چرا زمینه پیوند بک لینک شما اهمیت دارد؟

زمینه پیوند

به گفته گوگل، نحوه نوشتن یک پیوند مهم است.

اگر از بک لینک جستجوگر که زمینه بک لینک را نشان می‌دهد استفاده نمی‌کنید، گوگل به طور فزاینده‌ای این را روشن می‌کند که ممکن است هنگام ایجاد نمایه بک لینک مناسب برای وب‌سایت کسب‌وکارتان از سایر سئوکاران عقب باشید.

گوگل به ندرت در مورد “لینک سازی” به طور رسمی صحبت می کند. این تا حدی به این دلیل است که SEO ها هر اشاره ای را می کنند و عجیب ترین تفاسیر را تعبیر می کنند. این پست ممکن است تفاوتی نداشته باشد. دلیل دیگر، اصیل‌تر، احتمالاً این است که ما تنها زمانی بر وب و نمودار پیوند تأثیر می‌گذاریم که خارج از صفحه را پیوند می‌دهیم. بنابراین، اگر به نحوه‌ی توصیه‌ی گوگل به توصیف پیوندهای اسناد هنگام نوشتن محتوا نگاه کنید، نشانه‌ای از آنچه در پیوند به Google مهم است، دریافت می‌کنید.

برای نوشتن متن پیوند، از عبارات توصیفی استفاده کنید که زمینه را برای مطالبی که به آن پیوند می دهید فراهم می کند.

نقل قول Developers.google.com

در واقع، مقاله ذکر شده گوگل در بالا به جای متن صفحه، بر روی «متن لنگر» تمرکز می کند، اما به وضوح نشان می دهد که باید تلاش کنید و آن چیزی معنادار را ارائه دهید. این باید محتوای صفحه ای را که به آن پیوند می دهد، به نحوی توصیف کند.

گوگل همچنین در اسناد دسترس‌پذیری خود بیان می‌کند که توسعه‌دهندگان باید بدون توجه به زمینه، پیوندهایی ایجاد کنند که منطقی باشد.

از متن پیوند معنی دار استفاده کنید. پیوندها زمانی که خارج از متن خوانده می شوند باید معنا داشته باشند.

اسناد Developers.Googel.com

با دانستن این موضوع، می‌توانیم از ابزاری مانند ابزار Majestic’s Link Context استفاده کنیم تا ببینیم چگونه می‌توان این لینک‌ها را بدون تلاش زیاد بهبود بخشید. در اینجا یک مثال است:

با نگاهی به تب Link Context برای سایت خود، کاملاً محتمل است که بتوانید راه های آسانی برای تغییر لنگر متن بک لینک های موجود پیدا کنید، بدون اینکه نیازی به کلیک و بررسی دستی هر بک لینک داشته باشید.

لنگر متن “کاخ همپتون کورت”

در مثال بالا، ما یک لینک عالی داریم. در یک صفحه بی بی سی درباره ابزارهای آشپزخانه در طول اعصار و پیوندهایی به صفحه ای در زیر قصر صحیح وجود دارد که در مورد شکلات صحبت می کند. با این حال، روی آن نوشته شده «کاخ همپتون کورت» و صفحه‌ای که به آن پیوند می‌دهد «شکلات مناسب برای یک پادشاه» است. اگر متن لنگر می‌گفت «آشپزخانه‌های همپتون کورت»، حتی بهتر بود.

Anchor Text “می تواند به نهنگ ها آسیب برساند”

اینجا یک موضوع مهم است. نشنال جئوگرافیک سعی داشت با پیوند دادن به صفحه “در معرض خطر و در معرض خطر” نجات نهنگ ها کمک کند. اما با از دست دادن کلمه “Humans” از متن لنگر، آنها معنای زیادی را برای گوگل در لینک از دست می دهند.

چرا برای گوگل مهم است که معنی را در انکر تکست به طور کامل شرح دهد؟

در سال 2019، تقریباً در همان زمانی که گوگل شروع به استفاده از BERT کرد، Majestic زمینه پیوند را راه اندازی کرد. ماه گذشته، گوگل ویدئویی جالب در مورد BERT منتشر کرد که به طور مماس می گوید چرا این مهم است.

BERT همانطور که توسط گوگل توضیح داده شده است

با توجه به وضوح گوگل در ویدیوی جدید خود، “فقط دریافت لینک” کافی نیست… حتی در صفحات خوب. گوگل بسیاری از انرژی خود را صرف درک آنچه در متن یک متن کوتاه است صرف کرده است. منطقی است که اکنون گوگل (یا حداقل انسان ها) نیز معنی را استخراج کرده و آن معنا را به ویژگی های پیوند اضافه می کند.

چند نکته و نکات مهم:

دریافت متن لنگر معنادار که خارج از زمینه منطقی باشد به Google کمک می کند تا معنای صفحه هدف را بهتر درک کند و در نتیجه نتایج جستجوی شما را با تأثیر بر ورودی های الگوریتم های زیربنایی مانند BERT بهبود بخشد.

موتورهای جستجو باید بر اساس داده‌های ناقص تصمیمات مبتنی بر ماشین بگیرند. با بهبود کیفیت اطلاعات وارد شده به تصمیمات موتورهای جستجو، می توانید به سرعت کیفیت ترافیک جستجوی خود را بهبود بخشید.

اعتبار صفحه وب شما فقط در زمینه در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر، اگر سایر صفحات وب به عنوان منبع اطلاعات به صفحه وب شما اشاره کنند (و پیوند دهند)، عالی است! با این حال، به نظر می‌رسد که گوگل همچنان بر متن دقیق لنگر (حداقل بر اساس مستندات عمومی آن) برای درک آن زمینه تکیه می‌کند.

آخرین پست های دیکسون جونز (همه را ببین)

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور