چرا کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل در گزارش کشف تفاوت دارند

جان مولر از گوگل به سوالی در Office Hangout در مورد تفاوت بین کنسول جستجوی Google (GSC) و Google Analytics در مورد گزارش ترافیک Google Discover پاسخ داد. مولر دلیل رخ دادن این اتفاق و دلیل متفاوت بودن گزارشات Analytics Discover را توضیح داد.

ناهماهنگی بین Search Console و Analytics

تفاوت بین Search Console و Analytics چیزی است که بازاریابان جستجو را گیج می کند. به نظر می رسد که گزارش باید مشابه باشد ، اما همیشه اینطور نیست.

به ویژه برای Discover ، تفاوت وجود دارد.

این سوالی است که مطرح می شود:

“سوال من در مورد اندازه گیری عملکرد Google Discover است.

من مشتری دارم که سایتش هفت یا هشت سال است که فعال شده است و محتوای فوق العاده ای دارند.

چیزی که من می بینم مربوط به یک روز خاص و برای یک صفحه خاص است ، اگر Search Console نشان داده می شود 100 کلیک را نشان می دهیم و اگر آن صفحه خاص و تاریخ خاص را در تجزیه و تحلیل بررسی می کنید ، … نشان می دهد … اختلاف در جلسات و کلیک ها.

در آنجا حدود 20 جلسه در زمینه تجزیه و تحلیل نشان داده می شود.

بنابراین اختلافات زیادی وجود دارد.

راه خوب برای اندازه گیری عملکرد Google Discover چیست؟ “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

Search Console با دقت Discover را ردیابی می کند

جان مولر در پاسخ به این سوال اظهار داشت که Search Console برای ردیابی ترافیک Google Discover از Analytics دقیق تر است.

جان مولر پاسخ داد:

“من فکر می کنم تنها راه اندازه گیری آن در کنسول جستجو است. از آنجا که به طور خاص در Analytics ، ترافیک Discover تقریباً همیشه در جستجوی Google جمع می شود و سپس نمی توانید آن را جدا کنید.

بنابراین فقط در Search Console تصویر بزرگتر را مشاهده می کنید. “

چرا Analytics Discover را به طور دقیق دنبال نمی کند

شخصی که س askingال را مطرح می کند ، می پرسد چرا Analytics Discover را به گونه ای ردیابی می کند که آن را از جستجوی Google جدا نمی کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

محتوای Google Discover این نیست مستقیم نتیجه یک جستجو فقط نمایان می شود.

اما می توان موردی را مطرح کرد که نتیجه غیر مستقیم آن است سابقه جستجو که نشان دهنده علاقه کاربران به موضوعات خاص است.

برخی از موضوعات مورد علاقه که از طریق سابقه جستجو آشکار می شوند ، سپس در Google Discover ظاهر می شوند.

بنابراین از آنجا که جستجوی Google در محتوایی که در Google Discover ظاهر می شود نقشی ایفا می کند ، ممکن است دلیل کافی باشد تا ترافیک Discover را در ترافیک جستجوی Google قرار دهد و بین این دو تفاوت قائل نشود.

این و این واقعیت که می توان آن را در Search Console ردیابی کرد.

مولر وارد جزئیات نشده است ، شاید این چیزی باشد که تیم Discover ممکن است در مورد آن بیشتر بگوید.

مولر پاسخ داد:

“به ویژه Discover ، ما به عنوان بخشی از جستجوی Google می بینیم ، بنابراین آن را جدا نمی کنیم.

… حداقل تیم Discover آنها اساساً به خوبی تصمیم گرفتند ، Discover بخشی از Search است ، بنابراین ما آن را جدا نمی کنیم. “

کنسول جستجوی Google برای Discover Analytics

گوگل اذعان داشت که تفاوت در نحوه ردیابی ترافیک Discover توسط کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل وجود دارد.

خوب است بدانید که Analytics نادرست است و اکنون که این راز برطرف شده است ، دلیل دیگری برای خاراندن سر در مورد تفاوت وجود ندارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

استناد

اختلافات تجزیه و تحلیل در مقابل GSC در ترافیک کشف

تماشا کنید که جان مولر در دقیقه 50:04 به این سال پاسخ می دهد

https://www.youtube.com/watch؟v=fj6iWbCjrrE

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور