چرا پایداری ابری برای سازمان‌های «سبز» جذابیت بزرگی دارد | دانش مرکز داده

سازمان ها در هر اندازه به طور فزاینده ای از فناوری ابری برای پشتیبانی از خود استفاده می کنند تحول دیجیتال و تلاش برای مقیاس بندی با این حال، پایداری ابر نیز به دلیل مهمی برای مهاجرت تبدیل شده است، زیرا ابر می‌تواند از طرح‌های پایداری سازمان‌ها از طریق مصرف انرژی و کارایی بهتر حمایت کند.

یکی از وعده‌های کلیدی ابر این است که سازمان‌ها فقط برای آنچه مصرف می‌کنند پول می‌پردازند. علاوه بر این، مراکز داده ابری نیز معمولاً کارآمدتر از عملیات مرکز داده در محل یا توسط مشتری هستند، جایی که سرورها همیشه به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرند.

با این حال، در حالی که ابر می تواند به سازمان ها کمک کند تا تأثیر عملیات IT خود را بر آب و هوا کاهش دهند، این اغلب دلیل اصلی حرکت هر سازمانی به سمت ابر نیست.

راهول سوبرامانیام، مدیر عامل شرکت: “من هرگز نشنیده ام که یک مدیر اجرایی بگوید که آنها می خواستند به دلایل پایداری به ابر منتقل شوند.” CloudFix، گفت ITPro امروز. “استفاده از ابر به شدت با تسریع سرعت نوآوری و کاهش هزینه ها همراه است، در حالی که مزایای پایداری به عنوان یک فکر بعدی کشف و تحقق می یابد.”

تقاطع ابر و پایداری

یک وعده دیرینه ابر بهره وری است که در مورد ابتکارات پایداری مزایای زیادی به همراه دارد.

برای برخی از سازمان ها، تلاقی واضحی از ابتکارات ابر و پایداری وجود دارد. آ گزارش 2021 از CloudBolt Software دریافت که 68٪ از رهبران فناوری اطلاعات مورد بررسی گفتند که ابتکارات پایداری یک ارائه دهنده ابر عامل مهمی در تعیین اینکه آنها با چه کسی تجارت خواهند کرد، هستند.

جف کوکوفسکی، مدیرعامل نرم‌افزار CloudBolt، گفت: «آن‌ها به‌شدت از مشکل افزایش انتشار کربن از مراکز داده آگاه هستند و فعالانه تلاش می‌کنند تا حد امکان آن را کاهش دهند و در عین حال نوآوری و اتوماسیون را تسریع کنند.» ITPro امروز. یکی از دلگرم‌کننده‌ترین نتایج این نظرسنجی این بود که 79 درصد گفتند که برای انجام تجارت با یک فروشنده ابری با شیوه‌های پایداری قابل اثبات، حق بیمه پرداخت می‌کنند.


پایداری ابر و مصرف انرژی در حال تبدیل شدن به اولویت های رو به رشد برای کسب و کارها به طور کلی است. در سفارش گوگل نظرسنجی جهانی از بین 2000 رهبر فناوری اطلاعات که توسط IDG انجام شد، 90 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که پایداری یک اولویت و/یا معیار عملکرد بخش فناوری اطلاعات آنها است.

جاستین کیبل، مدیر عامل پایداری جهانی در گوگل، گفت: «همانطور که فراخوان برای شیوه‌های پایدار بلندتر می‌شود، می‌بینیم که مشتریان بیشتری به دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند انتخاب‌های محاسباتی پایدار داشته باشند. ITPro امروز.

چگونه سازمان ها می توانند پایداری ابر و مصرف انرژی را اندازه گیری کنند

در حال حاضر تعدادی ابزار به راحتی قابل دسترسی برای کمک به سازمان ها برای استفاده از ابر به عنوان بخشی از طرح های پایداری خود وجود دارد.

Kukowski از CloudBolt گفت: «انتخاب فروشندگانی که متعهد به کاهش کربن هستند و اجرای آن در عمل، اولین گام بزرگی است که اکثر رهبران فناوری اطلاعات در حال انجام آن هستند. “AWS، [Microsoft] Azure و GCP [Google Cloud Platform] همه در مورد تعهد خود به کاهش کربن صریح هستند و ابزارهای نظارتی مختلفی را برای اندازه‌گیری و کاهش مصرف انرژی ارائه می‌کنند.”

3 ارائه‌دهنده بزرگ ابر عمومی، همگی نوعی خدمات دارند تا به سازمان‌ها نشان دهند که چگونه استفاده از ابر بر پایداری و محیط‌زیست تأثیر می‌گذارد. گوگل این را دارد داشبورد ردپای کربن، مایکروسافت دارد داشبورد تاثیر انتشار گازهای گلخانه ای، و AWS دارای ابزار ردپای کربن مشتری.

به گفته مایک ماترا، مدیر پایداری شرکت Akamai، برای مدیران فناوری اطلاعات، مدیران ارشد فناوری اطلاعات، و سایرین، مهم‌ترین روش برای پایداری در فضای ابری دانستن علت تأثیرات آب و هوای سازمان و پرسیدن سؤالات سخت است. سوالات پرسیده شده عبارتند از:

  • آیا ما به روشی بهینه مستقر شده ایم؟
  • آیا از سخت افزاری استفاده می کنیم که از نظر انرژی کارآمد باشد؟
  • آیا هر یک از فرآیندهایی که ما در عملیات ابری مستقر شده خود انجام می دهیم باعث اوج مصرف CPU و دیسک می شود که به افزایش قدرت تبدیل می شود؟

همشون ماترا گفت: وقتی به پایداری و کاهش تأثیرات آب و هوای ابر فکر می کنیم، همه چیز مهم است.

«دسترسی به داده‌های مصرف انرژی خاص از شرکای مرکز داده بهترین راه برای انتقال تأثیر واقعی و شفاف است. شرکت ها کار می کنند او گفت تا تاثیر را کاهش دهد ITPro امروز. “در بیشتر موارد، مشتریان به تأثیرات زیست محیطی با هدف درک روش هایی برای کارآمدتر کردن عملیات خود علاقه مند هستند.”

بهترین روش ها برای بهبود پایداری ابر

تعدادی از شیوه های کلیدی وجود دارد که سازمان ها باید برای بهبود و پیشبرد تلاش های پایداری با رایانش ابری در نظر بگیرند.

اهداف پایداری ارائه دهندگان ابر را درک کنید. این است داشتن درک کلی از محل استقرار سخت افزار توسط یک ارائه دهنده ابر ضروری است. جایی که عملیات فرود خواهد آمد. ماترا گفت و اثربخشی مصرف برق، اثربخشی مصرف آب، و اثربخشی مصرف کربن این عملیات‌ها. همچنین درک اهداف پایداری آن ارائه دهنده ابر و آنچه که برای کاهش تأثیر این عملیات برای مشتریان خود انجام می دهد بسیار مهم است.

او گفت: “به عنوان مباشران خوب فناوری، همه ما مسئولیت داریم تا به سهم خود عمل کنیم و اثرات زیست محیطی خود را بر روی کره زمین کاهش دهیم.”

به تصویر بزرگ نگاه کنید. هر ابر واحدی اغلب تنها بخشی از یک پازل فناوری اطلاعات بزرگتر است. وقتی یک شرکت دارای یک چارچوب فراگیر واحد است که دید و قابلیت همکاری کامل را در تمام ابرها و سیستم‌های داخلی فراهم می‌کند، می‌تواند تمام داده‌ها و معیارهای مورد نیاز را از یک مکان مشاهده کند، آن‌ها را تجزیه و تحلیل کند، و سپس مناطقی را برای افزایش کارایی هدف قرار دهد، کوکوفسکی CloudBolt گفت. این سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا سه اقدام کلیدی صرفه‌جویی در مصرف کربن را انجام دهند: 1) کاهش IT سایه، 2) خودکارسازی کنترل هزینه و اعلان‌ها، و 3) بهینه‌سازی یکپارچه‌سازی/ استقرار مداوم (CI/CD).

تیم های فنی و پایداری را دور هم جمع کنید. به گفته Keeble گوگل، ادغام کامل تیم‌های پایداری و فناوری اطلاعات با سایر تیم‌های عملکردی در سراسر سازمان، مانند تیم‌های تدارکات، امور مالی، یا بازاریابی، می‌تواند به حداکثر بهره‌وری کمک کند تا یک شرکت از فرصت‌های خود برای پایداری بیشتر استفاده کند.

او گفت: “همانطور که در مورد مشتریان ما در Etsy وجود دارد، همکاری نزدیک بین تیم‌های فنی و پایداری به کاهش مصرف انرژی Etsy کمک کرد و بازار آنها را با برق 100٪ تجدیدپذیر تامین کرد.”

معیارهای مشترک را تعریف کنید. Keeble گفت، یک راه عملی برای گنجاندن پایداری در اهداف پروژه، تصمیم گیری در مورد یک معیار مشترک است. همانطور که دپارتمان های فناوری اطلاعات معیارهایی را برای در دسترس بودن برنامه طراحی می کنند، می توانند معیارهای محیطی را نیز طراحی کنند.

او گفت: «در Google Cloud، ما تمایل داریم تأثیر فناوری اطلاعات را به انتشار کربن تقطیر کنیم. برای مشتریانی مانند L’Oréal، توانایی استفاده از ابزاری مانند ردپای کربن و اندازه گیری انتشار ناخالص کربن ابر آنها را قادر می سازد تا تأثیر اصول پایداری و تصمیمات معماری خود را در پایین دست پیگیری کنند.”

یک لحظه جادویی برای پایداری ایجاد کنید. هنگام حرکت به سمت پایداری، تأثیرگذاری بر مخاطبان مختلف در سازمان فناوری اطلاعات مهم است. به گفته Keeble، ایجاد یک “لحظه جادویی” برای یک مخاطب خاص می تواند آنها را به سمت انتخاب پایدار سوق دهد.

برخی از روش‌هایی که ما در Google Cloud در نظر می‌گیریم این است که به گردش کار توسعه‌دهنده در کنسول خود فکر کنیم و گزینه‌های سبز را برجسته کنیم. مناطق کربن پایین تر در حال حاضر کاربران در حال ایجاد منابع خود هستند. وی گفت: “کسب و کارها و سازمان ها به داده های بهتر، شفافیت بیشتر و اقدامات جسورانه برای ایجاد تغییراتی که ما نیاز فوری داریم نیاز دارند.”


سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور