وضعیت مشوق‌ها و قوانین مالیاتی مرکز داده در سال 2023 | دانش مرکز داده

مشوق‌های مالیاتی برای صنعت مرکز داده همچنان فراوان است، اما اهدافی که معافیت‌های مالیاتی مرکز داده به دنبال آن هستند، در حال تغییر هستند. سازمان‌های دولتی که مشوق‌های مالیاتی را برای صنعت طراحی می‌کنند نیز همین‌طور هستند، با دولت فدرال اکنون نقش بزرگ‌تری در تشویق فعالیت‌های مراکز داده خاص از طریق سیاست‌های مالیاتی بر عهده می‌گیرد.

در سطح بالایی، این پاراگراف وضعیت مشوق‌های مالیاتی مرکز داده و قوانین مالی در سال 2023 را خلاصه می‌کند. برای نگاهی عمیق‌تر به مزایای مالیاتی که مالکان مراکز داده می‌توانند از آنها استفاده کنند و اینکه چگونه قانون‌گذاران در حال تجدیدنظر در چنین معافیت‌های مالیاتی هستند، بخوانید.

مشوق های مالیاتی مرکز داده: یک مرور کلی

دولت‌ها مدت‌هاست مشوق‌های مالیاتی را برای شرکت‌هایی که مراکز داده می‌سازند یا راه‌اندازی می‌کنند، ارائه کرده‌اند. از نظر تاریخی، بیشتر این مشوق ها با دو ویژگی قابل توجه مشخص می شدند:

  • آنها در درجه اول برای تشویق توسعه تجارت و ایجاد شغل طراحی شده اند.
  • آنها در بیشتر موارد توسط دولت های ایالتی ارائه می شدند. دولت فدرال ایالات متحده بازیگر اصلی در ارائه مزایای مالیاتی به صنعت مراکز داده نبود، و تعداد کمی از دولت های محلی مشوق های مالیاتی برای مراکز داده دارند.

یک مثال معمولی مریلند است فروش و استفاده از معافیت های مالیاتی برای مراکز داده. ارائه دهندگان مراکز داده که امکانات جدیدی را در مریلند می سازند یا امکانات موجود را گسترش می دهند و همچنین مشاغل تمام وقت ایجاد می کنند، می توانند از پرداخت فروش صرف نظر کنند و از مالیات بر تجهیزات مرکز داده استفاده کنند.

کارولینای شمالی دارای یک پیشنهاد مشابه، به جز اینکه به فروش و استفاده از معافیت های مالیاتی بر برق مصرف شده توسط مراکز داده، علاوه بر تجهیزات مرکز داده، گسترش می یابد.

نمونه های محدودی از دولت های محلی وجود دارد که معافیت های مالیاتی برای مراکز داده ارائه می کنند. به عنوان مثال، شهرستان لودون ویرجینیا، که خانه برخی از بزرگترین مراکز داده در ایالات متحده است (و به خود می بالد که در سیزده سال گذشته یک روز بدون ساخت مرکز داده فعال در این شهرستان ندیده است)، ارائه می دهد. کاهش مالیات فروش و استفاده قابل مقایسه با معافیت های مالیاتی ایالتی که در بالا توضیح داده شد. اما خارج از مناطقی که مراکز داده در حال رونق هستند، در میان دولت‌های محلی علاقه چندانی به استفاده از سیاست مالیاتی برای ایجاد انگیزه در ساخت مرکز داده وجود ندارد.

تغییرات در مزایای مالیاتی مرکز داده

هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم معافیت های مالیاتی ایالتی یا محلی برای مراکز داده ناپدید می شوند. اما برخی از روندهای نوظهور در سیاست و مقررات مالیاتی مرکز داده وجود دارد.

یکی افزایش احتیاط برخی از قانونگذاران نسبت به رفتار بیش از حد دوستانه با صنعت مرکز داده است. قانونگذاران ویرجینیا چنین کرده اند قوانین پیشنهادی به عنوان مثال، محدودیت‌های مختلفی در محل مرکز داده ایجاد می‌کند و بررسی دقیق مصرف انرژی و آب مرکز داده را افزایش می‌دهد. و در آیداهو، یکی از قانون‌گذاران می‌خواهد محدودیت‌هایی را در مورد اینکه شرکت‌های مرکز داده می‌توانند از مشوق‌های مالیاتی موجود در ایالت به‌دست آورند، محدود کند.

به نظر نمی‌رسد که این تحولات نشان‌دهنده مخالفت قانون‌گذاران با صنعت مرکز داده باشد، زیرا نشان‌دهنده این است که مزایای اقتصادی ساخت مرکز داده محدود است. از آنجایی که مراکز داده مدرن عمدتاً خودکار هستند و به پرسنل تعمیر و نگهداری زیادی نیاز ندارند، معمولاً مشاغل جدید زیادی ایجاد نمی‌کنند یا باعث ایجاد درآمد عمده نمی‌شوند که به نفع کسب‌وکارهای محلی باشد. دولت‌هایی که زمانی ساخت مراکز داده را به عنوان محرک رشد اقتصادی تشویق می‌کردند، ممکن است متوجه شده باشند که اگرچه از جذب مراکز داده در ایالت یا محل خود مزایای اقتصادی به دست می‌آورند، اما به اندازه‌ای که مثلاً تولیدکنندگان را متقاعد می‌کنند که کارخانه بسازند، ثروتمند نیستند. که صدها کارگر را استخدام می کند.

با این حال، یکی دیگر از روندهای قابل توجه در سیاست مشوق مالیاتی مرکز داده، افزایش فشار دولت فدرال برای پاداش دادن به اپراتورهای مرکز داده است که پایداری را در اولویت قرار می دهند. چندین مقررات قانون کاهش تورم در سال 2022 این هدف را برای مثال با ارائه پاداش های مالی برای خرید تجهیزات کاهش کربن در مراکز داده پیش برد.

تفاوت آشکار بین این قانون و مشوق های مالیاتی سنتی برای مراکز داده این است که به نظر نمی رسد دولت فدرال به دلایل اقتصادی بر تشویق رشد صنعت مرکز داده متمرکز باشد. در عوض، همه چیز در مورد است توسعه پایداری مرکز داده – حوزه ای که قانونگذاران فدرال به سختی تنها هستند، با توجه به علاقه گسترده فعلی به پایداری در سراسر صنعت فناوری و فراتر از آن.

نتیجه گیری: تغییر مشوق های مالیاتی

به طور خلاصه، دولت ها در سطوح مختلف همچنان علاقه مند به پاداش دادن به صاحبان و اپراتورهای مراکز داده برای رفتارهای خاص هستند. اما در آینده، احتمالاً به دلایل صرفاً اقتصادی، علاقه کمتری به تشویق گسترش مراکز داده و تمرکز بیشتر بر استفاده از مشوق‌های مالیاتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در پایداری مرکز داده را خواهیم دید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور