چرا گوگل به ناشران فرانسوی پول می دهد اما با استرالیا مبارزه می کند؟

ژورنال موتور جستجو در حال گزارش درگیری مداوم بین گوگل و استرالیا در مورد کد معامله رسانه های خبری است.

وقتی Google همچنان با قانون در دست تعلیق که آنها را مجبور می کند به ناشران استرالیایی بخاطر لذت بردن از نمایش محتوای خود در SERP بپردازند ، در حالی که همزمان توافق نامه پرداخت هزینه ناشران فرانسوی برای محتوای آنها را امضا می کرد ، اختلاف نظر ایجاد کرد.

با این حال ، هنگامی که شما دو توافق را در کنار یکدیگر نگاه می کنید ، تفاوت آشکاری وجود دارد.

داستان پشت توافق فرانسه

در سال 2020 ، خوانندگان فرانسوی شاهد اخبار منتشر شده از ناشران اروپایی از SERPs در پاسخ به قانون کپی رایت تصویب شده بودند.

در ماه اکتبر ، گوگل اعلام کرد که آنها در طی سه سال 1 میلیارد دلار برای پرداخت هزینه ناشران برای محتوای نمایش داده شده در Google News Showcase سرمایه گذاری کرده اند.

توافق نامه با فرانسه به Google اجازه می دهد تا مجوزهای شخصی را به موجب آن پرداخت براساس معیارهای خاص و قابل اندازه گیری مذاکره کند. این شامل Google می شود که از طرف خواننده برای هر محتوایی که در پشت دیوارهای paywall منتشر شده پرداخت می کند ، به کاربران اجازه می دهد به محتوایی دسترسی پیدا کنند که تا زمانی که پرداختی انجام ندهند نمی توانند آن را ببینند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

داستان پشت توافق استرالیا

تفاوت اصلی بین توافق فرانسه و درگیری در استرالیا این است که دومی به دنبال دریافت پاداش برای Google است که به محتوای آنها در SERP پیوند دهد و اطلاع رسانی پیشرفته درباره “تغییر الگوریتم های عمدی” را که می تواند بر تجارت رسانه های خبری تأثیر بگذارد.

در جلسه سنا که جمعه 22 ژانویه برگزار شد ، مدیر عامل گوگل استرالیا ، مل سیلوا ، مواردی را در مورد کد معامله رسانه های خبری بیان کرد و از سه اصلاحیه فنی سود برد که این قانون را برای آنها “قابل اجرا” می کند.

“اول ، به جای پرداخت برای پیوندها و قطعه ها ، کد می تواند News Showcase را تعیین کند و به Google اجازه می دهد توافقات تجاری را انجام دهد تا علاوه بر ترافیک ارزشمندی که ما از طریق Search ارائه می دهیم ، به ناشران خبری استرالیایی برای ارزش پرداخت کند.”

مل سیلوا اساساً همان معامله ای را که با فرانسه منعقد شده بود ، ارائه می داد ، به موجب آن ناشران موافقت می کردند که از طریق نمایشگاه اخبار گوگل کار کنند.

این به استرالیا دو لقمه پای می دهد زیرا محتوای آنها در نتایج جستجوی ارگانیک و ویترین موجود است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این حال ، برای محتوای نمایش داده شده در نتایج جستجوی ارگانیک هیچ پرداختی انجام نمی شود ، فقط اخبار مربوط به نمایشگاه می توانند غرامت دریافت کنند.

“ثانیاً ، مدل نهایی داوری کد ، با معیارهای مغرضانه ، خطر مالی و عملیاتی غیرقابل کنترل را برای Google نشان می دهد. اگر این مورد جایگزین داوری تجاری استاندارد و مبتنی بر معاملات قابل مقایسه شود ، این امر باعث ایجاد انگیزه در مذاکرات حسن نیت می شود و اطمینان حاصل می کند که ما با حل و فصل قوی اختلافات ، مسئولیت پذیر خواهیم بود. “

این نکته همچنین در یک پست وبلاگ منتشر شده توسط گوگل مورد بحث قرار گرفت ، که هشت دلیل غیر قابل اجرا بودن کد چانه زنی رسانه خبری را بیان می کند. گوگل معتقد است که روند داوری مزایایی را که ناشران از Google می گیرند در نظر نمی گیرد و به طور ناعادلانه نسبت به هزینه های ناشر مغرضانه عمل می کند.

“سرانجام ، می توان مقررات اعلان الگوریتم را طوری تنظیم کرد که فقط به اطلاع معقول درباره تغییرات قابل توجه الگوریتم گوگل احتیاج داشته باشد ، تا مطمئن شویم ناشران قادر به پاسخگویی به تغییراتی هستند که بر آنها تأثیر می گذارند.”

گوگل معتقد است كه این جنبه از قانون اساساً به معنای این است كه این شركت به ناشران اخبار برخورد ویژه ای می كند كه باعث می شود سایر مشاغل دیگری كه از جستجوی ارگانیك به عنوان رسانه استفاده می كنند ، به ضرر تبلیغات تجاری خود بیفتند.

چرا Google در حال بحث در مورد کد معامله رسانه های خبری نیست

علاوه بر سه نکته ذکر شده در بیانیه افتتاحیه مل سیلوا در جلسه سنا ، گوگل در ادامه توضیح داد که چرا آنها با یک قانون بالقوه مخالف هستند اما از یک قانون منصفانه در یک پست وبلاگ حمایت می کنند.

نکات اضافی مشخص می کند که این کد اساساً جستجوی Google را خراب می کند و منجر به این می شود که Google چاره ای جز جذب خدمات خود از استرالیا نداشته باشد:

چرا گوگل به ناشران فرانسوی پول می دهد اما با استرالیا مبارزه می کند؟

Google همچنین به افراد دیگری که موافقت می کنند جستجوی ارگانیک کالایی رایگان باقی بماند ، اشاره می کند که در آن هیچ یک از طرفین برای پر کردن نتایج جستجو به پرداختی احتیاج ندارند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این غول فناوری تکرار می کند که مایلند به ناشران اخبار پرداخت کنند اما تنها در صورت فعالیت از طریق Google News Showcase و “اصلاحات منطقی در مدل داوری” ؛ با این حال ، آنها در پست مشخص نکردند که به چه شکل است.

سرانجام ، گوگل اشاره كرد كه آنها مقالات كامل نشان نمي دهند اما از الگوريتم استفاده مي كنند تا كاربران را به مقالات مرتبط كنند ، آنها مسئوليت كاهش درآمد روزنامه را ندارند و موتور جستجو هر ساله سهم قابل توجهي در استراليا دارد.

آیا فقط Google و Facebook مورد هدف قرار می گیرند؟

در 8 دسامبر ، خزانه دار و وزیر ارتباطات یک نشریه رسانه ای مشترک برای “رسیدگی به عدم توازن قدرت چانه زنی بین مشاغل رسانه های خبری و سیستم عامل های دیجیتال” منتشر کردند.

آنها در انتشار اظهار داشتند که این کد فقط در ابتدا در Google Search و Facebook News Feed اعمال می شود و در صورت نمایش “عدم توازن قدرت چانه زنی” سایر سیستم عامل ها می توانند در آینده اضافه شوند.

بنابراین ، اگر این کد از طریق موتورهای جستجوگر دیگری انجام شود ، می توانند با خواسته های مشابهی روبرو شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

خلاصه

به نظر می رسد که Google با پرداخت محتوای اخبار مخالف نیست ، بلکه با روند مشخص شده در Code مخالف است.

به همین ترتیب ، اگر آنها تنها پلت فرم موتور جستجو هستند که توسط کد مورد هدف قرار می گیرند ، آیا این امر آنها را در معرض آسیب قرار خواهد داد زیرا سایر شرکت ها مجبور نیستند برای تبلیغ محتوای خود در نتایج جستجوی ارگانیک به ناشران اخبار پرداخت قانونی کنند؟

استناد

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور