پس از همه‌گیری، مراکز داده با «عادی جدید» سازگار شدند

برای مدیران مراکز داده، همه‌گیری همه چیز را تغییر داده است. و ما به عقب برنمی گردیم، حداقل، به این زودی ها. و وقتی بتوانیم به حالت سابق برگردیم، ممکن است دیگر نخواهیم – یا حتی نتوانیم.

بنابراین “عادی جدید” چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا چند راه وجود دارد که مدیریت مرکز داده تغییر کرده است.

دیگر سفری ندارید

Equinix به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده کولوکیشن در جهان، اکنون از هر دو طرف نرمال جدید را دیده است.

به‌عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات، باید به مشتریان سازمانی خود کمک می‌کرد تا با تأثیرات همه‌گیری COVID-19 سازگار شوند. و به‌عنوان شرکتی که خود تحت تأثیر قرنطینه‌ها قرار گرفت، مجبور شد نحوه تجارت خود را تغییر دهد.

جان لین، رئیس ایالات متحده برای Equinix گفت: بزرگترین و فوری ترین تغییر این بود که مشتریان دیگر نمی توانستند به تاسیسات Equinix سفر کنند.

او به Data Center Knowledge گفت، در ابتدا، این به دلیل قرنطینه های مرتبط با بیماری همه گیر بود. لین گفت، اما بسیاری از شرکت‌ها هنوز تمایلی به شروع مجدد برنامه‌ریزی سفرهای کاری به دلیل ادامه موج‌های آلودگی ندارند و همچنان محدودیت‌های سفر وجود دارد.

او گفت: «پیمایش در مرزها سخت است. “بنابراین [customers are] اعتماد به ما برای انجام بیشتر و بیشتر.”

به عنوان مثال، Equinix کارهای زیادی را انجام داده است که مشتریان قبلاً خودشان انجام می دادند، مانند قفسه بندی و انباشتن تجهیزات و تعمیر و نگهداری تجهیزات اولیه.

احترام به سلامت و ایمنی

فرهنگ شرکتی خود Equinix نیز در نتیجه همه‌گیری تغییر کرده است.

به عنوان مثال، لین گفت، در گذشته، کارمندی که کمی احساس بیماری می کرد، همچنان سر کار می رفت.

او گفت: “اکنون، اگر گلو درد دارید، در خانه می مانید و قرار گرفتن در معرض افراد اطراف خود را کاهش می دهید.”

و این شرکت نسبت به سلامت و ایمنی بسیار آگاه تر شده است.

او گفت: “ما احتمالا هنوز در سطح بالایی هستیم.”

تحول کار از خانه

و البته، مانند هر شرکت دیگری، کارمندان Equinix که می‌توانستند از خانه کار کنند، این کار را انجام داده‌اند.

لین گفت که احتمالاً این تغییر نخواهد کرد.

او گفت که اکثر دفاتر Equinix در سراسر جهان بازگشایی شده‌اند تا اگر کارمندان می‌خواهند از موقعیت‌های شلوغ خانه دور شوند، می‌توانند وارد شوند. اما، به جز برای کارکنان عملیات مرکز داده که نیاز به حضور در امکانات دارند، نیازی به آن نخواهد بود.

او گفت: “ما توانایی انجام کارهای اداری از خانه را حفظ خواهیم کرد.”

قبلاً افرادی بودند که قبل از شیوع بیماری همه گیر از خانه کار می کردند، اما اکثریت قریب به اتفاق کارمندان دفتر در دفاتر شرکت کار می کردند. در طول همه‌گیری، 95 درصد از کارکنان عملیات غیر مرکز داده از خانه کار می‌کردند.

لین گفت: «امروزه اکثریت قریب به اتفاق کارمندان اداری ما هنوز به طور کلی از راه دور کار می کنند. “و من انتظار دارم که در آینده به درجه بیشتری از انعطاف‌پذیری ادامه دهیم. این یک امر عادی جدید برای همه خواهد بود. ما دیدیم که کار می‌کند. و اکنون زیرساخت‌ها را در اختیار داریم و ما” به تکامل مجموعه ابزارها و زیرساخت‌ها برای حمایت از آن ادامه می‌دهیم – و ما بهره‌وری باورنکردنی داشته‌ایم.”

Equinix تنها نیست.

نظرسنجی گالوپ که در اوایل این ماه منتشر شد، نشان داد که 67 درصد از کارگران یقه سفید حداقل برخی اوقات در ماه سپتامبر از خانه کار می کردند.

و 91 درصد از کارگرانی که از راه دور کار می کنند می گویند که امیدوارند پس از پایان همه گیری این گزینه را حفظ کنند.

در ماه آگوست، یک نظرسنجی گارتنر نشان داد که 66 درصد از سازمان‌ها بازگشایی دفاتر خود را به دلیل انواع جدید COVID-19 به تاخیر می‌اندازند.

حتی زمانی که بیماری همه گیر از بین می رود، شرکت هایی که کار از راه دور را به عنوان یک گزینه پیشنهاد نمی کنند، در مضیقه جدی قرار خواهند گرفت، زیرا طبق نظرسنجی گالوپ، 31 درصد از کارگران می گویند اگر مجبور شوند به طور انحصاری در یک منطقه کار کنند، به دنبال مشاغل دیگری خواهند بود. دفتر.

به طور خاص برای کارمندان فناوری اطلاعات، درصدی که می خواهند از راه دور یا در یک سناریوی ترکیبی کار کنند، حتی بیشتر است.

به گفته گراهام والر، تحلیلگر گارتنر، 86 درصد از کارمندان فناوری اطلاعات مدل هیبریدی یا راه دور را ترجیح می دهند و 66 درصد می گویند که توانایی آنها در کار انعطاف پذیر بر تصمیم آنها در مورد ماندن در سازمان تأثیر می گذارد.

والر هفته گذشته در یک سخنرانی در سمپوزیوم گارتنر گفت: «فقط 1 درصد از رهبران منابع انسانی پس از پایان همه گیری، هیچ کار ترکیبی در سازمان خود نمی بینند.

این بدان معناست که مراکز داده که در حال حاضر برای یافتن امنیت سایبری و سایر کارکنان در تلاش هستند، باید در صورت امکان به ارائه فرصت‌های کار از راه دور ادامه دهند.

جی جی سیفر، مدیر توسعه تمرین برای امنیت در Insight، یک شرکت مشاوره فناوری مستقر در تمپ، آریزونا، گفت: “من مطمئناً معتقدم که این یک امر عادی جدید است.”

شرکت‌ها باید بفهمند که چگونه می‌توانند به فضای ابری برسند، چگونه همه را به هم متصل کنند – چه بخواهند چه نخواهند، چه در حال برنامه‌ریزی باشند یا نه – و آن را عملی کنند.

او اضافه کرد که با دلتا و انواع دیگر که موج دوم و سوم همه‌گیری را ایجاد می‌کنند، هرگونه انتظار برای بازگشت به روش قدیمی انجام کارها برطرف شده است.

سافر گفت: «مردم فکر می‌کردند که به حالت عادی برمی‌گردد و ما می‌توانیم به ادارات بازگردیم. برای ما، شخصاً، ما می‌خواستیم فضای باز را باز کنیم.

آزادی ترک، اما همچنین آزادی استخدام

کمبود نیروی کار به متخصصان فناوری اطلاعات این آزادی را می دهد که شغل خود را با سرعتی که قبلاً دیده نشده است تغییر دهند. و با کار از راه دور، موانع جغرافیایی نیز از بین رفته است.

به گفته Insight’s Safer، این یک چالش برای مدیران مراکز داده است که سعی می کنند کارکنان را حفظ کنند – اما می تواند یک فرصت نیز باشد.

او گفت: «شرکت‌ها اکنون این توانایی را دارند که از بین نامزدهایی که در هر جایی هستند، جایی که قبلاً مجبور بودند به صورت محلی کار می‌کردند، انتخاب کنند. “آنها فکر می کردند که باید یک میز کار کنند. اما ما شاهد بودیم که اینطور نیست.”

به گفته سیفر، با انتقال عملیات از مکان‌های داخلی به فضای ابری، شرکت‌ها نه تنها هزینه‌های سرمایه‌ای را کاهش می‌دهند، بلکه مدیریت مرکز داده به نصب فیزیکی سرورها و روترها پایان می‌دهد و بیشتر بر پیکربندی زیرساخت‌های ابری متمرکز می‌شود.

او گفت که این به مجموعه مهارت های جدیدی نیاز دارد. اما این مهارت ها را می توان به صورت مجازی و با قیمت های پایین تر از همیشه به دست آورد.

او گفت: «یادگیری آنلاین هرگز به اندازه اکنون محبوب نبوده است. “در طول همه‌گیری، نمی‌توانستید در کلاس‌های اولیه شرکت کنید یا در مراکز تست در امتحان شرکت کنید، بنابراین اکنون امتحانات را در خانه شرکت می‌کنید و مردم شما را در دوربین‌ها تماشا می‌کنند. این یک امر عادی جدید است – اما به روشی خوب.”

او گفت که فرصت های یادگیری مهارت های جدید هرگز بهتر نبوده است.

آغاز پایان برای مراکز داده داخلی

برای برخی از شرکت ها، این می تواند به معنای کنار گذاشتن یک مرکز داده اولیه باشد.

Safer گفت: “بسیاری از مردم به ابر به عنوان یک نسخه پشتیبان بازیابی فاجعه نگاه می کردند.”

“اکنون آنها به ابر به عنوان اصلی نگاه می کنند و برای بازیابی فاجعه، شاید یک ابر دیگر. بنابراین اکنون آنها مجازی شده اند و دیگر مرکز داده ای برای لمس وجود ندارد. شما می توانید هر کاری را که می خواهید از راه دور انجام دهید. باور کن این یک حالت عادی جدید است. فکر نمی‌کنم به جایی که بود برگردد.”

او افزود، شرکت هایی که فضایی را در ساختمان های اداری بزرگ برای مراکز داده خود اجاره می کنند، در مورد اینکه آیا می خواهند در آنجا بمانند یا خیر صحبت می کنند.

او گفت: «من فکر نمی‌کنم که به جایی که بود برگردد.

بر اساس گزارش گروه تحقیقاتی Synergy که بهار گذشته منتشر شد، برای اولین بار هزینه‌های شرکت در زیرساخت‌های ابری از هزینه‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار مرکز داده پیشی گرفت. حتی در حالی که هزینه‌های زیرساخت‌های ابری با نرخ تصاعدی به رشد خود ادامه می‌دهند، هزینه‌های مراکز داده سازمانی در سال گذشته با 6 درصد کاهش به زیر 90 میلیارد دلار رسید.

در همین حال، هزینه های زیرساخت ابری با رشد 35 درصدی به نزدیک به 130 میلیارد دلار رسید.

این بدان معنا نیست که همه بارهای کاری در شرف انتقال به فضای ابری هستند، زیرا بسیاری از شرکت‌ها سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در زیرساخت‌های اولیه دارند، موارد استفاده دارند که در آن on-prem منطقی‌تر است یا الزامات قانونی یا سایر الزامات وجود دارد که آنها را از انتقال به سیستم باز می‌دارد. ابر

ربکا هرولد، رهبر فکری IEEE، نویسنده، مشاور امنیت و حریم خصوصی و عضو تیم توسعه برنامه امنیت سایبری NIST IoT، گفت: سپس محاسبات لبه وجود دارد.

او به Data Center Knowledge گفت: «شتاب برابر چیزهای هوشمند، با پردازنده‌های محلی و ذخیره‌سازی داده‌های ذاتی طراحی دستگاه‌ها، به قابلیت‌های محاسباتی و اکوسیستم‌های داخلی نیز نیاز دارد.

چشم انداز جدید تهدید سایبری

امنیت سایبری همچنین وارد مرحله عادی جدیدی شده است که در آن حملات باج‌افزار یک تهدید دائمی هستند، حملات زنجیره تامین در همه جا وجود دارند و آسیب‌پذیری‌های جدید روزانه کشف می‌شوند.

در همین حال، با انتقال سیستم ها و فرآیندها به ابر و کار از راه دور کارمندان، سطح حمله به طور چشمگیری گسترش یافته است.

هرولد گفت: «انواع بیشتری از بدافزارها و تهدیدهای جرایم سایبری برای محافظت در برابر آن وجود دارد.

او گفت و این حتی انواع جدیدی از تهدیدات را که با تکثیر دستگاه‌های هوشمند جدید شاهد خواهیم بود، حساب نمی‌کنیم.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط سیتریکس در ماه گذشته، 74 درصد از تصمیم گیرندگان امنیتی می گویند که رویه ها و کنترل ها با انتقال سازمان های آنها به کارهای دوردست و ترکیبی پیچیده تر شده اند و 73 درصد در حال مبارزه با افزایش حجم تهدیدات امنیتی هستند. که مدل های کاری جدید ایجاد می کنند.

اما، مانند سایر زمینه‌ها، همه‌گیری نه تنها مشکلاتی را ایجاد می‌کند، بلکه فرصت‌های جدیدی را نیز باز می‌کند.

بر اساس این نظرسنجی، 79 درصد از تصمیم گیرندگان شرکت‌کننده در نظرسنجی می‌گویند که همه‌گیری فرصتی برای بازنگری کامل استراتژی بلندمدت امنیت اطلاعات آنها ایجاد کرده است.

استرس های این یک سال و نیم گذشته برای شرکت ها طاقت فرسا بوده است. کاهش تولید اقتصادی که از رکود بزرگ فراتر رفت. اختلالات گسترده در زنجیره تامین جهانی و تعداد افرادی که شغل خود را ترک می کنند را رکورد کند.

اما، مانند هر بحرانی، فرصت هایی برای تغییر نیز ایجاد کرده است.

این زمانی است که مراکز داده می توانند شیوه انجام تجارت، روش دفاع از خود در برابر تهدیدات و روشی که کارمندانشان کار خود را انجام می دهند، دوباره ابداع کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور