چرا برای اتصال مراکز داده به یک معماری شبکه جدید نیاز داریم | دانش مرکز داده

با تسریع تلاش‌های تبدیل دیجیتالی شرکت‌ها، آنها به طور فزاینده‌ای به برنامه‌ها و خدمات ابری روی می‌آورند که روی سرورهای مستقر در مراکز داده خارج از محل، از جمله ابر عمومی، ابر خصوصی میزبانی شده و مراکز داده چند مستاجر اجرا می‌شوند.

برای ارائه اتصالات پیچیده و قابلیت های اتصال متقابل مورد نیاز، بسیاری از شرکت کنندگان در این اکوسیستم ابری در حال تکامل نیاز به یک معماری شبکه جدید دارند، معماری که نه تنها مراکز داده ابری لبه و هسته مرکزی را به هم متصل می کند، بلکه به شرکت ها کنترل بیشتری بر نحوه اتصال به خدمات ابری و استقرار آنها می دهد. برنامه های کاربردی جدید استفاده از مراکز داده ابری با اکوسیستم‌های ارتباطی غنی چندین مزیت مهم برای شرکت‌ها فراهم می‌کند، از جمله بهبود امنیت، کاهش هزینه‌های حمل و نقل، عملکرد بالاتر، تاخیر کمتر و افزایش انعطاف‌پذیری.

DCI Byline معماری Fig 1.jpg

شکل 1. بسیاری از شرکت کنندگان در اکوسیستم ابری نیازمند یک معماری شبکه جدید هستند

جدیدترین شاخص اتصال جهانی Equinix و نقشه اینترنت TeleGeography نرخ رشد ترکیبی سالانه 44 درصدی را برای اتصال به مرکز داده جهانی پیش‌بینی می‌کنند و پیش‌بینی می‌کنند که پهنای باند اتصال داخلی تا سال 2024 15 برابر بیشتر از پهنای باند اینترنت خواهد بود. برای اپراتورهای شبکه و مراکز داده که به دنبال سرمایه‌گذاری از این هستند. فرصت، سه قابلیت اساسی شبکه سزاوار توجه دقیق است: اتصال مرکز داده، اتصال به یکدیگر و اتوماسیون.

اتصال مراکز داده برای به حداکثر رساندن ظرفیت فیبر با کمترین هزینه برای هر بیت

برنامه های کاربردی ابری به حجم زیادی از داده ها برای انتقال بین مراکز داده نیاز دارند، که همه آنها باید با استفاده از پشتیبان گیری همزمان و ناهمزمان بین مراکز داده اولیه، ثانویه و ثالث تکرار شوند. این امر برای تداوم کسب و کار داخلی و خارج از محل و بازیابی بلایا و اغلب بین مناطق اعمال می شود.

برای اپراتورها، دستیابی به این می تواند چالش برانگیز باشد. برای انجام این کار، آنها باید برای انعطاف‌پذیری بیشتر شبکه از طریق تنوع مسیرهای منطقه‌ای و بین‌المللی برنامه‌ریزی کنند و شبکه‌های مش نوری چابک، مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر و راه‌حل‌های نقطه‌به‌نقطه DCI را به کار گیرند که ظرفیت فیبر را به حداکثر می‌رساند و به کمترین هزینه برای هر بیت می‌رسد.

اتصال مراکز داده در اکوسیستم ابری

توانایی اتصال مراکز داده با چندین ارائه دهنده خدمات، ارائه دهندگان ابر و ارائه دهندگان اینترنت به همان اندازه مهم است. این شامل مسیریابی ترافیک بین چندین شبکه، و اتصال مشتریان با سرویس‌های ابری، برنامه‌ها و بارهای کاری در هر جایی است که قرار دارند.

DELLINGER Rodney Head Shot 2020 Color.jpeg

رادنی دلینگر، مدیر ارشد فناوری و رئیس معماری کسب و کار مقیاس وب نوکیا

مسیریابی ترافیک از یک شبکه به شبکه دیگر و بین مراکز داده اپراتورهای مختلف به عنوان همتاسازی شناخته می شود. همتاسازی دو شبکه را قادر می‌سازد تا مستقیماً بدون نیاز به پرداخت هزینه به شخص ثالث برای انتقال ترافیک در سراسر اینترنت، ترافیک را به هم متصل و تبادل کنند. در برخی موارد، شبکه‌های متعددی را شامل می‌شود که هر کدام با دیگری همتا می‌شوند تا ترافیک را از مبدا به مقصد منتقل کنند. به عنوان مثال، از یک دفتر مشتری به یک برنامه کاربردی که در مرکز داده ابری اصلی اجرا می شود.

برای برآورده کردن این الزامات اتصال، پیاده‌سازی همتای امن برای اپراتورهای شبکه ضروری است، همانطور که راه‌حل‌های راه‌اندازی دروازه مرکز داده و مسیریابی IP که ویژگی‌های جامع مسیریابی لبه IP مانند مسیریابی بخش، مهندسی ترافیک و کاهش DDoS مبتنی بر شبکه را ارائه می‌دهند، ضروری است.

اتصال مرکز داده انعطاف پذیر و انعطاف پذیر از طریق اتوماسیون

اتوماسیون اتصال و اتصال به مرکز داده سومین نیاز حیاتی برای فعال کردن یک اکوسیستم ابری پویا است. شبکه های امروزی ایستا، چند لایه و پرهزینه هستند و برای ارائه اتصال انعطاف پذیر و انعطاف پذیر بین مراکز داده لبه و هسته باید یکپارچه تر و خودکارتر شوند. اتوماسیون اتصال و اتصال مرکز داده باید بهینه و کارآمد باشد، با قابلیت استفاده از زیرساخت های متعدد، مانند فیبر روشن یا تیره، طول موج های مدیریت شده و شبکه های IP/اپتیکال چند فناوری.

مزایای اتوماسیون شبکه برای مشتریان قابل توجه است. این به آنها کنترل می‌دهد تا برنامه‌ها را بالا بیاورند، به خدمات دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز برای پاسخگویی به نیازهایشان در هر مکانی، بارهای کاری را افزایش دهند، و آنها مجبور نیستند با اپراتور شبکه تماس بگیرند و ظرفیت بیشتری را در یک مرکز داده خاص یا بین داده‌ها درخواست کنند. مراکز

با ادغام پورتال های وب مشتری با پلتفرم های اتصال شبکه، اپراتورها می توانند پیکربندی، تهیه و استقرار منابع شبکه را به طور خودکار انجام دهند تا کل فرآیند تا حد امکان یکپارچه شود.

اپراتورها نقش مهمی در ایجاد یک زیرساخت مرکز داده بسیار به هم پیوسته برای ارائه نسل بعدی برنامه های کاربردی ابری دارند. با ارائه قابلیت های پیشرفته اتصال به مرکز داده، که بر اساس اتوماسیون شبکه ساخته شده است، می توانند تجربیات استثنایی را به مشتریان خود ارائه دهند و در عین حال تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را ممکن می سازند.


رادنی دلینگر مدیر ارشد فناوری و رئیس معماری کسب و کار مقیاس وب نوکیا است و 24 سال در صنعت مخابرات در نقش های مختلف از معماری شبکه و مهندسی نرم افزار گرفته تا تیم های مهندسی فروش و توسعه تجارت پیشرو بوده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور