چالش های آمازون رکورد 865 میلیون دلار جریمه حفاظت از داده های اتحادیه اروپا را ثبت کرد

(بلومبرگ)-Amazon.com Inc. به دلیل نقض قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در زمینه حفاظت از داده ، از مجازات رکورد 746 میلیون یورو (865 میلیون دلار) تجدید نظر کرد.

به گفته هنری ایپرز ، سخنگوی دادگاه لوکزامبورگ ، این تجدید نظر روز جمعه در دادگاه اداری لوکزامبورگ ثبت شد.

این چالش پس از آن مطرح می شود که CNPD ، تنظیم کننده حفاظت از اطلاعات لوکزامبورگ ، جایی که آمازون مقر آن در اتحادیه اروپا است ، در ماه جولای از غول فناوری ایالات متحده جریمه کرد.

تنظیم کننده حکم داد که آمازون از طریق پردازش داده های شخصی کاربران ، مقررات عمومی حفاظت از داده ها یا GDPR این بلوک را نقض کرده است. این تصمیم با شکایت 2018 گروه حقوق خصوصی فرانسه La Quadrature du Net صورت گرفت.

بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان در سالهای اخیر به دلیل حجم وسیعی از داده هایی که در مورد طیف وسیعی از مشتریان و شرکای خود جمع آوری کرده است ، از جمله تجار مستقل که در بازار خرده فروشی خود می فروشند ، کاربران دستیار دیجیتال Alexa و خریدارانی که در حال مرور و تاریخ خرید به آنچه آمازون در وب سایت خود به آنها نشان می دهد اطلاع دهید.

آمازون از اظهارنظر در مورد درخواست تجدید نظر خودداری کرد ، اما به بیانیه قبلی در ماه ژوئیه اشاره کرد که “هیچ گونه نقض داده و هیچ اطلاعات مشتری در معرض شخص ثالث قرار نگرفته است.”

آمازون پیشتر گفته بود که “شدیدا” با یافته های مقامات لوکزامبورگ مخالف است.

این شرکت می گوید داده ها را برای بهبود تجربه مشتری جمع آوری می کند و دستورالعمل هایی را تعیین می کند که کارکنان می توانند با آن انجام دهند. برخی از قانونگذاران و نهادهای نظارتی نگرانی هایی را مطرح کرده اند که این شرکت از آنچه می داند برای مزیت ناعادلانه خود در بازار استفاده کرده است.

از زمان اعمال قوانین GDPR اتحادیه اروپا در ماه مه 2018 ، قدرت تنظیم کننده های حفاظت از داده های اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این قانون به ناظران اجازه می دهد تا 4 درصد از فروش جهانی سالانه یک شرکت را جریمه کنند.

بررسی حریم خصوصی به بررسی ضدتراست شدید تجارت آمازون در اروپا می افزاید. اتحادیه اروپا آمازون را به دلیل استفاده از داده های فروشندگان در پلتفرم خود و اینکه آیا به طور ناعادلانه محصولات خود را ترجیح می دهد مورد بررسی قرار می دهد. آلمان تحقیقات متعددی در مورد فروش آمازون دارد. بریتانیا همچنین مسائل مشابه اتحادیه اروپا را بررسی می کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور