پشتیبانی از پایان موتور WP برای htaccess

WP Engine ارائه دهنده میزبانی مدیریت شده وردپرس اعلام کرد که به پشتیبانی از دستورالعمل های htaccess پایان می دهد. WP Engine فرآیندهای پایان عمر (EOL) را برای پایان دادن به استفاده از .htaccess در سرورهای خود آغاز کرده است و تاریخ اکتبر 2022 را برای حذف کامل پشتیبانی تعیین کرده است.

استفاده از htaccess. به‌عنوان ابزاری برای مدیریت وب‌سایت‌ها به قدری عمیق است که ایده عدم پشتیبانی از htaccess. برخی ممکن است به درستی فکر کنند که اگر مشتریان نتوانند یک .htaccess سفارشی داشته باشند، سرویس میزبانی وب ممکن است برای نحوه ایجاد سایت های مدرن مناسب نباشد.

اما نگاهی دقیق‌تر به کاری که WP Engine انجام می‌دهد نشان می‌دهد که این تصمیم منطقی است و شگفت‌آورتر، این ممکن است در آینده یکی از ویژگی‌های مشترک میزبانی وب با کارایی بالا باشد.

چرا WP Engine از htaccess پشتیبانی می‌کند

دلایلی که WP Engine برای پشت سر گذاشتن htaccess ارائه کرد، در مورد دستیابی به دستاوردهای عملکردی از حذف .htaccess از سطح سایت و همچنین توانایی استفاده از مزایای عملکرد از فناوری های جدیدتر بود.

در این اطلاعیه آمده بود:

WP Engine فایل htaccess. را منسوخ خواهد کرد تا عملکرد وب سایت را افزایش دهد و با روندهای صنعت مطابقت داشته باشد.

اگر سایت شما از دستورالعمل‌های htaccess. سفارشی خارج از قوانین پیش‌فرض وردپرس استفاده می‌کند، ما فهرستی از جایگزین‌های پیشنهادی را گردآوری کرده‌ایم.

WP Engine تخمین می‌زند که این تغییر بر اکثر وب‌سایت‌هایی که در حال حاضر میزبانی می‌کند تأثیر نخواهد گذاشت، زیرا اکثر سایت‌ها فقط از نسخه پیش‌فرض htaccess. که وردپرس تولید می‌کند استفاده می‌کنند.

“بر اساس تجزیه و تحلیل ما، اکثر وب سایت های WP Engine به هیچ گونه تغییر اضافی در htaccess. نیاز ندارند زیرا از نسخه پیش فرض وردپرس این فایل استفاده می کنند.
بازنویسی های پیش فرض وردپرس توسط WP Engine به طور خودکار در سطح سرور مدیریت می شود.

htaccess و عملکرد سایت

htaccess. راهی برای کنترل جنبه‌های خاصی از یک وب‌سایت است، مانند تغییر مسیر درخواست برای یک URL به URL دیگر، هدایت درخواست‌ها برای URLهای HTTP ناامن به HTTP‌های ایمن و مسدود کردن آدرس‌های IP هکرها و خراش‌دهنده‌های مخرب، از جمله موارد دیگر.

htaccess. فایلی است که در سرورهایی استفاده می‌شود که نرم‌افزار سرور منبع باز Apache را اجرا می‌کنند (و همچنین، برای مثال، سرورهای Nginx که به عنوان یک پروکسی معکوس برای Apache اجرا می‌شوند).

استفاده از فایل های htaccess یک روش قدیمی و جا افتاده برای مدیریت وب سایت ها است.

با این حال، چیزی که ممکن است به طور معمول مورد توجه یا بحث قرار نگیرد این است که استفاده از فایل‌های htaccess راه کارآمدی برای مدیریت فعالیت‌هایی مانند مسدود کردن آدرس‌های IP یا تغییر مسیر URL‌ها نیست.

هنگامی که فایل‌های .htaccess بسیار بزرگ می‌شوند، می‌توانند تأثیر منفی بر سئو و معیارهای مربوط به تبدیل مانند زمان تا اولین بایت (TTFB) بگذارند، معیاری که اندازه‌گیری می‌کند که چقدر طول می‌کشد تا سرور شروع به دانلود منابع صفحه وب کند.

طبق آزمایشی که توسط StrategiQ انجام شد که تأثیر htaccess. را بر عملکرد کمی تعیین کرد، آنها متوجه شدند که فایل‌های .htaccess می‌توانند بر عملکرد و مقیاس‌پذیری سرور تأثیر بگذارند.

چیزی که آنها کشف کردند این بود که یک فایل htaccess. آزمایش همچنین نشان داد که یک فایل .htaccess با کمتر از 1000 خط می تواند تأثیر “قابل توجهی” بر استفاده از حافظه سرور داشته باشد.

آنها خاطرنشان کردند که فشار اضافی برای از بین بردن وب سایت کافی نیست زیرا سرور هنوز منابع کافی برای مدیریت فشار دارد.

شایان ذکر است که در طول آزمایش‌های خود، ما تأثیر زیادی بر زمان بارگذاری کلی صفحه در هیچ چیزی جز فایل 50000 خطی مشاهده نکردیم. این احتمالاً به این دلیل است که، با وجود اینکه منابع قابل توجهی در رسیدگی به درخواست‌ها استفاده می‌شد، ما هنوز به اوج ظرفیت خود نرسیدیم.»

با این حال می توان تصور کرد که یک سرور با چندین وب سایت با فایل های htaccess بزرگ می تواند بر روی سرور تأثیر بگذارد.

ثانیا، آنچه ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد، این است که طبق گفته بنیاد رسمی نرم افزار آپاچی (توسعه دهندگان نرم افزار سرور آپاچی که htaccess. را اجرا می کند)، تنها زمانی که فایل های htaccess. فایل پیکربندی محدود است، مانند چیزی که ممکن است در سرورهای مشترک با بودجه یافت شود.

اسناد بنیاد نرم افزار آپاچی توصیه می کند:

به عنوان مثال، یک تصور اشتباه رایج وجود دارد که احراز هویت کاربر باید همیشه در فایل‌های htaccess. انجام شود، و در سال‌های اخیر، تصور اشتباه دیگری وجود دارد که دستورالعمل‌های mod_rewrite باید در فایل‌های htaccess. قرار گیرند.

این است که به سادگی این مورد نیست.

شما می توانید پیکربندی های احراز هویت کاربر را در پیکربندی سرور اصلی قرار دهید، و در واقع این روش ترجیحی برای انجام کارها است. به همین ترتیب، دستورالعمل‌های mod_rewrite، از بسیاری جهات، در پیکربندی سرور اصلی بهتر عمل می‌کنند.

آنچه WP Engine پیشنهاد می کند در واقع بهترین روش مطابق با اسناد آپاچی است و در کوتاه مدت و بلندمدت با ایجاد محیطی که ممکن است وب سایت های آنها را سریعتر کند، که به فروش، کلیک های تبلیغاتی کمک می کند، به نفع پایگاه کاربران آنها خواهد بود. مزایای کوچک سئو

آیا کاربران WP Engine ناراحت خواهند شد؟

WP Engine راه هایی را برای استفاده از فایل های htaccess. با استفاده از قوانین وب ارائه می دهد. قوانین وب به کاربران اجازه می دهد تا قوانین اجازه/انکار مبتنی بر IP و تنظیم پاسخ های هدر را مدیریت کنند.

تغییر مسیرها را می توان به سه روش در پلت فرم میزبانی مدیریت شده WP Engine اعمال کرد:

  1. انبوه به پیکربندی Nginx موتور WP وارد شد
  2. انبوه وارد یک افزونه وردپرس به نام Redirection می شود
  3. انبوه وارد شده به مدیر تغییر مسیر افزونه Yoast SEO

من از افزونه Redirection WordPress در برخی از وب سایت های خود استفاده می کنم و آن را راهی آسان برای مدیریت تغییر مسیرها و هدرها می دانم.

این افزونه همچنین دارای یک فایل گزارش مناسب است که بازدیدهایی را به شما نشان می‌دهد که منجر به 404 پاسخ می‌شود که می‌تواند به شما در مورد لینک‌های ورودی با غلط املایی هشدار دهد (که می‌توان با ایجاد تغییر مسیر برای URL غلط املایی به URL صحیح برطرف شود).

فرآیند پایان عمر موتور WP (EOL) برای htaccess

اگرچه در ابتدا ممکن است پایان دادن به پشتیبانی از .htaccess یک ایده رادیکال به نظر برسد، با توجه به اینکه چگونه بنیاد نرم افزار آپاچی خود توصیه می کند از htaccess. در سطح وب سایت استفاده نکنید، رویکرد WP Engine بسیار منطقی است.

مزایای واضحی برای کاربران آنها و همچنین برای بازدیدکنندگان وب سایت وجود دارد.

آیا سایر میزبان های وب از آنها پیروی می کنند؟

استناد

اعلامیه موتور WP را بخوانید

.htaccess منسوخ شدن و گزینه های جایگزین

توصیه های بنیاد نرم افزار آپاچی در مورد htaccess را بخوانید

زمانی که (نه) از فایل های htaccess. استفاده کنید

قوانین وب موتور WP

تغییر مسیرها در WP Engine

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور