وردپرس WebP را با پیشنهاد پیش فرض بازنگری می کند

وردپرس اعلام کرد که به دلیل مخالفت شدیدی که برای ویژگی جدید دریافت کرده است، در حال بررسی پیشنهاد خود برای عرضه خودکار تصویر WebP است. در این اطلاعیه اشاره شده است که آنها به طور رسمی در مورد پیشنهادات ارائه شده توسط جامعه وردپرس تحقیق خواهند کرد تا تصمیم بهتری برای مراحل بعدی بگیرند.

فعال کردن WebP به صورت پیش فرض

وردپرس در ابتدا پیشنهادی را برای اضافه کردن یک ویژگی اعلام کرد که به طور خودکار چندین نسخه از هر تصویر مورد استفاده در یک وب سایت و همچنین نسخه WebP آن تصاویر را تولید می کند.

هدف از این ویژگی جدید این بود که ناشران را برای آپلود تصاویر در وردپرس آسان کند و به وردپرس اجازه دهد تا نسخه های WebP بهینه شده را خروجی دهد. قالب جدید WebP به کاهش حجم فایل و افزایش عملکرد هر وب سایت وردپرس کمک می کند.

نگرانی‌ها به سرعت در مورد ویژگی جدید WebP به وجود آمد زیرا بسیاری تشخیص دادند که برخی از سایت‌ها به سرعت فضای دیسک را برای آرشیو کردن یک میلیون تصویر اضافی تمام می‌کنند.

برخی در اکوسیستم وردپرس پیشنهاد کردند که این ویژگی به عنوان یک ویژگی روشن به طور خودکار ارسال نشود. آنها گفتند ترجیحاً این ویژگی به طور پیش فرض خاموش باشد.

برخورد با اهداف طراحی وردپرس

پیشنهاد ارسال ویژگی جدید WebP در حالت خاموش پیش فرض مغایر با فلسفه وردپرس شناخته شده به عنوان تصمیم ها، نه گزینه ها، که هدف طراحی حمل و نقل محصول است که خارج از جعبه با حداقل پیکربندی کار می کند.

وردپرس پنج هدف اصلی طراحی را در بیانیه فلسفی رسمی خود بیان می کند

آنها در زیر نقل شده اند:

  1. عملکردی خارج از جعبه
  2. برای اکثریت کاربران طراحی شده است
  3. تصمیم گیری ها، نه گزینه ها (توسعه دهندگان از طرف کاربران تصمیم می گیرند)
  4. ویژگی های اصلی وردپرس باید توسط 80٪ از کاربران مورد نیاز باشد
  5. ساده کردن همه وظایف

فلسفه تصمیم‌گیری‌ها، نه گزینه‌ها به طور خاص توسط وردپرس برای توجیه روشن کردن ویژگی WebP به‌طور پیش‌فرض و عدم ارسال رابط کاربری برای خاموش کردن آن ذکر شد.

این همان چیزی است که فلسفه طراحی بیان می کند:

“هنگام تصمیم گیری، این کاربران ابتدا در نظر گرفته می شوند. یک مثال عالی از این توجه، گزینه های نرم افزاری است.

هر بار که به کاربر گزینه ای می دهید، از او می خواهید تصمیم بگیرد. زمانی که کاربر به این گزینه اهمیتی نمی دهد یا آن را درک نمی کند، در نهایت منجر به ناامیدی می شود.

ما گاهی اوقات به عنوان توسعه دهندگان احساس می کنیم که ارائه گزینه برای همه چیز چیز خوبی است، شما هرگز نمی توانید انتخاب های زیادی داشته باشید، درست است؟ در نهایت این انتخاب‌ها گزینه‌های فنی هستند، انتخاب‌هایی که کاربر نهایی معمولی هیچ علاقه‌ای به آنها ندارد.

وظیفه ما به‌عنوان توسعه‌دهندگان این است که تصمیمات طراحی هوشمندانه بگیریم و از تحمیل وزن انتخاب‌های فنی بر دوش کاربران نهایی خود اجتناب کنیم.»

دورنمای ارسال یک ویژگی مخرب بدون هیچ راه آسانی برای خاموش کردن آن، زنگ خطر را در سراسر اکوسیستم وردپرس به صدا در می آورد.

آدام سیلورستاین، توسعه‌دهنده نرم‌افزار گوگل که روی وردپرس کار می‌کند، کسی است که به آن اشاره کرده است تصمیم ها، نه گزینه ها هدف برای عملکرد جدید WebP که در 28 مارس 2022 اعلام شد (فعال کردن WebP به صورت پیش فرض).

این اصل بیان می‌کند که بهتر است توسعه‌دهندگان از طرف کاربران درباره گزینه‌ها تصمیم بگیرند، زیرا ایجاد یک محصول با گزینه‌های متعدد سنگین است.

این هدف طراحی در فلسفه کلی این است که هر نصب وردپرس خارج از جعبه کار کند و برای اکثر کاربران کاربردی باشد.

مخالفت جامعه وردپرس

در یک بخش نظرات فوق العاده پرشور به این پیشنهاد، اکثر نظر دهندگان از احتمال خالی شدن فضای دیسک توسط ناشران و تجربه وب سایت های غیر کاربردی با بدترین و هزینه های بسیار بالاتر به دلیل نیاز به خرید فضای دیسک بیشتر از وب خود نگران شدند. میزبان.

وردپرس اعلام کرد که در حال ارزیابی مجدد استقرار ویژگی WebP است

در اطلاعیه امروز آدام سیلورستاین، توسعه‌دهنده هسته وردپرس، نگرانی‌های جامعه وردپرس را تایید کرد و متعهد شد که گام بعدی بررسی مجدد پیشنهاد و بازگشت با گزینه‌های موافق‌تر خواهد بود.

او نوشت:

«تیم اجرا بازخوردها را شنیده و نگرانی های جامعه را جدی می گیرد.

با کمک جامعه، ما روی انجام تحقیقات بیشتر مبتنی بر داده کار خواهیم کرد. بر اساس یافته‌هایمان، رویکرد پیشنهادی خود را برای فعال کردن WebP به‌طور پیش‌فرض مورد ارزیابی مجدد قرار خواهیم داد.»

در بیانیه آمده است که آنها در حال تحقیق بر روی تأثیر ذخیره‌سازی دیسک از ایجاد تصاویر WebP اضافی و نگرانی جداگانه در مورد سازگاری WebP با سایر عملکردها مانند کلاینت‌های ایمیل، RSS Reader و بارگذاری تنبل هستند.

مخزن GitHub برای تحقیق در مورد تأثیر ویژگی WebP بر ذخیره سازی دیسک بیان می کند:

“این موضوع برای تحقیق و تجزیه و تحلیل مربوط به نگرانی در مورد ویژگی جدید Enabling WebP به طور پیش فرض ایجاد فایل های بیش از حد است.

بسیاری از کاربران نگران دوبرابر شدن پیشنهادی تعداد فایل‌های تصویری بودند که منجر به افزایش هزینه‌های میزبانی، خالی شدن فضای دیسک (یا “inode”) یا پشتیبان‌گیری ناموفق شد.

پس از پایان تحقیقات فوق، وردپرس متعهد شد که روشن یا خاموش بودن ویژگی WebP را به طور پیش فرض مجددا ارزیابی کند و همچنین رابط کاربری را در نظر بگیرد که روشن یا خاموش کردن ویژگی را آسان کند.

پاسخ انجمن وردپرس

جامعه وردپرس از این خبرها با نظرات بسیار مثبت استقبال کرد.

یک نظر معمولی:

“با تشکر از به روز رسانی @adamsilverstein، مثل همیشه شما با مهربانی بازخوردهای پست قبلی را مدیریت کرده اید و من مشتاقانه منتظر چیزهایی هستم که تیم عملکرد در این آزمایش و تحقیق اضافی می آموزد و از همه تلاش ها برای اطمینان از آینده نگری وردپرس قدردانی می کنم. و رقابتی در فضای CMS.

به طور کلی به نظر می رسد که اکوسیستم وردپرس برای رسیدن به یک تصمیم خوب برای ارزیابی مجدد تأثیر پیشنهاد WebP و عجله نکردن در تصمیمی که ممکن است تأثیر مخربی بر ناشران داشته باشد، فوق العاده کار کرده است.

نقل قول

اطلاعیه رسمی وردپرس را بخوانید

پیگیری وب‌پی با پیشنهاد پیش‌فرض

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور