چرا سالت لیک سیتی به یک مکان برتر در مرکز داده تبدیل شده است

اندرو شاپ ، هم تراز شده

اندرو شاپ مدیرعامل آلبوند است

انتظار می رفت که ابتکارات تحول دیجیتال شرکتهای جهانی طی 9 ماه گذشته طی پنج تا ده سال انجام شود. با بیشتر و بیشتر شدن اهمیت خدمات B2B و B2C که هر روز دیجیتالی می شوند و با استفاده گسترده از ابزارهای کنفرانس ویدیویی و همکاری ابری ، بسیاری از سازمان ها تشخیص داده اند که تیم های آنها می توانند از راه دور و خارج از مراکز دفاتر اداری شرکت های بزرگ حداقل برای آینده ای قابل پیش بینی فعالیت کنند.

با توجه به “عقاید مطلوب پیرامون تحول دیجیتال” ، بر اساس گزارشی از Structure Research ، مرکز جهانی داده و بازار ارتباط متقابل آماده رشد مداوم هستند. پیش بینی می شود این بخش در سال 2020 53.9 میلیارد دلار ارزش داشته باشد و با رشد سالانه 11.4 درصدی رشد کند و به 92.4 میلیارد دلار در سال 2025 برسد.

تسریع تحول دیجیتال همچنین در حال تغییر جغرافیای بازارهای مطلوب مرکز داده است. آنچه روزگاری از بازارهای ردیف 3 در نظر گرفته می شد امروزه به عنوان رده های 2 و حتی گاهی اوقات ردیف های 1 شناخته می شوند. علاوه بر این ، “جاذبه داده” تأثیر عمیقی در مکانهای مرکز داده دارد ، زیرا شرکتهای بزرگ ، ابر و ارائه دهندگان نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) نیاز به انتقال عناصر IT خود از مرکز متبوع خود ، دانشگاههای ابری متمرکز دارند. ، یا مکانهای از راه دور ، و نزدیکتر به مکانی که داده ها تولید ، استفاده یا مصرف می شوند تا بر چالشهای تأخیر برنامه و عملکرد کلی غلبه کنند.

مانند قوانین فیزیکی جاذبه ، هرچه داده ها در یک مکان بیشتر جمع شوند ، کشش آن مکان برای خدمات و برنامه های بیشتر بیشتر است و حتی داده بیشتری تولید می کند. اما یک نتیجه معکوس نیز وجود دارد. هرچه مجموعه های داده بزرگتر می شوند ، جابجایی آنها دشوارتر می شود و افق رویدادی را ایجاد می کنند که بیش از دسترس فناوری های مفیدی مانند تجزیه و تحلیل پیشرفته ، هوش مصنوعی و برنامه های یادگیری ماشین است ، که یکپارچه در تحول دیجیتال شده اند. بیشتر این داده ها در بازارهای بزرگ جهانی مترو بهم پیوسته و متراکم و سنگین تر می شوند.

در پاسخ به این پویایی ، برخی از ارائه دهندگان مراکز داده ، استراتژی خود را بر ایجاد اکوسیستم های بهم پیوسته در اطراف مخازن داده در این مراکز مترو متمرکز کرده اند. سایر ارائه دهندگان در حال ایجاد یک معماری جدید هستند که در آن شرکت ها زیرساخت های ابر ترکیبی را در نزدیکی پردیس های ابر دور افتاده قرار می دهند و تقاضا برای مراکز داده چند مستاجر در این مناطق ایجاد می کنند.

با این حال ، رویکرد سوم جبران تأثیرات جاذبه داده ها با طراحی و استقرار مراکز داده سازگار ، ساخته شده در مقیاس 30 مگاوات تا 100 مگاوات در نزدیکی پردیس های ابری از راه دور ، بلکه در بازارهای مترو ، در مجاورت مشتریان ارائه دهندگان ابر است. سالت لیک سیتی نمونه بارز این رویکرد است و مطلوبیت آن به عنوان مکان مرکز داده ، نیاز به بررسی دقیق دارد.

در میان بهترین بازارهای TCO در ایالات متحده

چندی پیش بود که سالت لیک سیتی ، اگر نه بازار مرکز داده های ردیف 3 ، یک ردیف 2 محسوب می شد. اما این درک به سرعت در حال تغییر است. با توجه به افزایش تقاضای منطقه ای برای خدمات آنلاین حساس به تأخیر ، اکنون شاهد انبوهی از شرکت های بزرگ و فوق مقیاس ها هستیم که زیرساخت هایی را که به عنوان دامنه های سیلیکون معروف شده است مستقر می کنند. خدمت به بازار سالت لیک سیتی از دور لس آنجلس دیگر واقع گرایانه نیست.

به تازگی ، Google Cloud Platform در منطقه راه اندازی شده است ، و به مشتریان امکان انعطاف پذیری بیشتری در توزیع بارهای کاری خود در سراسر غرب ایالات متحده ، از جمله در مناطق ابر موجود در لس آنجلس و اورگان ، می دهد.

منطقه سلت لیک سیتی که به عنوان یک قطب در حال رشد با جمعیت بسیار تحصیل کرده و از این طریق استعداد جلب می کند ، دارای زیرساخت های فیبر گسترده ای با قابلیت اتصال قوی و پهنای باند بالا به شرکت های مخابراتی رده بالا در حالی که دارای سریعترین سرعت اینترنت در میان کوه غرب است – در میان سریعترین در کشور است. ایالت یوتا به عنوان یک سایت بسیار مناسب برای مکان یابی ، از کمترین میزان برق و گاز طبیعی در کشور برخوردار است. منابع انرژی تجدید پذیر مانند خورشید و باد نیز به سرعت در حال رشد هستند. مدیران تسهیلات مراکز داده خوشحال خواهند شد که یوتا بیابانی سرد است ، این بدان معنی است که سطح کم رطوبت مراکز داده را قادر می سازد تا از روش های خنک کننده محیط استفاده کنند و هزینه های خنک سازی را کاهش دهند.

کم بودن وقایع فاجعه بار طبیعی و مصنوعی توسط ایالت ، از جمله کمترین موارد در کشور ، همچنین باید راحت باشد ، به خصوص در مقایسه با بازارهای مرکز داده ساحل غربی و شمال غربی اقیانوس آرام مانند سانتا کلارا و پورتلند-هیلزبورو ، که عوامل خطر آنها شامل بی ثباتی لرزه ای ، قرار گرفتن در معرض آب و هوا و کمبود آب است. میزبان بازی های المپیک زمستانی 2002 و نامزد ایالات متحده برای بازگشت در سال 2030 ، همچنین می توان اطمینان داشت که اسکی و اسنوبورد نیز در منطقه سالت لیک بد نیست.

در حالی که هیچ کس توپ کریستالی ندارد ، با توجه به نرخ توسعه و دیجیتالی سازی شرکت ها برای تأمین تقاضای مشتری در منطقه ، کاملاً منطقی است که پیش بینی کنیم بازار مرکز داده های سالت لیک سیتی طی دو تا سه سال آینده دو برابر شود. مهمترین عامل رشد ، که لیست لیست مزایای بازار را محدود می کند ، لایحه 114 مجلس سنا در یوتا – اصلاحیه های معافیت مالیاتی فروش و استفاده از آن است که معاملات مالیاتی مربوط به فروش و استفاده از مراکز داده خاص را تغییر داده است.

طبق قانون یوتا ، دارندگان ، اپراتورها و مشتریان واجد شرایط مرکز داده در خرید تجهیزات مرکز داده با عمر اقتصادی حداقل یک سال مورد استفاده در فعالیت های خود ، از مالیات فروش معاف هستند. این معافیت فقط به سرورها محدود نمی شود. همچنین سایر تجهیزات و ماشین آلات مرکز داده و همچنین قطعات نگهداری ، تعمیر و بهره برداری استاندارد (MRO) را پوشش می دهد. علاوه بر این ، این مشوق های مالیاتی انعطاف پذیر هیچگونه حکم خاص مربوط به سرمایه گذاری سرمایه ، مدت اجاره ، ظرفیت تأمین شده یا الزامات ایجاد شغل را ندارند. معافیت های مالیاتی فروش و استفاده از یوتا مراکز داده ای با مساحت 150،000 فوت مربع یا بزرگتر را پوشش می دهد و نسبت به مراکز داده ای که پس از اول ژوئیه 2016 ساخته شده اند ، بازگشتی است.

برای اینکه روشن شود ، اکنون بسیاری از ایالت ها از انگیزه های اقتصادی برای جذب پروژه های مرکز داده استفاده می کنند ، و با این حال هیچ یک از آنها نمی توانند مطابقت با فضای طرفدار تجارت یوتا ، نرخ پایین مالیات بر درآمد شرکت و ایالت (به ترتیب 5 و 4.95 درصد) ، یا در دسترس بودن زمین مقرون به صرفه برای ایجاد و گسترش مراکز داده جدید.

به عنوان یكی از بهترین بازارهای هزینه مالكیت (TCO) در آمریكا برای جابجایی ، مشوق های مالیاتی یوتا می تواند به پس انداز قابل توجهی تبدیل شود – در بعضی موارد میلیون ها دلار – برای مشتریان پایگاه داده سالت لیك سیتی. در مواجهه با گرانش روزافزون داده ها ، و در حالی که شرکت ها به سفرهای تحول دیجیتال خود ادامه می دهند ، یک مرکز داده با TCO کم در Intermountain West که برای چالش های تأخیر برنامه و عملکرد کلی حل می شود ، مسلماً تحقیقات بیشتری در این زمینه دارد.

نظرات بیان شده در مقاله فوق لزوماً منعکس کننده نظرات دانش مرکز اطلاعات و اطلاعات نیست.

چشم انداز صنعت یک کانال محتوایی در دانش مرکز داده است که رهبری فکر را در عرصه مرکز داده برجسته می کند. برای اطلاع از شرکت در این زمینه ، به دستورالعمل ها و مراحل ارسال ما مراجعه کنید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور