چرا مراکز داده پر سر و صدا هستند و چگونه آنها را ساکت کنیم | دانش مرکز داده

مراکز داده اغلب متهم به مشارکت در آلودگی محیط زیست می شوند زیرا در بسیاری از موارد به منابع انرژی “کثیف” متکی هستند.

اما تنها استفاده از سوخت های فسیلی نیست که می تواند مراکز داده را آلوده کند. مراکز داده نیز می توانند باعث آلودگی صوتی شوند.

اگر می‌خواهید آلودگی مرکز داده را از همه لحاظ به حداقل برسانید، باید روی استراتژی‌های کاهش نویز مرکز داده سرمایه‌گذاری کنید تا مرکز داده شما همسایه بهتری برای هر کسی باشد که در دسترس باشد. این مقاله نحوه کاهش نویز مرکز داده و همچنین اهمیت آن را توضیح می دهد.

چه چیزی مراکز داده را بلند می کند؟

دلیل اینکه مراکز داده تمایل به بلند بودن دارند ساده است: تجهیزات داخل آنها هنگام کار صدای زیادی ایجاد می کنند.

این تجهیزات تا حدی شامل سیستم های فناوری اطلاعات مانند سرورها می شود. اگرچه سرورها معمولاً به صورت جداگانه زیاد بلند نیستند، صدها سرور که در یک فضای کوچک کار می کنند می توانند سطوح نویز تا 96 db (A) ایجاد کنند.

در عین حال، تجهیزات جانبی که مراکز داده به آنها وابسته هستند، مانند سیستم های HVAC که سرورها یا ژنراتورها را خنک می کنند که به عنوان منبع تغذیه پشتیبان عمل می کنند، به نویز می افزایند. این سیستم‌ها می‌توانند به‌ویژه در خارج از مرکز داده پر سر و صدا باشند و به آلودگی صوتی در محله‌هایی که مراکز داده در آن قرار دارند، کمک کنند.

مراکز داده مدت‌هاست مکان‌هایی پر سر و صدا بوده‌اند، اما با یافتن راه‌هایی برای بسته‌بندی تراکم بیشتر تجهیزات در مراکز داده، و گسترش سیستم‌های برق و خنک‌کننده لازم برای پشتیبانی از این تجهیزات، آنها حتی پر سر و صداتر می‌شوند.

چرا نویز مرکز داده مهم است؟

از نقطه نظر عملیاتی، میزان نویزی که یک مرکز داده ایجاد می کند چندان مهم نیست. سرورها اهمیتی نمی دهند که چقدر بلند می شود.

با این حال، افرادی که در مراکز داده کار می کنند، و همچنین افرادی که در محله های اطراف آنها زندگی می کنند یا کار می کنند، تحت تاثیر همه این نویزها قرار می گیرند. 96 db(A) تولید شده توسط سرورها برای کاهش شنوایی در افرادی که سطوح نویز را برای مدت طولانی تحمل می کنند، کافی است، که برای کسانی که در مراکز داده کار می کنند خبر بدی است. و گوش دادن به کمپرسورها یا ژنراتورهای HVAC در تمام طول روز برای افرادی که در نزدیکی مراکز داده زندگی می کنند چندان خوشایند نیست.

این بدان معنی است که هر شرکتی که می خواهد کارفرمای خوبی باشد و همسایه خوبی باشد باید به دنبال راه هایی برای کاهش سطح نویز مرکز داده باشد.

چگونه مرکز داده خود را ساکت تر کنید

راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. برخی از روش‌های کاهش نویز برای مراکز داده واضح و برخی دیگر کمتر هستند.

برای شروع با بدیهیات، اقدامات اولیه عایق صدا می تواند به طور موثر میزان صدای تولید شده توسط تجهیزات مرکز داده را کاهش دهد. به عنوان مثال، اطراف رک های سرور با فوم، تشک های خاموش کننده صدا یا پوشش های لاستیکی به کاهش سطح نویز در مراکز داده کمک می کند. البته می‌توانید به پرسنل مرکز داده هدفون یا سایر تجهیزات ساده بدهید تا نویز در معرض آن‌ها را کاهش دهید.

خنک کننده مایع، تکنیکی برای دفع گرما از تجهیزات مرکز داده که در حال افزایش است، روش عالی دیگری برای کاهش سطح نویز مرکز داده است. خنک کننده مایع بسیاری از فن های مورد نیاز برای خنک کردن سرورها و سایر تجهیزات را به روش سنتی حذف می کند. همچنین از نظر انرژی کارآمدتر است و کسب و کارهایی که علاقه مند به کاهش نویز و افزایش پایداری هستند، یک برد مضاعف است.

در مواردی که نمی توان از فن ها در داخل یک مرکز داده اجتناب کرد، بهینه سازی جریان هوا می تواند سطح نویز را کاهش دهد. هرچه هوا راحت‌تر در سرورها و سایر تجهیزات جریان یابد، فن‌های سخت کمتری کار می‌کنند و در نتیجه صدای کمتری ایجاد می‌کنند.

اگر واقعاً می خواهید در مورد کاهش نویز مرکز داده خارج از چارچوب فکر کنید، می توانید به مراکز داده زیر آب نگاه کنید، که مشکلات آلودگی صوتی را به طور کلی حل می کند. در حال حاضر، مراکز داده زیر آب هنوز کاربردی نیستند – اگرچه مایکروسافت با موفقیت در سال 2018 یکی از آنها را آزمایش کرد – اما اگر غوطه ور کردن مرکز داده شما در آب امکان پذیر شود، تقریباً مطمئناً بهترین راه برای ساکت نگه داشتن آن تا حد ممکن خواهد بود.

نتیجه

صدای مراکز داده بلندتر است – بلندتر از آن چیزی که بسیاری از مردم تصور می کنند – و آلودگی صوتی یک مشکل واقعی برای افراد در داخل و خارج از مراکز داده است.

خبر خوب این است که اقدامات موثری برای کاهش سطح نویز مرکز داده وجود دارد. خنک‌سازی غوطه‌وری احتمالاً بهترین روش عملی موجود در حال حاضر است، اما اگر نمی‌توانید آن فناوری را بپردازید، اقدامات ساده‌تر مانند بهینه‌سازی جریان هوای سیستم‌های خنک‌کننده مبتنی بر فن می‌تواند نتایج نویز برای تجهیزات مرکز داده را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور