چرا Metaverse به مراکز داده پایدار وابسته است | دانش مرکز داده

نشانه‌هایی افزایش می‌یابد که متاورژن در حال رخ دادن است، با وعده‌های خیلی بیشتر در آینده. با این حال، شرکت‌ها قبل از اینکه بتوانند به طور کامل از این تکرار جدید اینترنت استفاده کنند، باید کاری انجام دهند. متاورس به قدرت محاسباتی گسترده و در نتیجه گسترش مراکز داده نیاز دارد. مراکز داده همانطور که در حال حاضر آنها را می شناسیم آماده نیستند تا این سطح از قدرت محاسباتی را برای ارائه طیف کاملی از تجربیات پیش بینی شده توسط متاورس ارائه دهند – البته به تعداد کافی مهندسان، طراحان و مدیران شبکه برای ادامه کار آن اشاره نکنیم.

همانطور که در حال حاضر وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که ایجاد داده‌های جهانی تا سال 2025 با نرخ رشد سالانه 23 درصد رشد کند. این نرخ رشد این پتانسیل را دارد که از رشد ظرفیت مرکز داده در بازه زمانی مشابه پیشی بگیرد. مراکز داده جهان در حال حاضر یک درصد از برق مصرفی جهان را تشکیل می دهند. اگرچه این صنعت در دهه گذشته به پیشرفت‌های کارایی باورنکردنی دست یافته است، اما مشخص نیست که آیا این افزایش بهره‌وری می‌تواند به جبران نیازهای انرژی مرکز داده در سال‌های آینده ادامه دهد یا خیر.

به دنیاهایی فکر کنید که در فراجهان وجود خواهند داشت. هر محیط، شی و آواتار در متاوره به صورت دیجیتالی در مرکز داده ساکن خواهد بود. در نتیجه، متاورس پذیرش محاسبات لبه به عنوان یک استراتژی زیرساختی کلیدی را تسریع خواهد کرد.

که برای هدایت تکامل متاورس مورد نیاز است – توانمندی کامل بالقوه آن و به ارائه دهندگان اجازه می دهد تا پیشنهادات خود را به طور پایدار مقیاس کنند.

زیرساخت فناوری اطلاعات با ظرفیت بالا برای پشتیبانی از انتظارات متاورس مورد نیاز است. به همین دلیل است که رهبران کسب و کار باید بیش از حد بر نوسازی و گسترش مرکز داده متمرکز شوند، که با ارزیابی و درک زیرساخت فعلی موجود و اجرای چارچوب‌هایی برای اندازه‌گیری تأثیرات زیست‌محیطی آنها شروع می‌شود.

به عنوان مثال، متا یک مرکز داده در هلند برای میزبانی بخشی از متاورس در اروپا با مصرف انرژی مورد انتظار 1380 گیگاوات ساعت در سال طراحی کرده است. این مرکز داده واحد تقریباً نیمی از انرژی تمام مراکز داده در هلند را مصرف می کند. برای اینکه یک مرکز داده با این بزرگی تأیید شود، باید به پایدارترین روشی که فناوری فعلی ما اجازه می دهد ساخته شود.

صنعت مرکز داده دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند شدت انرژی بالا، رشد سریع و مصرف زیاد برق و آب است. تعهد به برنامه‌های ESG و معیارهای استاندارد شده برای کمک به پذیرش، نیازمند سرمایه‌گذاری در فناوری‌ها و ابزارهایی است که عملیات‌های بلندمدت کارآمد و پایدار مرکز داده را تضمین می‌کنند. برای مقابله با این چالش، اشنایدر الکتریک پنج دسته را پیشنهاد می کند که شامل 23 معیار کلیدی برای اپراتورهای مراکز داده است که در مراحل ابتدایی، پیشرفته و پیشرو سفر پایداری خود هستند.

علاوه بر زیرساخت‌های فیزیکی و دیجیتالی، کمبود استعداد در صنعت مانعی برای شرکت‌هایی ایجاد می‌کند که قصد دارند از فرصت‌هایی که متاورس ارائه می‌کند، سرمایه‌گذاری کنند. تحقیقات انجام شده در بررسی مرکز داده سالانه موسسه Uptime در سال 2021 تخمین می‌زند که نیاز کارکنان در سطح جهان از حدود 2.0 میلیون معادل تمام وقت در سال 2019 به نزدیک به 2.3 میلیون در سال 2025 افزایش خواهد یافت. استخدام شدن توسط رقبا با تشدید این موضوع، به نظر می‌رسد 47 درصد از کسب‌وکارهای مرکز داده در یافتن نامزدهای واجد شرایط برای مشاغل آزاد با مشکل مواجه هستند. نیروی انسانی برای استانداردسازی، مهندسی، استقرار و حفظ زیرساخت های در حال گسترش فناوری اطلاعات حیاتی خواهد بود.

کارمندان در حال ارزیابی مجدد چیزی هستند که در مورد کار، زندگی و تعادل هر دو برایشان مهم است. به منظور استفاده از فرصت‌های متواتر، شرکت‌ها باید بتوانند استعدادهای واجد شرایط و با انگیزه ارزشمند را جذب و حفظ کنند. یک راه حل مثبت برای استخدام موثر شامل فرصت های یادگیری فراوان است که توسط برنامه های حرفه ای عمدی پشتیبانی می شود. تمرکز بر آخرین فناوری و نقش آن در اولویت‌بندی پایداری برای نیروی کار در حال رشد جذابیت دارد. ابزارهای دیجیتالی برای نظارت، مدیریت و نگهداری زیرساخت های فناوری اطلاعات، یک جزء تعادل زندگی کاری را برای ماموریت کارمند برای اطمینان از زمان کار در مرکز داده امکان پذیر می کند.

از آنجایی که شرکت‌ها این تغییر را به سوی متاورس انجام می‌دهند، این تقاضای حاصل برای قدرت محاسباتی بیشتر، اپراتورها را به تجدیدنظر در طراحی، بهره‌برداری، کارکنان و نگهداری مرکز داده سوق می‌دهد. نسل بعدی اینترنت راه اندازی شده است و نسل بعدی مراکز داده پایدار نیز چندان عقب نیست.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور