پیشکسوت صنعت به آینده مراکز داده می اندیشد | دانش مرکز داده

یادداشت ویراستار: سازمان عضو مرکز داده AFCOM با کری گوتز، مدیر ارشد و مدیر ارشد فناوری strategIT.com در مورد صنعت مرکز داده و تأثیر آن بر جهان مصاحبه کرد. کری عضو مؤسسه مرکز داده AFCOM (DCI) است و 40 سال تجربه جهانی در طراحی، راه اندازی و ممیزی مراکز داده، بخش های فناوری اطلاعات و ساختمان های هوشمند دارد.

AFCOM: در سال گذشته، بزرگترین چالشی که در صنعت مرکز داده با آن روبرو بوده اید چه بوده است؟ چگونه بر آن غلبه کرده اید؟

کری گوتزکری گوتز، مدیر ارشد و مدیر ارشد فناوری، StrategIT.com

بزرگترین چالش احتمالاً نوسانات پروژه ها خواهد بود. بخشی از آن به دلیل زنجیره تامین، بخشی به دلیل اخراج و بخشی به دلیل درآمد و تورم است. منظورم این است که 100 دلیل را نام ببرید – همه آنها وجود دارند و همه آنها کاملاً معتبر هستند. اما نکته اصلی این است که پروژه‌هایی که قرار بود شروع شوند، شروع نشدند، پروژه‌هایی که شروع شده بودند تا اول سال متوقف شدند، یا در انتظار چیزهای زنجیره تامین مانده‌اند.

برای شرکت ها سخت بوده است. در حال حاضر شرکت‌های زیادی به دنبال اخراج‌هایی هستند که قطعاً در حالت رشد بودند. شرکت هایی هستند که در حالت رشد هستند و در حال حاضر با قوانین یا مشکلات دیگری سروکار دارند. در حال حاضر، به نظر می رسد که همه در رحم هستند یا چیزی.

با این حال، خوشبختانه، من چابک بوده ام و پروژه های زیادی را روی سر آنها گذاشته ام و همچنین توانسته ام یک نگارش فنی را انجام دهم که البته شامل چاپ کتاب خودم نیز می شود.

AFCOM: مراکز داده شما چگونه با محیط ها یا جوامع محلی خود تعامل دارند یا به آنها پاسخ می دهند؟ چگونه امیدوارید که در آینده به آن برگردید؟

خوب، من همه جا را مرور می کنم، بنابراین با یک مرکز داده درگیر هیچ درجه ای از جزئیات نیستم. اما من می گویم که بخش بزرگی از این کتابی که من نوشته ام، تأمین بودجه بورسیه برای مشاغل و گواهینامه ها در مدرسه و آوردن فناوری به مناطق محروم است. به عنوان مثال، من با Nomad Futurist برای این اولین قسمت همکاری کردم تا ببینم کجا می توانیم بیشترین تأثیر را داشته باشیم.

با این حال، به نظر من، ما در مورد خطوط انتقال استعدادها و جذب افراد به این صنعت برای همیشه صحبت کرده‌ایم و مشکل این است که چگونه می‌توان کسی را وارد یک صنعت کرد، اگر آنها سرنخی از چیست؟ اگر مردم ندانند چه چیزی وجود دارد، حتی برای شغل درخواست نمی کنند.

بنابراین تصمیم گرفتم که آن را برطرف کنیم. این دقیقاً همان کاری است که کتاب من انجام می‌دهد: همه چیز را پوشش می‌دهد، از قدرت گرفته تا بینش خنک‌کننده، کدنویسی، عملیات، مدیریت زیرساخت و مدیریت پروژه… منظورم این است که انواع مؤلفه‌ها در آنجا وجود دارد. و من واقعاً مطمئن شدم که مشاغل زنان و جانبازان را برجسته کنم، اگرچه مطمئناً برای همه قابل اجرا است. تنها 31 درصد از جمعیت بزرگسال دارای مدرک هستند و ما نمی‌خواهیم خط لوله استعدادها را تنها با 31 درصد پر کنیم. و مطمئناً، در حالی که داشتن مدرک خوب است، اکثر افراد می توانند به سرعت آموزش ببینند و شروع به کار کنند.

AFCOM: اگر بتوانید یک مرکز داده در هر کجای دنیا بسازید، کجا و چرا؟

من دوست دارم یک مرکز داده در ساحل داشته باشم فقط به این دلیل که ساحل را دوست دارم، اما. [Laughs.] این بهترین مکان برای یک نفر نیست. می‌دانید، من نمی‌دانم جایی وجود دارد که من انتخاب کنم، اما بسیار هیجان‌زده هستم که برخی از راه‌حل‌های جدیدی را می‌بینم که اجزا و مراکز داده – حتی مراکز داده لبه‌ای – را برای مردم ارائه می‌کنند. که در غیر این صورت به آنها دسترسی نداشتند. بنابراین، برای من، این یک مکان مرکز داده نیست، بلکه بسیاری از مکان‌های مرکز داده است که مردم قبلاً هیچ نوع گزینه‌ای در آن‌ها نداشته‌اند.

AFCOM: کدام روند اخیر مرکز داده شما را بیشتر هیجان زده یا مشتاق کرده است؟

یکی از چیزهایی که واقعاً هیجان‌انگیز است این است که در حال حاضر، به‌ویژه با ابر بومی، این است که شرکت‌ها شروع به توجه به محیط زیست کرده‌اند. ما اکنون در پرتگاهی قرار داریم که در آن داده ها هزینه دارد. هزینه کربن وجود دارد و قطعاً هزینه انسانی نیز وجود دارد، به خصوص اگر به برخی از فناوری‌هایی که از صنعت ما و کار کودکان حمایت می‌کنند و هر چیز دیگری که در ساخت آنها دخیل است نگاه کنید. بنابراین قطعاً تلفات انسانی وجود دارد.

اما نکته خوب این است که ما شروع به دیدن کمی مسئولیت بیشتر در مورد محاسبات کرده ایم. و امیدواریم که ما فناوری‌های جدیدی در حال افزایش داشته باشیم که شرایط را برای همه افراد درگیر بهتر می‌کند و امیدواریم بتوانیم برخی از این بازارهای کار وحشتناک را که واقعاً مردم را به خاطر فناوری حرام‌فروشی می‌کنند، خارج کنیم.

AFCOM: شما شخصاً امیدوارید در دهه آینده چه کارهایی را انجام دهید؟ امیدوارید صنعت مرکز داده به طور کلی بتواند در دهه آینده چه کاری انجام دهد؟

برای من؟ امیدوارم در دهه آینده بازنشسته شوم. من می خواهم یک آبجو در دست داشته باشم. رفیق من آماده ام

نه، اما من قطعاً در راه خروج از صنعت مقداری جبران خواهم کرد. من به هیچ وجه یک جوجه بهاری نیستم، اما می‌خواهم در حین خروج، تفاوت تاثیرگذاری ایجاد کنم و امیدوارم این خط لوله استعداد را بهبود بخشم.

با این حال، واقعاً، من فکر می‌کنم که بزرگترین پتانسیل صنعت قرن داده که بیشترین تأثیر را داشته باشد، گرد هم آوردن افراد از همه اقشار جامعه و انجام این کار با مهربانی و شفقت است، چیزی که من فکر می‌کنم فناوری آن را از دست داده است. چرخه اخبار 24 ساعته و رسانه های اجتماعی دو مورد از بهترین و بدترین اتفاقاتی هستند که برای سیاره ما رخ داده است، و من فکر می کنم این واقعیت که مردم از فناوری برای رفتار ظالمانه و پست استفاده می کنند چیزی است که امیدوارم به زودی متوقف شود. من معتقدم این صنعت به طور خاص توانایی پذیرش و دعوت مردم را از هر جایی دارد و این توانایی را دارد که بر مهربانی و تغییر تأثیر بگذارد. من امیدوارم که صنعت از این پتانسیل در 10 سال آینده به خوبی استفاده کند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور