پیش‌نمایش درآمد آمازون: AWS ممکن است در گزارش رشد آهسته‌تر به Azure بپیوندد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت Amazon.com که کندترین رشد خود را در طول فصل تعطیلات پیش بینی کرده بود، اکنون به نظر می رسد که عملکرد بهتری نسبت به انتظار داشته باشد – تا حدی به لطف مصرف کنندگان انعطاف پذیر ایالات متحده.

سوال این است که آیا یک فصل مناسب کریسمس برای جبران کندی رشد فروش در بخش خدمات ابری این شرکت که سال‌ها بیشترین سود آمازون را به همراه داشته است، کافی خواهد بود.

این شرکت مستقر در سیاتل قرار است نتایج سه ماهه خود را در روز پنجشنبه گزارش دهد و تحلیلگران تخمین می زنند که این غول تجارت الکترونیک 17 سنت به ازای هر سهم درآمد داشته است که کمتر از 29 سنت برای هر سهم در سال گذشته است.

آمازون در ماه اکتبر وال استریت را پس از پیش‌بینی ضعیف‌ترین رشد فروش در سه ماهه چهارم در تاریخ خود ترسانده بود. هفته‌ها بعد، این شرکت هزاران اخراج را در میان رده‌های شرکتی خود اعلام کرد و به برخی از سرمایه‌گذاران نشان داد که مدیران برای یک رکود احتمالی آماده می‌شوند.

از آن زمان، تورم کاهش یافته است، اقتصاد ایالات متحده قدرت پایداری از خود نشان داده است و خرید آنلاین به رشد خود ادامه داده است، اگر چه کندتر از دوران رونق دوران همه گیری.

سوکاریتا کودالی، که تجارت الکترونیک را برای تحقیقات Forrester دنبال می‌کند، گفت: «مردم بدترین را تصور می‌کنند. “شما باید عقب نشینی کنید و متوجه شوید که هزینه های خرده فروشی بالا است.”

سرمایه گذاران به نوبه خود نسبت به شرکت رشد صعودی بیشتری داشته اند و سهام را حدود 22 درصد در سال جاری افزایش داده اند – اگرچه این تا حدی نشان دهنده این واقعیت است که سهام در سال گذشته به حدی آسیب دید که اکنون یک فرصت خرید را نشان می دهد.

Bloomberg Second Measure، که تراکنش‌های کارت اعتباری و نقدی را ردیابی می‌کند، تخمین می‌زند که فروش خرده‌فروشی آمازون در ایالات متحده طی سه ماه آخر سال 2022 نسبت به سال قبل 9.3 درصد افزایش یافته است. آمازون پیش‌بینی می‌کند که درآمد، شامل واحدهای بین‌المللی، خریدهای تجاری و فروش محاسبات ابری که داده‌های اندازه‌گیری دوم بلومبرگ نمی‌گیرد، بین ۲ تا ۸ درصد افزایش خواهد یافت. ایالات متحده حدود دو سوم از درآمد این شرکت را تشکیل می دهد.

فروش سالم‌تر در آمازون لزوماً به سود زیادی تبدیل نمی‌شود. بیش از یک سال است که هزینه های عملیاتی شرکت با سرعت بیشتری نسبت به فروش افزایش یافته است.

آمازون در تلاش است تا پس از رشد سریع دوران همه گیر، لاغر شود. این شرکت بازگشایی انبارهای جدید را کند کرده است، برخی از امکانات را رها کرده و اخیراً یک مجتمع اداری Bay Area را فروخته است که انتظار می‌رفت آن را به تسهیلات لجستیکی تبدیل کند. ماه گذشته، آمازون دور جدیدی از اخراج را آغاز کرد که در نهایت به 18000 کارمند خواهد رسید.

آمازون تأثیر مالی کاهش مشاغل را فاش نکرده است، چه در هزینه های اخراج یا پس انداز آینده در حقوق. تحلیلگران Oppenheimer & Co تخمین می زنند که حذف این حقوق ها باعث صرفه جویی 2.1 میلیارد دلاری آمازون در سال جاری و 3.3 میلیارد دلار در سال 2024 می شود.

سهم بازار جهانی برای خدمات عمومی ابری

سلامت AWS، رهبر بازار در فروش قدرت محاسباتی اجاره‌ای و ذخیره‌سازی داده، یک علامت سوال است زیرا برخی از مشتریان شرکت‌های بزرگ در حال ارزیابی مجدد هزینه‌های فناوری خود هستند. درست همانطور که مصرف کنندگان در طول شیوع کووید-19 بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دادند، کسب و کارها خرید نیروی محاسباتی درخواستی از AWS و دیگران را افزایش دادند، تلاشی برای فعال کردن کار از راه دور و برآوردن تقاضای فزاینده برای محصولات دیجیتال مانند پخش ویدئو. این رشد کند شده است، به طوری که برخی از شرکت ها اکنون به AWS می آیند تا برای کاهش صورتحساب های خود درخواست کمک کنند.

شرکت مایکروسافت، نزدیکترین رقیب آمازون در خدمات ابری، هفته گذشته هنگامی که رشد کندتر را برای عملیات ابری خود پیش بینی کرد، سرمایه گذاران را نگران کرد.

تحلیلگران انتظار دارند فروش AWS با رشد 22 درصدی در سه ماهه چهارم به 21.7 میلیارد دلار برسد و تا سال 2023 کند شود و نزدیک به 20 درصد حفظ شود.

“آیا این موقتی است، چند ربع سفت شدن کمربند، یا این افت ساختاری است؟” استفان اسلوینسکی، تحلیلگر BNP Paribas Exane گفت. اسلووینسکی که دارای رتبه “کم عملکرد” ​​در سهام آمازون است، تنها تحلیلگری است که توسط بلومبرگ با رتبه فروش معادل در سهام ردیابی شده است.

AWS معمولاً درآمد عملیاتی بیشتری نسبت به مجموع سایر شرکت‌ها دارد. لوید والمسلی، تحلیلگر UBS گفت، اما تحلیلگران و سرمایه گذاران راهنمایی های آمازون را برای نشانه هایی از پیشرفت در افزایش حاشیه های خرده فروشی تجزیه و تحلیل خواهند کرد. او گفت: “سرمایه گذاران می خواهند آسودگی خاطر داشته باشند که پس انداز در سایر زمینه ها از بین نرود.”

به طور کلی، تحلیلگران انتظار دارند که آمازون فروش 145.8 میلیارد دلاری را برای سه ماه منتهی به 31 دسامبر به ثبت برساند که 6 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. انتظار می رود درآمد خالص 1.98 میلیارد دلار باشد که 60 درصد کاهش دارد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور