“پروژه برنانکه” گوگل بیش از سایر تبلیغ کنندگان به نفع Google است

در پرونده اخیر ضد اعتماد ، ادعا شده است که Google در برنامه ای تحت عنوان “Project Bernanke” به تبلیغات خود در شبکه نمایش Google یک مزیت ناعادلانه داده است.

Project Bernanke چیست و چگونه می توانیم در مورد آن بدانیم؟

گوگل در پرونده اخیر خود به عنوان بخشی از یک دادخواست ضد اعتماد مستمر ، احتمالاً به طور تصادفی ، اسنادی را به بارگاه عمومی دادگاه بارگذاری کرد که تصحیح نشد. وال استریت ژورنال اسناد را قبل از اینکه قاضی به آنها اجازه می دهد اسناد اصلاح شده را دوباره پر کنند ، مشاهده کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در آن اسناد اولیه ، گوگل برنامه ای به نام “Project Bernanke” را شناسایی كرد ، كه در آن اسناد به طور دقیق نحوه استفاده Google از داده های حراج های گذشته را در سیستم عامل خود برای ایجاد مزیت هایی برای خرید رسانه های خود مشخص كرد.

دادخواست ضد اعتماد و پروژه جدی بلو

دعوایی که گوگل به آن پاسخ می داد ائتلاف چند ایالتی در دادخواست ایالت ایالت تگزاس است و ادعا می کند که گوگل محصولات و خدمات را در تبلیغات نمایشگاهی به انحصار خود درآورده یا سعی در انحصار آنها داشته و گوگل هنگام خرید و اقدام به اقدامات گمراه کننده و فریبنده اقدام کرده است. فروش تبلیغات نمایشی. در این دادخواست ادعا شده است که گوگل ضمن کاهش هزینه تبلیغات ، از توانایی ناشران در کسب درآمد از محتوا کاسته است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بخشی از شکایت اولیه همچنین جزئیات پروژه ای با نام کد “Jedi Blue” را ذکر کرد که یک توافق پنهانی بین گوگل و فیس بوک بود در حالی که شرکت ها توافق کردند که فیس بوک در ازای معالجه ویژه در مزایده های تبلیغات گوگل ، اقدامات رقابتی را کاهش دهد.

دقیقاً Google با پروژه Bernanke چه کاری انجام می داد؟

Google از داده های ناشر استفاده می کرد تا بفهمد سایر تبلیغ کنندگان چه مبلغی را پرداخت می کنند و برای رسیدن به مکان های خاص چه مبلغی باید بپردازند و سپس با استفاده از این داده ها پیشنهادات خود را مدل می کند تا در حراجی های مهم ترین آنها ، احتمالاً با کمترین نرخ برنده شود. ممکن

نگرانی های پروژه برنانکه در این واقعیت استوار است که گوگل هم بستر حراج تبلیغات است و هم خریدار تبلیغات.

به دلیل موقعیت Google در هر دو انتهای فرآیند خرید آگهی ، آنها برای اطلاع از تصمیمات خرید آگهی خود ، به داده هایی دسترسی دارند که سایر تبلیغ کنندگان – از جمله رقبای خود در حراج تبلیغات – به آنها دسترسی نخواهند داشت.

برخی این مزیت ناعادلانه را تجارت داخلی می نامند.

تأثیر برنانکه

در ارائه ای که به بیرون درز کرد ، برآورد شد که پروژه برنانکه فقط در سال 2013 230 میلیون دلار درآمد کسب کند.

پاسخ به دادخواست

دادستان کل تگزاس موارد زیر را در بیانیه عمومی به اشتراک گذاشت:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

“گوگل یک انحصار تریلیون دلاری است که با وقاحت از قدرت انحصاری خود سو استفاده می کند ، تا آنجا پیش می رود که مدیران ارشد فیس بوک را وادار می کند تا با یک طرح قراردادی که قلب روند رقابت را تضعیف می کند موافقت کنند. در این انحصار تبلیغات در یک بازار تجارت الکترونیکی ، گوگل اساساً در حال خرید و فروش “اطلاعات داخلی” است که به طور همزمان به عنوان پارچ ، گیرنده ، ضرب و شتم عمل می کند. این “بازار آزاد” در اینجا کار نیست. این طبق قانون ایالت و فدرال ضد بازار است و غیرقانونی است. انحصار در صنعت تبلیغات نمایشگر توسط Google و شیوه های گمراه کننده تجاری آن نوآوری را خفه می کند ، انتخاب مصرف کننده را محدود و رقابت را کاهش می دهد. تگزاس و ائتلاف کشورهای متفق آن این اقدام را انجام داده اند تا حجاب اعمال مخفی گوگل را برداشته و با آسودگی خاطر از جلوگیری از اقدام فریبنده و گمراه کننده در آینده جلوگیری کنند. ” – کن پاکتون ، دادستان کل تگزاس

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

گوگل معتقد است داده های به دست آمده از طریق سیستم آنها با داده های موجود از طریق سایر ابزارهای خرید آگهی قابل مقایسه است.

منابع:

دادخواست اولیه ضد اعتماد

روزنامه وال استریت

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور