وردپرس 5.6 ممکن است سایت ها را در دسامبر 2020 خراب کند

وردپرس 5.5 در آگوست 2020 رول شد و اندکی پس از شکست میلیون ها وب سایت در سراسر اینترنت. آماده شوید زیرا وردپرس 5.6 توانایی انجام همان کار را دارد.

یکی از توسعه دهندگان وردپرس پشت پلاگین jQuery Migrate در یک موضوع پشتیبانی گفت که با راه اندازی 5.6 این افزونه “بی فایده” خواهد شد. هر کسی که در ماه دسامبر هنوز به آن وابسته باشد ، باند های لاستیکی را از سر می گیرد و دوباره سایت های خود را از بین می برد.

چرا وردپرس 5.5 وب سایت ها را خراب کرد

وردپرس در حال برنامه ریزی مدرن سازی سه فاز استفاده از jQuery است. jQuery مجموعه ای از اسکریپت ها است که به وب سایت ها مانند انیمیشن قابلیت می دهد ، عناصر تعاملی را به صفحات وب ارائه می دهد ، ایجاد پلاگین ها و تم ها را آسان تر می کند زیرا از ویژگی های مشترک وب سایت ها استفاده می کند و CSS را با آن دستکاری می کند.

یادداشت در مورد شکستن وب سایت های وردپرس 5.5

نسخه های قدیمی jQuery هنوز در بسیاری از افزونه ها و موضوعات مورد استفاده قرار می گیرند. کتابخانه های قدیمی jQuery دارای آسیب پذیری Cross Site Scripting (XSS) و Denial of Service (DoS) هستند که می تواند برای وب سایت ها خطرناک باشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

وردپرس 5.5 اولین قدم برای مدرن سازی وردپرس بود که کل اکوسیستم وردپرس را مجبور کرد کد خود را به روز کند و از جدیدترین و ایمن ترین نسخه jQuery استفاده کند.

اولین مرحله از سفر حذف کتابخانه jQuery Migrate 1.x بود.

jQuery Migrate کدی است که به وب سایت دارای افزونه هایی که از نسخه های قدیمی jQuery استفاده می کنند امکان ادامه کار را می دهد. این یک وب سایت وردپرسی را با افزونه ها و تم هایی که هنوز از اسکریپت های قدیمی jQuery استفاده می کنند سازگار می کند.

وردپرس این مراحل را ماه ها قبل از موعد اعلام کرد. توسعه دهندگان پلاگین و تم هشدارهای زیادی درباره حذف jQuery داده بودند و به آنها زمان زیادی برای به روزرسانی نرم افزار می دادند.

هنگامی که وردپرس نسخه 5.5 را در آگوست 2020 منتشر کرد ، میلیون ها وب سایت آنطور که باید کار نمی کردند. برخی از افراد در سایت های خود قفل شده اند و نمی توانند وارد پنل مدیریت خود شوند. ناشران دیگر مشاهده کردند که سایتهایشان به طور کامل نمایش داده نمی شوند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

وردپرس افزونه ای به نام Enable jQuery Migrate Helper را برای بازیابی تمام وب سایت های خراب منتشر کرد. میلیون ها وب سایت بازیابی شدند و مانند گذشته به کار خود ادامه دادند.

چرا وردپرس 5.6 ممکن است برخی سایت ها را خراب کند

وردپرس 5.6 با به روزرسانی کتابخانه jQuery Migrate به آخرین نسخه 3.3.1 ، مرحله دوم مدرن سازی استفاده از jQuery را آغاز می کند.

تأثیر این کار این است که سایت هایی که به “Enable jQuery Migrate Helper” برای جلوگیری از بهم ریختگی سایت های خود متکی هستند ، دوباره دچار آسیب خواهند شد.

طبق اعلام رسمی:

“اولین مرحله با وردپرس 5.5 همراه بود ، که به طور پیش فرض امکان jQuery Migrate نسخه 1.x را متوقف کرد.

به عنوان بخشی از… قسمت دو این فرآیند… که نسخه جی کوئری را به 3.5.1 به روز کرده است. در کنار این ، jQuery Migrate نیز به نسخه جدیدتر 3.3.1 به روز شد.

توجه داشته باشید که اسکریپت انتقال برای نسخه 3 با ویژگیهایی که اسکریپت انتقال قبلی برای آنها یک پر کردن چندگانه ایجاد کرده سازگار نیست و ویژگیهایی که قبلاً به عنوان منسوخ علامت گذاری شده بودند دیگر موجود نیستند.

این بدان معناست که عملکرد برای سایت هایی که همچنان به پلاگین Enable jQuery Migrate Helper متکی هستند تا عملکرد سایت آنها را تضمین کند ، دوباره از هم می پاشد.

در یک بخش پشتیبانی افزونه WordPress Enable jQuery Migrate Helper ، شخصی پرسید که آیا افزونه Enable jQuery Migrate Helper همچنان با وردپرس 5.6 کار خود را ادامه خواهد داد

“هنگامی که به روزرسانی وردپرس 5.6 از راه می رسد ، آیا Enable jQuery Migrate Helper همچنان کار می کند؟”

توسعه دهنده افزونه وردپرس پاسخ داد:

“بنابراین کوتاه این است که خیر ، پس از ایجاد وردپرس 5.6 کمکی نخواهد کرد ، زیرا کتابخانه jQuery در وردپرس برای ارتقا برنامه ریزی شده است و این کمک کننده را بی فایده می کند …”

بسیاری از توسعه دهندگان پلاگین و تم ، نرم افزار خود را به آخرین نسخه jQuery به روز کرده و مشکل را برطرف کردند. کاربران آن محصولات مشکلی ندارند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اما تم ها و افزونه های بسیاری وجود دارد که دیگر نگهداری نمی شوند و ممکن است موارد دیگری باشند که هنوز کد خود را به روز نکرده اند. کاربران این محصولات سایت های خود را به بهترین وجهی مشاهده می کنند.

آیا وردپرس 5.6 سایت شما را خراب می کند؟

اگر در حال حاضر از افزونه Enable jQuery Migrate Helper استفاده می کنید و هنگام ورود به پنل مدیریت خود پیام های خطایی مشاهده می کنید ، بله ، ممکن است هنگام به روزرسانی وردپرس به نسخه 5.6 ، رفتار غیر منتظره وب سایت را تجربه کنید.

از طرف دیگر ، اگر Enable jQuery Migrate Helper هیچ گونه خطایی را گزارش نمی کند به این معنی است که مضامین و پلاگین های شما کتابخانه های jQuery خود را به روز کرده اند و سایت باید عملکرد خوبی داشته باشد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور