیه دارید، حتی یک نقطه شکست ندارید. (البته، شما می توانید با اتخاذ a به تنوع مشابهی دست یابید معماری چند ابری، اما این معمولاً جایی نیست که سازمان ها شروع به کار کنند، اگر تازه با مهاجرت ابری شروع می شوند.)

نحوه تصمیم گیری بین مهاجرت جزئی و کامل ابر

بنابراین، چه زمانی منطقی است که همه چیز را در فضای ابری انجام دهید، و چه زمانی باید استراتژی مهاجرت ابری سنجیده‌تری را انتخاب کنید؟ پاسخ به چند عامل کلیدی بستگی دارد:

  • الزامات بار کاری: اگر دلایل فنی یا مرتبط با انطباق برای نگه داشتن برخی از بارهای کاری در مرحله اولیه وجود دارد، باید آنها را در حالت اولیه نگه دارید.
  • مدیریت پذیری: کسب‌وکارهایی که عملکردهای فناوری اطلاعات کمتر پیشرفته‌تری دارند، ممکن است از همه کاره بودن در فضای ابری سود ببرند، صرفاً به این دلیل که مدیریت یک محیط واحد ساده‌تر است.
  • سرمایه گذاری های موجود: زیرساخت‌های موجود و سرمایه‌گذاری‌های مرکز داده خود را در نظر بگیرید و تعیین کنید که اگر به طور کامل به فضای ابری مهاجرت کنید چقدر ضرر خواهید کرد.
  • الزامات مقیاس: اگرچه نمی توان با اطمینان دانست که چگونه نیازهای میزبانی شما ممکن است در آینده تغییر کند، برخی از حجم کاری ها احتمالاً بیشتر از بقیه نیاز دارند. اگر انتظار دارید مقیاس زیادی برای بیشتر بارهای کاری خود داشته باشید، انجام همه کاره در فضای ابری منطقی تر است.

اگر در تصمیم گیری مشکل دارید، به خاطر داشته باشید که همیشه می توانید با یک انتقال جزئی ابر شروع کنید و سپس بارهای کاری بیشتری را بعداً به ابر منتقل کنید. “بازگرداندن” بارهای کاری ابری بازگشت در پرم نیز گزینه‌ای است در صورتی که تصمیم بگیرید بیش از حد به فضای ابری متعهد شده‌اید، اما بازگرداندن به کشور تلاش زیادی است – بنابراین شروع با مهاجرت محدود ابر و افزایش مقیاس از آنجا کم خطرتر است. به جای اینکه همه چیز را در فضای ابری تنها برای پشتیبان گیری از برخی حجم های کاری پس از این واقعیت انجام دهید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور