پیش بینی مراکز داده بازار خنک کننده مایع | دانش مرکز داده

اشتیاق به خنک‌سازی مایع توسط اپراتورهای مرکز داده، به‌ویژه ارائه‌دهندگان خدمات ابری ایجاد می‌شود. درآمد بازار خنک کننده مایع تا سال 2026 با 50.4 درصد نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) می تواند به 3 میلیارد دلار برسد. این CAGR از 2021 تا 2026 ادامه دارد.

این بر اساس تجزیه و تحلیل بازار مدیریت حرارتی مرکز داده – 2022 است که اخیراً توسط Omdia منتشر شده است (که شرکت مادر، Informa، همچنین والدین Data Center Knowledge است).

دکتر مویزس لوی، تحلیلگر ارشد برق مرکز داده و خنک کننده Omdia مستقر در لندن، گفت: سرمایه گذاری ارائه دهندگان خدمات ابری به دلیل نیاز به اجرای بارهای کاری فشرده، تأثیر مثبتی بر پتانسیل رشد بازار داشته است. .

بهبود پایداری

چه چیزی باعث این روند می شود؟ در میان چیزهای دیگر، پایداری. به طور فزاینده ای، پایداری یک محرک کلیدی در طراحی، ساخت و بهره برداری از مرکز داده است، به طوری که چندین شرکت متعهد می شوند 100٪ انرژی های تجدیدپذیر و انتشار خالص صفر در عملیات خود در آینده قابل پیش بینی داشته باشند.

عوامل دیگر عبارتند از بهبود نسبت توان به خنک کننده، حذف نیاز به مدیریت پیچیده جریان هوا، کنترل دقیق دمای الکترونیک، افزایش فرصت ها برای استفاده مجدد از گرما، و کمک به دستیابی به اهداف پایداری مرتبط با انتشار گازهای گلخانه ای. وی افزود: «خنک‌کننده مایع برای مکان‌هایی که فضای فیزیکی در آن‌ها محدودیت است، فضا مؤثر است.

دکتر لوی گفت: اکثر ارائه دهندگان خدمات ابری در حال حاضر خنک کننده مایع را به شیوه ای اجرا می کنند، از اثبات مفاهیم گرفته تا استقرار واقعی، و اشاره کرد که مایکروسافت، به ویژه، در مورد استفاده از فناوری های خنک کننده مایع در داده های خود بسیار صریح بوده است. مراکز علاوه بر این، شرکت هایی مانند Equinix و Intel در حال آزمایش فناوری های خنک کننده مایع هستند.

فاز بعدی خنک کننده مایع

فراتر از خنک کننده مایع، خنک کننده غوطه وری است، جایی که سرورها به طور کامل در مایعاتی مانند روغن های معدنی دی الکتریک غوطه ور هستند. در حالی که این فناوری در حال ظهور است، توجه سرمایه گذاری را به خود جلب کرده است، مانند دور سرمایه گذاری 28 میلیون دلاری سری C برای خنک کننده انقلاب سبز در اوایل سال جاری.

دکتر لوی گفت: «خنک‌کننده مایع غوطه‌وری امیدوارکننده‌ترین فناوری مبتنی بر عملکرد حرارتی است.

دکتر لوی گفت که پیش‌بینی می‌شود در مجموع، درآمد بازار – که هم مستقیم به تراشه و هم غوطه‌وری را شامل می‌شود – تا سال 2026 از 3 میلیارد دلار عبور کند، بدون در نظر گرفتن برنامه‌های استخراج ارزهای دیجیتال.

دکتر لوی هشدار داد که این بدان معنا نیست که خنک کننده مایع یک نوش دارو است. او گفت: “سیستم های خنک کننده مایع ممکن است راه حل ایده آل برای یک پروژه مرکز داده باشند یا نباشند.” وی گفت: انتخاب خنک کننده مایع به جای سیستم های خنک کننده هوا با عوامل مختلفی از جمله مکان خاص، آب و هوا (دما/رطوبت)، چگالی توان، بار کاری، کارایی، عملکرد، استفاده مجدد از گرما و در دسترس بودن فضای فیزیکی مرتبط است. .

دکتر لوی گفت، با این حال، ترکیبی از سیستم های خنک کننده با هوا و خنک کننده مایع احتمالاً در آینده نزدیک در مراکز داده رایج خواهد شد که ناشی از نگرانی های مصرف انرژی و اهداف پایداری است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور