پنتاگون قرارداد 9 میلیارد دلاری Cloud را به 3 CSP بزرگ و اوراکل می دهد | دانش مرکز داده

وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) روز چهارشنبه تصمیم خود را در مورد خرید قابلیت مشترک جنگ جنگی Cloud (JWCC) اعلام کرد و قرارداد 9 میلیارد دلاری را به آمازون، گوگل، مایکروسافت و اوراکل اعطا کرد و IBM را در سردی کنار گذاشت.

وزارت دفاع در ابتدا اعلام کرد که در حال بررسی پنج ارائه دهنده خدمات ابری است، اما مشخص نکرد که آیا به یک یا چند CSP اعطا می کند. 3 بزرگ آمازون، گوگل و مایکروسافت از ابتدا در حال اجرا بودند، اما اوراکل، با توجه به نیویورک تایمز، برای این قرارداد یک معماری چند ابری را تحت فشار قرار داد. به نظر می رسد این وضعیت مشاوره ای اوراکل را در میز با Big 3 به ارمغان آورده است.

به گفته رویترز، پیش از JWCC، زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک (JEDI)، که بر روی یک “ابر تجاری بزرگ و مشترک” متمرکز بود، وجود داشت، در حالی که JWCC از چند ابر، راه حل رو به رشد برای ایجاد یک شبکه ابری انعطاف پذیر استفاده می کند.

تصمیم وزارت دفاع همچنین به روند رو به رشد معماری چند ابری برای بارهای کاری توزیع شده اعتبار می دهد. طرفداران معماری چند ابری، مانند متیو مورگان، معاون بازاریابی VMware، به اجتناب از انحصار فروشنده یا «قفل کردن» به نفع عرض جغرافیایی برای جابجایی شبکه‌ها بین CSPها در صورت لزوم اشاره می‌کنند.

مورگان در مقاله‌ای در سال 2021 نوشت: «در سال 2021 و بعد از آن، سازمان‌هایی که من با آنها کار کرده‌ام به شیوه معمول فناوری اطلاعات مربوط به ناهمگونی پلت‌فرم‌ها، ارائه‌دهندگان ابری و پشته‌های برنامه‌ها ادامه خواهند داد. فوربس. ما این را در رشد همه پلتفرم‌های ابری اصلی و عدم استانداردسازی یک ارائه‌دهنده ابری واحد می‌بینیم.

سفر وزارت دفاع به چند ابری

بر اساس گزارش FCW.com، وزارت دفاع در دسامبر 2021 آرزوی چند ابری برای JWCC داشت.

«JWCC در رقابت با دیگر تلاش‌های ابری نیست. این باعث افزایش و پر کردن شکاف ها و به دلیل روابط است [between DISA and the military departments] شارون وودز، مدیر اجرایی دفتر برنامه محاسبات ابری آژانس سیستم‌های اطلاعات دفاعی، گفت: ما می‌توانیم با هم همکاری کنیم تا بفهمیم چگونه می‌توانیم الزامات بسیار پیچیده را در سراسر بخش برآورده کنیم. وودز این نظرات را پس از رویدادی در دسامبر 2021 در مورد استراتژی رایانش ابری وزارت دفاع بیان کرد.

وودز گفت: «و این به معنای استفاده از قابلیت‌های مختلف است، نه فقط یک قرارداد، نه فقط یک قابلیت». “اگر بخواهید باید مجموعه ای از قابلیت ها باشد.”

آژانس دولتی نظامی در سال 2019 یک راه حل تک فروشنده را امتحان کرد، اما ناموفق بود زیرا تلاش های آن با چندین پرونده قضایی روبرو شد و عادلانه بودن روند مناقصه را به چالش کشید. خرید JEDI در سال 2019 به مایکروسافت اعطا شد و رقیب رایانش ابری AWS را شکست داد که برخی معتقدند تصمیمی سیاسی برای حمایت از مایکروسافت برای قرارداد دولتی 10 میلیارد دلاری بود. پنتاگون در ژوئیه 2021 مسیر خود را تغییر داد و قرارداد را به نفع راه حل چند فروشنده لغو کرد.

پنتاگون ابتکار ابر JWCC را تغییر نام داد و اعلام کرد که تا آوریل 2022 قرارداد جدیدی را اتخاذ خواهد کرد. در مارس 2022، وزارت دفاع تاریخ تصمیم گیری را تا دسامبر به تعویق انداخت زیرا دامنه خود را از دو CSP به 4 افزایش داد. دیروز، دیدیم که وزارت دفاع تصمیم گرفت قرارداد را در هر چهار CSP با سقف 9 میلیارد دلار برای کل پروژه 5 ساله گسترش دهد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور