وسترن دیجیتال اولین هارد دیسک سرور 26 ترابایتی را معرفی کرد | دانش مرکز داده

وسترن دیجیتال قرار است هارد دیسک خود را با ظرفیت 26 ترابایت عرضه کند.

برای رسیدن به این نقطه عطف، این شرکت به فناوری به نام ضبط مغناطیسی شینگل (SMR) متکی است – که ردهای داده همسایه را روی صفحه دیسک روی هم قرار می دهد، مانند زونا سقفی. این رویکرد به افزایش ظرفیت در هزینه نوشتن کمک می کند و درایوهای جدید را به ویژه برای ذخیره سازی طولانی مدت در محیط های ابری مناسب می کند.

WD همچنین یک درایو سرور معمولی 22 ترابایتی و خانواده جدیدی از SSD های NVMe با ظرفیت بالا را برای برنامه های کاربردی ابری راه اندازی می کند که از پهنای باند بالاتر رابط PCIe 4 استفاده می کنند.

این اطلاعیه ها در این هفته در وسترن دیجیتال بعدی چیست؟ کنفرانس در سانفرانسیسکو

اشلی گوراخپوروالا، EVP و GM واحد تجاری HDD گفت: “به عنوان یک شریک قدیمی از ارائه دهندگان ابر پیشرو در صنعت، ما نیازهای منحصر به فرد آنها را در ساخت زیرساخت ابری نسل بعدی درک می کنیم و در چندین نوآوری HDD که در کنار فناوری تراکم منطقه ای خود توسعه داده ایم سرمایه گذاری می کنیم.” در وسترن دیجیتال

هدف ما از اتخاذ این استراتژی توسعه نه تنها رسیدگی به نیازهای ظرفیت بزرگ‌ترین غول‌های ابری جهان، بلکه ارائه نقشه راهی بود که از اقتصاد در حال تحول مراکز داده آنها برای دهه‌های آینده نیز پشتیبانی می‌کرد.

بزرگترین درایوی که می توانید بخرید

Ultrastar DC HC670 با ظرفیت 26 ترابایت دارای ده صفحه دیسک با ظرفیت 2.6 ترابایت است که در تراکم داده به رتبه اول در صنعت دست می یابد.

مانند دیگر هارد دیسک های با ظرفیت بالا، به جای هوا با هلیوم پر شده است، زیرا گاز بی اثر مقاومت کمتری ارائه می دهد. این ویژگی ساده، سازندگان درایو را قادر می سازد تا توان مورد نیاز، وزن، لرزش دیسک، سایش مکانیکی و دمای داخلی را کاهش دهند. WD در سال 2013 شروع به قرار دادن هلیوم در برخی از درایوهای خود کرد، در حالی که رقیب اصلی آن Seagate در سال 2016 به حزب پیوست.

یکی دیگر از ترفندهای مورد استفاده در درایوهای جدید، فناوری ضبط مغناطیسی عمود بر عمود (ePMR) وسترن دیجیتال با کمک انرژی است. این یک جریان الکتریکی را به عنصر هد نوشتن اعمال می‌کند و آن را قادر می‌سازد تک تک بیت‌های داده را نزدیک‌تر به هم بنویسد (توضیح فنی در اینجا). ePMR اولین بار در سال 2020 در محصولات تجاری ظاهر شد و وسترن دیجیتال پیشرو بود.

و در نهایت، درایوهای جدید از OptiNAND بهره می‌برند، قابلیتی که جایگزین بخش کوچکی از DRAM می‌شود که معمولاً در هارد دیسک‌ها برای عملیات‌های مختلف کش استفاده می‌شود، با یک تکه بزرگ‌تر از حافظه فلش که مزیت بیشتری برای دست نخورده نگه داشتن داده‌ها در صورت قطع شدن برق دارد. قطع شدن

با نگاهی به آینده، WD گفت مطمئن است که این فناوری‌ها آن را قادر می‌سازد دیسک‌های سخت با ظرفیت 30 ترابایت و بیشتر تولید کند. برای اطمینان از پیشرفت بیشتر، این شرکت به کار بر روی فناوری ضبط مغناطیسی به کمک گرما (HAMR) ادامه می‌دهد، که یک لیزر کوچک را به سر نوشتار می‌بندد تا سطح بشقاب را پذیراتر از اثرات مغناطیسی کند.

به نظر می رسد سیگیت در کنار HAMR جلوتر است و اولین درایوهای تجاری از این نوع را در سال 2020 راه اندازی می کند.

هر دو Ultrastar DC HC570 با ظرفیت 22 ترابایت و Ultrastar DC HC670 با ظرفیت 26 ترابایت در تابستان 2022 عرضه خواهند شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور