پورتلند با ویرجینیا به عنوان نقطه داغ مرکز داده برابری می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — ویرجینیای شمالی دیگر به عنوان مطلوب ترین مکان مرکز داده جهان به تنهایی نمی ماند و پورتلند برای اولین بار در سال جاری رتبه اول را به اشتراک می گذارد.

طبق گزارش سالانه 2023 شرکت جهانی املاک و مستغلات Cushman & Wakefield، پورتلند در یک رتبه بندی جهانی 9 پله جهش کرد و با ویرجینیای شمالی برابری کرد – برترین عملکرد در سه نسخه قبلی برای اولین بار. سنگاپور و هنگ کنگ در رتبه های سوم و چهارم قرار گرفتند و تنها بازارهای آسیایی اقیانوس آرام هستند که در 10 رتبه بندی کلی برتر قرار دارند.

کوشمن و ویکفیلد برای مزایای پورتلند در بازارهای جهانی مرکز مشاهده کردند: «این به دلیل گسترش سریع فعالیت های مقیاس بزرگ در بازار فرعی هیلزبورو و همچنین قیمت گذاری نسبتاً مطلوب، گزینه های پایداری، ریسک زیست محیطی کم و زمین در دسترس بیشتر است.

10 بازار برتر دیگر مناطق شهری ایالات متحده از جمله آتلانتا، شیکاگو و سیاتل هستند. جوهور، مانیل و حیدرآباد که جدیداً وارد آسیا و اقیانوسیه شده اند، امسال همراه با علاقه فزاینده به بازارهای مرکز داده خاورمیانه به دلیل نزدیکی به مراکز اصلی فناوری و دولتی، به این فهرست پیوستند.

این گزارش سالانه مراکز مراکز داده در سراسر جهان را بر اساس 13 عامل، با اندازه بازار، اتصال فیبر و در دسترس بودن ابر با توجه به وزن‌های بالاتر، رتبه‌بندی می‌کند. عوامل دیگر عبارتند از انگیزه ها، ثبات سیاسی و پایداری.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور