چرا فناوری آب و هوا در یک زمان گسترده تر و باریکتر می شود | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — هفته گذشته، TechCrunch کنفرانس سالانه Disrupt خود را برگزار کرد که به “میدان نبرد راه اندازی” ختم می شود. برندگان قبلی این رقابت طیف وسیعی از کلینیک های باروری مردانه دیجیتالی گرفته تا نرم افزار برای کسب و کارهای حشیش و هوش مصنوعی پشتیبانی از مشتری را اجرا می کنند.

امسال برنده یک استارتاپ استخراج لیتیوم بود. سه نفر از پنج فینالیست دیگر نیز اقلیمی یا محیطی محور بودند و به ترتیب بر تجزیه پلاستیک، هیدروژن سبز و روبات های کار در فضای باز تمرکز داشتند. برتری شرکت های متمرکز بر آب و هوا و همچنین گستردگی رویکردهای آنها قابل توجه است.

این فقط جدول امتیازات مسابقات استارتاپی نیست. این یک لحظه شلوغ برای هر سطح از سرمایه های آب و هوایی است، از سرمایه گذاری در مراحل اولیه تا زیرساخت های چند میلیارد دلاری. و بودجه در دسترس برای مشاغل و پروژه های اقلیمی، اعم از VC یا وام های حمایت شده توسط دولت، در حال گسترش است. سرمایه جدید، سرمایه گذاران جدید و تخصص های جدید ادغام شده، بازار فناوری آب و هوایی بسیار بزرگ تری ایجاد می کند و امکان هدف گذاری دقیق تری از فرصت ها را فراهم می کند.

به یک معنا، هر فناوری که کارایی یک فعالیت اقتصادی را افزایش دهد، می‌تواند فناوری اقلیمی در نظر گرفته شود، زیرا راندمان بیشتر منجر به مصرف کمتر و همراه با آن انتشار کمتر در واحد تولید می‌شود. اما شرکت هایی که به دنبال سرمایه گذاری هستند باید درک دقیقی از تاثیر آب و هوای خود داشته باشند. به همین ترتیب، سرمایه گذاران باید هدف اصلی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و بهبود آب و هوا را از شرکت های سبد سهام خود به صورت جداگانه و به عنوان یک سبد سرمایه گذاری داشته باشند.

روند باریک شدن از سوی سرمایه گذاران متخصص نشات می گیرد.

یکی از این صندوق‌های جدید Convective Capital است که 35 میلیون دلار برای تمرکز بر آتش‌سوزی‌های جنگلی جمع‌آوری کرد. دیگری پروپلر است که 100 میلیون دلار برای سرمایه گذاری های آب و هوایی مبتنی بر اقیانوس جمع آوری کرد. Lowercarbon Capital که در حال حاضر یک سرمایه گذار بسیار فعال در زمینه آب و هوا است، یک صندوق جدید 250 میلیون دلاری به طور صریح برای استارت آپ های همجوشی هسته ای جمع آوری کرده است. همچنین Circulate Capital مستقر در سنگاپور وجود دارد که 165 میلیون دلار را از طریق چندین صندوق برای سرمایه گذاری “در پیوند فناوری آب و هوا، بازیافت پلاستیک و اقتصاد دایره ای” مدیریت می کند.

در عین حال، سرمایه‌های زیرساختی بسیار بزرگ با تمرکز بر اقلیم نیز افزایش می‌یابد. در ژوئیه، بروکفیلد صندوق انتقال جهانی 15 میلیارد دلاری خود را تعطیل کرد، که از سقف اولیه سرمایه‌ای که جمع‌آوری شده بود فراتر رفت و همچنان بیش از حد مجاز بود. شرکای زیرساختی کپنهاگ سال آینده یک صندوق مشابه بزرگ را هدف قرار داده است. سپس نهادهای دولتی، مانند دفتر برنامه های وام وزارت انرژی ایالات متحده و توانایی مالی بیش از 300 میلیارد دلاری آن، و تلاش های نهادی چندجانبه از جمله صندوق 11.3 میلیارد دلاری آب و هوای سبز وجود دارند.

ما به تریلیون ها دلار سرمایه گذاری سالانه برای کربن زدایی اقتصاد جهانی در سه دهه آینده نیاز خواهیم داشت و در حالی که بودجه برای انجام این کار هنوز تخصیص داده نشده است، ساختارها در حال ظهور هستند.

پیشنهاد من: هر سرمایه گذاری در فناوری با تمرکز شدید بر کربن زدایی باید به عنوان فناوری اقلیمی واجد شرایط باشد، اما نیاز به مشخصات دقیق دارد. این بدان معناست که یک سرمایه گذاری نیاز به یک بخش خاص و تمرکز بر بازار دارد. این به معنای استفاده از تجربه و تخصص سرمایه گذاران خاص آب و هوا است. همچنین به معنای تناسب واضح با صندوق های متمرکز بر آب و هوا در مراحل مختلف سرمایه گذاری، ریسک پذیری و مدت زمان سرمایه گذاری است. و این نیاز به بیانیه ای واضح از کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در هر واحد فعالیت اقتصادی دارد.

صلاحیت در این روش یک ویژگی است، نه یک اشکال، یک بازار در حال گسترش. این یک چشم انداز سرمایه گذار آب و هوا ایجاد می کند که به طور همزمان شامل سرمایه های اولیه است که صرفاً بر یک چالش آب و هوایی متمرکز شده است. اپراتورهای خبره با چندین دهه تجربه آب و هوا؛ و وجوه چند میلیارد دلاری که فقط در بخش های صد میلیون دلاری مستقر می شوند. (من نیز از طریق Voyager Ventures بخشی از این جهان هستم، که شرکای موسس آن سه دهه سیاست گذاری در زمینه سرمایه گذاری آب و هوا و تشکیل شرکت را بین خود دارند.)

این چشم‌انداز، همانطور که تکامل می‌یابد، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا از طریق یک توالی آگاهانه و هماهنگ از تخصیص‌دهنده‌های سرمایه، از استارت‌آپ به سمت ریسک‌زدایی تحت حمایت دولت به بلوغ حرکت کنند. سرمایه سرمایه گذاری در اقلیم برای تأمین مالی همه چیز از دو دانش آموز با عرشه پاورپوینت گرفته تا بزرگترین پروژه های زیرساختی جهان افزایش خواهد یافت.

برای کارآفرینان آب و هوا، جهان تامین مالی هم بزرگتر و هم خاص تر می شود. برای سرمایه گذاران آب و هوا، بازار در حال گسترش به بخش های جدید و افزایش مقیاس است. این یک چیز خوب است – فقط به این معنی است که کسانی که سرمایه جمع آوری می کنند و آنها را سرمایه گذاری می کنند، باید بر اقلیم خاص و همچنین متمرکز بر آب و هوا باشند.

نات بولارد یکی از همکاران ارشد BloombergNEF و Bloomberg Green است. او شریک مخاطره‌آمیز در وویجر، یک سرمایه‌گذار فناوری آب و هوا در مراحل اولیه است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور