وردپرس Gutenberg 10.1 باعث تقویت هسته وب می شود

وردپرس Gutenberg 10.1 ، که در 3 مارس 2021 منتشر شد ، عملکرد Core Web Vital را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. وردپرس اکنون دارای افزایش قابل توجهی در سرعت صفحه است.

گوتنبرگ 10.1 منتشر شد

وردپرس اعلام کرد نسخه گوتنبرگ 10.1 را به بازار عرضه کرده و در جزئیات کمی از ویژگی های جدید به خاک سپرده شده ، پیشرفتی است که ناشران منتظر آن بودند.

گوگل به زودی الگوریتم خود را به روز می کند تا رتبه کمی به سایت هایی که دارای نمره Core Web Vital هستند ، افزایش دهد.

Core Web Vital مجموعه ای از معیارها است که به طور کلی توصیف می کند که آیا یک صفحه وب هنگام بازدید از صفحه وب تجربه کاربری خوب یا بدی را ارائه می دهد.

هیچ امتیازی بین این امتیاز وجود ندارد. یک سایت می تواند ازمون Core Web Vital بگذرد یا آن را رد کند.

ناشران وب دستیابی به نمره قبولی Core Web Vital را دشوارتر کرده اند زیرا بسیاری از مواردی که نیاز به حل دارند ذاتی سیستم مدیریت محتوا (مانند وردپرس) و مضامین و افزونه های مورد استفاده هستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اعلامیه رسمی وردپرس در مورد جدیدترین نسخه گوتنبرگ (10.1) شامل پیشرفت های بسیاری بود اما در اعلان اعلانات ، در بخشی با عنوان آزمایشات ، مدفون شده بود ، این قطعه مبهم است:

آزمایش
بهبود روش بارگذاری برای سبک های بلوک. “

به ویژه توصیفی نیست. اما این شش کلمه یک به روزرسانی مهم را در مورد چگونگی ارائه ویرایشگر سایت وردپرس گوتنبرگ در جلوی صفحه ، جایی که بر بازدید کنندگان سایت تأثیر می گذارد ، توصیف کرد.

گوتنبرگ چیست؟

گوتنبرگ روش جدیدی برای ساخت وب سایت است که هدف آن ساده سازی روند ساخت وب سایت است. به نوعی مشابه (دقیقاً نه) به “آنچه می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید (WYSIWIG)”رابط صفحه ساز.

ویراستار گوتنبرگ تصمیم می گیرد تا فرایند ساخت وب سایت را به عنوان یکی از بلوک های عناصر صفحه از نو تصور کند.

به عنوان مثال ، یک بلوک می تواند عنوان باشد. بلوک بعدی در زیر هدر می تواند قسمت منو باشد. در زیر آن بلوک بلوک محتوا قرار دارد و به دنبال آن بلوک پاورقی قرار می گیرد.

برای منطقه محتوا ، بلوک های دیگری وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا طیف گسترده ای از طرح های سفارشی را ایجاد کند. گوتنبرگ یک روش بصری برای ایجاد صفحات وب با استفاده از قطعات طرح از پیش ساخته شده به نام بلوک است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بنابراین اگر به فرم تماس نیاز دارید می توانید بخش مربوط به فرم تماس را رها کنید. اگر می خواهید ستون هایی را در منطقه محتوا ایجاد کنید ، می توانید یک بلوک Columns را انتخاب کنید.

عکس صفحه رابط کاربری Gutenberg Content Blocks

عکس صفحه بلوک های گوتنبرگ

رابط صفحه ساز روشی محبوب برای ایجاد وب سایت هایی است که روند کار را ساده می کند. به این ترتیب ناشران بیشتری می توانند وب سایت هایی ایجاد کنند بدون اینکه نگران برنامه نویسی باشند ، ناشران محتوا را آزاد کنند تا بیشتر روی محتوا تمرکز کنند و کمتر به کدگذاری و پلاگین ها بپردازند.

نفخ کد Gutenberg که برطرف شد

هر بلوک گوتنبرگ دارای کدهای سبک است که مخصوص هر بلوک است. کدهای سبک نحوه شکل گیری هر بلوک را تعیین می کنند.

قبل از این به روزرسانی ، سایتهای ایجاد شده با گوتنبرگ هر کد سبک را برای هر بلوک که احتمالاً قابل استفاده است ، در هر صفحه وب سایت بارگیری می کنند.

این بدان معنی است که یک پرونده غول پیکر با کد برای هر بلوک در همه صفحات بارگیری می شود ، بدون توجه به اینکه شما از آن بلوک استفاده کرده اید یا خیر.

کد بیش از حد می تواند باعث تخریب تجربه صفحه شود. هرچه سرعت یک صفحه پایین تر باشد ، بدترین تجربه کاربر را بار می کند.

بارگیری آهسته صفحات وب ناامیدکننده است و می تواند درآمد کمتری را برای یک سایت ایجاد کند.

بعلاوه ، زیرا در ماه مه 2021 ، صفحات وب سریع نسبت به صفحات وب کندتر به صورت افزایش رتبه در Google دارای برتری کمی هستند ، بهبود عملکرد سرعت صفحه در حال حاضر مسئله مهمی است.

گوتنبرگ 10.1 آدرس کد Bloat

آخرین نسخه گوتنبرگ این مشکل را برطرف می کند. طبق وردپرس ، کد یک ظاهر طراحی شده برای هر بلوک نسبتاً کوچک است. راه حلی که آنها انتخاب کردند این بود که فقط کد سبک مورد نیاز بلوک های موجود در یک صفحه وب را به صورت انتخابی بارگذاری کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

حتی بهتر ، کدهای سبک لازم به جای ایجاد سبک های متعددی که باید برای آن صفحه ها بارگیری شوند ، در صفحه وب موجود هستند.

این اصطلاح “درج” کد است و بهترین روش برای سرعت بخشیدن به سرعت بارگیری یک صفحه وب است.

وردپرس نحوه دستیابی به این پیشرفت را شرح داد:

“از آنجا که اکثر بلوک ها دارای صفحه سبک نسبتاً کوچکی هستند ، منطقی نبود که درخواست هایی را برای این سبک های بایت به سرور ارسال کنیم.

برای حل این مسئله ، صفحات سبک کوچک ترسیم شده و با درج هر آنچه که مرورگر در یک درخواست واحد انجام می دهد ، باعث بهبود عملکرد می شوند. به این فکر کنید که ارسال یک پیام کوتاه متشکل از چند موضوع است ، نه اینکه یک دسته پیام شخصی را پشت سر هم بنویسید. “

Gutenberg 10.1 یک قهرمان سرعت است

نتایج این تغییر کوچک قابل توجه است.

وردپرس امتیازات عملکرد قبل و بعد Core Web Vital ها را اندازه گیری می کند و تفاوت آنها بسیار مثبت بود.

اینها امتیاز Core Web Vital قبل از پیشرفت های گوتنبرگ است:

عکس صفحه قدیمی Gutenberg Core Web Vital Scores

این تصویر از نمرات Core Web Vital پس از بهبودها است:

عکس صفحه از Gutenberg 10.1 Core Web Vital Scores

کاملاً واضح است که گوتنبرگ 10.1 گام مهمی به جلو برای بهبود عملکرد سرعت صفحه است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

توسعه دهندگان وردپرس موفقیت خود را اینگونه توصیف کردند:

“افزایش قابل توجهی در عملکرد وجود دارد ، و این در یک صفحه ساده است که بلوک های زیادی ندارد. در ساختارهای پیچیده تر ، اثر حتی بیشتر نمایان خواهد شد! “

وردپرس به Core Web Vital توجه دارد

این تغییر در جامعه جستجوگرها و انتشارات مورد استقبال قرار خواهد گرفت. گرچه گوتنبرگ در حال حاضر کاملاً تمام نشده است ، اما در صورت تمایل ناشران ، هنوز آماده استفاده است.

از همه مهمتر ، این به روزرسانی تأکید می کند که چگونه گوتنبرگ نه تنها آینده انتشار وب است بلکه بهبود آشکاری در انتشار دارد.

جستجوی سایت WordPress.org قبلاً تأیید Core Web Vital های گوگل را نشان نمی داد.

در این اطلاعیه نه تنها چالش های سئو ذکر شده است ، بلکه در واقع تأکید می شود که چگونه این نوع پیشرفت ها به نفع بازدید کنندگان و ناشران سایت است.

“در حالی که تلاش زیادی برای دموکراتیزه کردن انتشارات در پروژه وردپرس انجام شده است ، این نوع کار به دموکراتیک سازی تحویل کمک می کند ، به مردم اجازه می دهد محتوای مورد نظر خود را آسان تر و سریعتر دریافت کنند.

با تغییراتی که در جستجوی Google مربوط به سرعت صفحات وب ایجاد شده است ، بهبود عملکرد هم برای قسمت جلویی و هم برای ویرایشگر هرگز به موقع نبوده است. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

وردپرس Core Web Vital Boost واقعی است

اگرچه می توان گفت که این تغییر در نحوه ارائه CSS افزایشی است ، اما سود آن برای ناشران و کاربران بسیار زیاد است. این به روزرسانی یکی از مشکلات عمده نفخ کد را که بر گوتنبرگ تأثیر می گذارد برطرف می کند. با حل این مشکل ، گوتنبرگ به یک سیستم مدیریت محتوای مناسب تر تبدیل می شود.

استناد

بهبود ویرایشگر هسته: نیاز به سرعت (صفحه / پست)

موارد جدید در گوتنبرگ 10.1 چیست؟ (3 مارس)

بهبود روش بارگیری برای سبک های بلوک

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور