وردپرس 6.0 “Arturo” با نزدیک به 1000 تغییر در اینجا است

وردپرس 6.0 با نام Arturo راه اندازی شده و آماده راه اندازی است. این به روز رسانی نزدیک به 1000 به روز رسانی و پیشرفت را معرفی می کند که استفاده از وردپرس را برای توسعه دهندگان و کاربران نهایی بصری تر می کند.

برخی از تغییرات، مانند عملکرد سریعتر وب سایت، بلافاصله احساس خواهند شد. برخی دیگر، مانند الگوهای ایجاد صفحه کاملاً جدید، ویژگی هایی هستند که توسعه دهندگان تم می توانند آن را عرضه کنند.

هر به روز رسانی وردپرس به نام یک هنرمند جاز نام گذاری می شود. این نسخه به نام آرتورو اوفاریل، نوازنده جاز برنده جایزه گرمی، نامگذاری شده است. او با ارکستر جاز لاتین آفریقایی مرتبط است.

اطلاعیه رسمی وردپرس توضیح می دهد:

“آخرین نسخه نرم افزار ویرایش کامل سایت را یک قدم جلوتر می برد و به دنبال تثبیت تجربه “بدون کد” برای ساخت سایت، گسترش ابزارهای سفارشی سازی موجود، آوردن بلوک های جدید و تمرکز بر گردش کار نوشتن و طراحی است.

نمونه ای از این تغییر سبک جدید برای تم های بلوک است، یکی از مورد انتظارترین ویژگی ها برای انعطاف پذیری و فرصت های خلاقانه ای که بدون نیاز به تغییر تم ها معرفی می کند.

مدیر اجرایی وردپرس می‌گوید: «با به‌روزرسانی‌های متفکرانه در تجربه نوشتن، ایجاد عملکرد بلوک بهتر، و افزودن یک تغییردهنده سبک بصری جدید، من واقعاً به کاری که در این نسخه برای ایجاد یک تجربه عالی در ویرایش سایت انجام شده افتخار می‌کنم.» ، جوزفا هدن چامفوسی.”

WordPress 6.0 یک به روز رسانی افزایشی است

وردپرس 6.0 نقطه اوج کار بیش از 500 نفر در حداقل 58 کشور است که نزدیک به 1000 پیشرفت را در بر می گیرد.

معمولاً هنگامی که یک محصول دچار تغییر نسخه می شود، مانند یک مدل جدید تلفن اندرویدی، کاربران نهایی انتظار دارند تغییرات چشمگیری را مشاهده کنند. این واقعاً در مورد تغییرات نسخه وردپرس صدق نمی کند.

در حالی که این نسخه «نقطه 0» است، نسخه 6.0 به بهترین وجه به عنوان بخشی از یک سری بهبودهای افزایشی برای حفظ سازگاری به عقب و در عین حال معرفی بهبودها شناخته می شود.

وردپرس 6.0 یک تغییر شماره نسخه است اما در مقیاس یک تغییر نیست. تجربه انتشار بین نسخه های 5.9 و 6 بهبود یافته است.

با توجه به اعلام رسمی وردپرس، نیازی به احتیاط در مورد به روز رسانی نیست، و همه صاحبان سایت را تشویق می کند که همین حالا به روز رسانی کنند تا از مزایای فراوان این نسخه بهره مند شوند.

مالکان و مدیران سایت باید ارتقاء دهند تا از مزایای بسیاری از بهبودهای پایداری، عملکرد و قابلیت استفاده امروزی استفاده کنند.

سازندگان محتوای وردپرس از مجموعه ای از ویژگی های جدید برای بهبود تجربه نوشتن و طراحی لذت خواهند برد.

یکی از سخنگویان وردپرس با ژورنال موتور جستجو به اشتراک گذاشته است:

«این نسخه درست از همان جایی که نسخه 5.9 متوقف شد ادامه می‌یابد – با تمرکز بر نمایش کامل ویرایش سایت و بهبود تجربه کلی ویرایشگر بلوک، در هر کجا که ممکن است از آن استفاده کنید.

6.0 دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید است که برای بهبود تجربه نوشتن و طراحی به اشتراک گذاشته شده توسط اکثر کاربران وردپرس طراحی شده است.

البته، مانند همه نسخه‌های اخیر وردپرس، این نسخه شامل بهبود عملکرد، بهبود پایداری معمول کد اصلی شما و بسیاری از پیشرفت‌های کوچک است که تجربه ساخت سایت را افزایش می‌دهد.

بهبود عملکرد وردپرس

وردپرس 6.0 با بهبودهای عملکردی عرضه می شود که به سریعتر کردن وردپرس برای بازدیدکنندگان سایت کمک می کند.

بهبودهایی در نحوه اجرای کوئری ها در پایگاه داده و همچنین نحوه مدیریت کش ها وجود دارد.

این به معنای تعداد و انواع کمتر تماس های پایگاه داده است که منجر به کارایی بیشتر می شود که به عملکرد سریع تر تبدیل می شود.

ویژگی های جدیدی که کاربران نهایی دوست خواهند داشت

الگوهای ایجاد صفحه

یکی از مهم ترین تغییرات، قابلیت Page Creation Patterns است.

معمولاً، هنگام ایجاد یک صفحه وب، یک ناشر ممکن است با یک طرح بندی خالی شروع کند. الگوهای ایجاد صفحه راهی برای انتخاب از چند طرح به عنوان نقطه شروع است.

هسته وردپرس خود با طرح‌بندی‌ها عرضه نمی‌شود، این چیزی است که توسعه‌دهندگان قالب باید آن را در قالب‌های خود بسازند.

قفل کردن بلوک

Block Locking قابلیتی است که از حذف یا جابجایی تصادفی یک بلوک مهم توسط کاربر نهایی جلوگیری می کند. ویژگی جدید از طریق منوی کشویی تنظیمات بلوک در دسترس است.

اندرو وایلدر از شرکت پشتیبانی وردپرس، NerdPress (@NerdPress) نظر خود را ارائه کرد که در حالی که 6.0 با “تناز بهبودهایی که کاربران نهایی دوست دارند، او معتقد است که ویژگی الگوهای ایجاد صفحه یکی از مواردی است که آنها بیشتر از آن استقبال خواهند کرد.

وایلدر گفت:

برای بسیاری از مشتریان ما، الگوهای ایجاد صفحه واقعاً مفید خواهد بود، به خصوص هنگامی که افزونه‌ها برای الگوهای از پیش ساخته شده که مختص محتوای آنها هستند در دسترس باشند. این می تواند صرفه جویی زیادی در زمان داشته باشد!

من همچنین خوشحالم که ویژگی جدید Block Locking را می بینم – در حال حاضر این ویژگی به شما اجازه نمی دهد تغییرات محتوای بلوک را قفل کنید، اما می تواند شما را از جابجایی یا حذف تصادفی یک بلوک باز دارد.

تغییرات پشته و ردیف

یک افزونه مفید، توانایی ایجاد کانتینرهای مبتنی بر انعطاف پذیر پویا با چیدن بلوک ها در یک ستون یا یک طرح ردیف است.

کانتینر مبتنی بر انعطاف‌پذیری به این دلیل نامیده می‌شود که انعطاف‌پذیر است و به‌طور خودکار با درگاه دید تنظیم می‌شود، برای دستگاه‌های موبایل کوچک‌تر کوچک می‌شود و در صورت لزوم گسترش می‌یابد.

وردپرس ویدیویی را برای نشان دادن نحوه کار آن منتشر کرد:

انتخاب چندگانه: متن در میان چند بلوک را انتخاب کنید

در ویرایشگرهای جدید وردپرس مبتنی بر مسدود شده، ایجاد یک طرح‌بندی صفحه وب با استفاده از آنچه بلوک‌ها، بلوک‌های ساختمانی نامیده می‌شوند، انجام می‌شود.

بلوک ها مانند محفظه هایی هستند که می توان محتوا را در آنها درج کرد. محتوا می تواند تصویر، متن و هر چیزی باشد.

نمونه ای از یک تغییر تدریجی اما هیجان انگیز در وردپرس 6.0 امکان انتخاب متن در چندین بلوک محتوا است.

این به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون انتخاب چندین بلوک، محتوا را در چندین بلوک انتخاب کند. این به ناشران توانایی نوشتن و کنترل محتوا را به شیوه‌ای مورد انتظار می‌دهد و به تجربه نوشتن بصری‌تر کمک می‌کند.

وردپرس این انیمیشن را منتشر کرد تا نشان دهد انتخاب چندگانه چگونه کار می کند:

Wilder of NerdPress این ویژگی جدید را زودتر از موعد آزمایش کرد و مشتاق است.

او می گوید:

“من بسیار هیجان زده هستم که بتوانم متن را در چندین بلوک انتخاب کنم.

این جزییات کوچک به نظر می رسد، اما این چیزی است که گاهی اوقات برای من ناامید کننده بوده است – و این نوع جزئیات کوچک واقعاً به یک تجربه ویرایش زیباتر و آسان تر تبدیل می شوند.

تغییرات سبک

یکی دیگر از ویژگی های جدید هیجان انگیز، تغییرات جهانی سبک نام دارد.

تغییرات سبک به نویسندگان تم اجازه می دهد تا به مشتریان خود راهی ارائه دهند تا به راحتی ظاهر و احساس وب سایت خود را بدون نیاز به ویرایش CSS یا HTML تغییر دهند و به طور چشمگیری روند راه اندازی وب سایت را سرعت بخشند.

این یک ویژگی است که در سمت توسعه دهنده تم وردپرس پیاده سازی شده است که تجربه انتشار وردپرس را برای کاربران نهایی بهبود می بخشد.

تیم وردپرس با ژورنال موتور جستجو به اشتراک گذاشته است:

«معرفی تغییرات سبک در تم‌های بلوک به نویسندگان تم اجازه می‌دهد تا گزینه‌های متعددی را برای افراد فراهم کنند تا ظاهر و احساس یک سایت را با چند کلیک در یک موضوع واحد تغییر دهند.

این بدان معنی است که می توانید به سرعت چیزهایی مانند وزن فونت و رنگ های پیش فرض را به روشی منسجم و بدون ویرایش CSS تغییر دهید.

تغییرات قابل توجه برای توسعه دهندگان

از تیم وردپرس پرسیدم مهم ترین تغییراتی که توسعه دهندگان باید در مورد آن بدانند.

آنها پاسخ دادند:

بهبود دسترسی به وردپرس 6.0

پیشرفت های زیادی در دسترسی وردپرس صورت گرفته است که در اینجا مستند شده است.

از جمله نکات برجسته عبارتند از:

رفع دسترسی مرتبط با آریا در وردپرس 6.0

RichText: برای تعیین حالت آریا-چندخطی، DisableLineBreaks را معکوس کنید.

ویژگی‌های نقش را در SVGهایی که برای «دکوراسیون» هستند، حذف کنید.

وردپرس تغییراتی را در نحوه مدیریت رسانه در نسخه 6.0 برای دسترسی توضیح داد:

  • «خواص پیوست را در برش آرم سفارشی حفظ کنید. این بدان معناست که متن جایگزین، عنوان، توضیحات و عنوان یک تصویر پس از برش به کپی برش داده شده تصویر منتقل می شود.
  • در صورت فوکوس کردن URL، کلیدهای جهت‌نما را متوقف کنید.
  • یک تابع “کپی URL در کلیپ بورد” را به نمای جدول لیست اضافه کنید.
  • کلمه شکست را روی پیوند ثابت نمونه تنظیم کنید تا پیوند دائمی کامل در دستگاه‌های تلفن همراه در پست‌ها، رسانه‌ها و نظرات قابل مشاهده باشد.
  • ویژگی خالی هدف را از پیوندهای ویرایش آپلودکننده رسانه حذف کنید.
  • هدف=”_blank” را از پیوند حذف کنید تا ساختار پیوند دائمی را تغییر دهید و متن پیوند را تغییر دهید تا هدف پیوند مشخص شود.

در اطلاعیه رسمی وردپرس آمده است:

«دسترس‌پذیری بخشی جدایی‌ناپذیر از مأموریت وردپرس برای پرورش یک جامعه فراگیر و پشتیبانی از کاربران از همه نوع در سراسر جهان است.

با در نظر گرفتن این موضوع، وردپرس 6.0 شامل بیش از 50 به روز رسانی است که به طور خاص بر افزایش دسترسی به پلت فرم متمرکز شده اند. می‌توانید درباره این به‌روزرسانی‌ها بخوانید و درباره طرح‌های دسترسی‌پذیری که در حال انجام است بیشتر بدانید.»

برچسب بتا ویرایشگر کامل سایت وردپرس

چیزی که ممکن است در مورد WordPress 6.0 مفید باشد این است که ویرایشگر کامل سایت (FSE) همچنان به عنوان بتا برچسب گذاری شده است.

WordPress 6.0 تجربه ویرایش را برای کاربران نهایی با آسان‌تر کردن فرآیند نوشتن و همچنین آسان‌تر ساختن طرح‌بندی‌های منحصربه‌فرد وب‌سایت بدون نیاز به مقابله با کد، بهبود می‌بخشد. اما FSE همچنان به عنوان یک محصول بتا در نظر گرفته می شود.

خبر خوب، طبق آنچه که تیم وردپرس با ژورنال موتور جستجو به اشتراک گذاشته است، این است که ویرایشگر کامل سایت شاهد بهبود مستمر خواهد بود.

تیم وردپرس به اشتراک گذاشت:

“در حالی که 6.0 وردپرس را در مسیر درستی حرکت می دهد، کار بیشتری برای ایجاد یک تجربه ویرایش سایت منسجم وجود دارد، بنابراین اگر منتظر ویرایش کامل سایت هستید تا احساس بصری بیشتری داشته باشید، انتظار داشته باشید که در نسخه 6.1 و بالاتر عرضه شود.”

نقل قول

اطلاعیه رسمی وردپرس را بخوانید

وردپرس 6.0 “Arturo”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور