وردپرس یک افزونه عملکرد جدید منتشر می کند

وردپرس از انتشار افزونه ای به نام افزونه Performance Lab خبر داد. این توسط تیم عملکرد وردپرس توسعه داده شده است که برای کمک به سرعت سایت های وردپرس طراحی شده است. این افزونه به ناشران این فرصت را می دهد تا از پیشرفت های جدید قبل از اینکه در هسته وردپرس گنجانده شوند، استفاده کنند.

تیم عملکرد وردپرس، متشکل از توسعه دهندگان هسته وردپرس، این افزونه را به منظور دریافت بازخورد در مورد ویژگی های جدید توسعه یافته برای گنجاندن در نسخه بعدی هسته وردپرس توسعه دادند.

تیم عملکرد وردپرس

تیم عملکرد وردپرس در نوامبر 2021 با هدف هماهنگی بهبود عملکرد در هسته وردپرس ایجاد شد. این تیم متشکل از توسعه دهندگان وردپرس، با برخی از اعضای تیم توسعه دهندگان از Google و Yoast است.

از جلسات اولیه خود، آنها لیستی از پروژه های عملکردی را برای کار بر روی آنها تهیه کردند و این افزونه، به نام پلاگین آزمایشگاه عملکرد، یکی از نتایج تیم عملکرد است.

افزونه Performance Lab

افزونه Performance Lab دسترسی به پیشرفت‌هایی در وردپرس را فراهم می‌کند که برای کمک به ناشران طراحی شده‌اند تا سرعت وب‌سایت‌های خود را افزایش دهند و همچنین مشکلاتی را که ممکن است سرعت وب‌سایت‌شان را کند کند، تشخیص دهند.

خود این افزونه به شکل مدولار طراحی شده است تا ناشران بتوانند بهبودهایی را که می‌خواهند استفاده کنند، انتخاب و انتخاب کنند.

ویژگی های جدید در این افزونه در نظر گرفته شده است که در نهایت آن را به نسخه بعدی وردپرس تبدیل کنند.

وردپرس امیدوار است که با انتشار زودهنگام این ویژگی های جدید از طریق یک افزونه، بتواند در مورد هر گونه مشکل احتمالی بازخورد دریافت کند.

ویژگی های جدید معمولاً به صورت پلاگین جداگانه منتشر می شوند.

وردپرس تصمیم گرفت تمام ویژگی‌های عملکردی جدید را در یک افزونه گروه‌بندی کند که به ناشران اجازه می‌دهد تا از یک مکان مرکزی، در یک پلاگین واحد، ویژگی‌های جدید را انتخاب و انتخاب کنند.

ماژول های پلاگین آزمایشگاه عملکرد

افزونه جدید Performance Lab دارای چهار ماژول است.

چهار ماژول پلاگین عبارتند از:

  • آپلودهای WebP
    فایل های JPEG تازه آپلود شده را به فرمت WebP سریعتر تبدیل می کند. عملکرد به پشتیبانی سرور برای WebP بستگی دارد.
  • پشتیبانی WebP
    این یک ماژول سلامت سایت است که بررسی می کند آیا سرور از WebP پشتیبانی می کند یا خیر و در صورت عدم پشتیبانی WebP هشداری را نشان می دهد.
  • بررسی سلامت حافظه پنهان شی دائمی
    یک ماژول بررسی سلامت سایت که ممکن است استفاده از کش کردن اشیا را پیشنهاد کند. کش کردن اشیا راهی برای سرعت بخشیدن به مدت زمان پاسخگویی سایت است، به کاهش بار پایگاه داده و افزایش سرعت وب سایت برای بازدیدکنندگان سایت کمک می کند.
  • حسابرسی دارایی های در نوبت (تجربی)
    ممیزی از فایل های CSS و جاوا اسکریپت که در صفحه اصلی در صف قرار گرفته اند را ارائه می دهد. این به شناسایی فایل‌های CSS و جاوا اسکریپ غیرضروری که ممکن است سرعت وب‌سایت را کند کنند، کمک می‌کند.

ماژول دارایی های در صف آزمایشی است؟

ماژول Audit Enqueued Assets به عنوان آزمایشی برچسب گذاری شده است. توسعه دهندگان تصمیم گرفتند آن را آزمایشی بدانند زیرا خود ماژول بهبود خواهد یافت.

توسعه دهندگان در این مورد بحث کردند، با یکی از توسعه دهندگان در مورد بحث در صفحه رسمی Github:

برای شفاف‌سازی، مشکلی با ماژول نیست، بلکه بیشتر به این موضوع مربوط می‌شود که هنوز آنقدر صیقلی به نظر نمی‌رسد، از این رو برای اولین نسخه به‌عنوان «تجربی» علامت‌گذاری می‌شود – از آنجایی که در طول زمان اصلاحات بیشتری می‌بیند، پس از آن می‌توانیم آن را به عنوان غیر آزمایشی علامت گذاری کنید.

او بعداً این دلیل را دنبال کرد که چرا آن را آزمایشی می‌دانند:

“در واقع این سایت هیچ کس را خراب نمی کند، اما نکته اصلی IMO برای علامت گذاری به عنوان آزمایشی این است که در مقایسه با ماژول های دیگر هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد.

به عنوان مثال، ما به طور کامل آستانه‌ها را تعریف نکرده‌ایم، و رویکرد جمع‌آوری دارایی‌ها هنوز برای محیط‌های خاص قابل اعتماد نیست.

نمونه ای از نوع بهبود مورد نیاز برای این یک ماژول، مفیدتر کردن آن با شناسایی پلاگین ها یا تم هایی است که وب سایت را با فایل های CSS و جاوا اسکریپت غیر ضروری پر می کنند.

آیا باید افزونه را دانلود کنید؟

صفحه دانلود افزونه بیان می کند که افزونه تست شده است و برای استفاده در سایت تولید زنده باید مشکلی نداشته باشد.

در حالی که حداقل سه مورد از ماژول‌ها دارای برچسب آزمایشی نیستند و همه آنها پایدار در نظر گرفته می‌شوند و احتمالاً سایتی را خراب نمی‌کنند، هدف اصلی این افزونه این است که به ناشران فرصت ارائه بازخورد درباره ماژول‌ها قبل از ادغام مستقیم آنها را بدهد. به هسته وردپرس

از نظر ثبات، صفحه رسمی افزونه اشاره می کند:

«…مگر اینکه یک ماژول به‌صراحت به‌عنوان «تجربی» علامت‌گذاری شده باشد، تا حدی آزمایش و ایجاد شده است که استفاده از آن در تولید مناسب باشد.»

در مورد ضمانت نیز می گوید:

“هنوز، مانند هر افزونه، شما این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید.”

بهترین روش برای وب‌سایت‌های وردپرس این است که ابتدا افزونه‌های جدید را در یک سایت مرحله‌ای اضافه کنید و قبل از به‌روزرسانی وب‌سایت اصلی، ابتدا آن را در آنجا آزمایش کنید.

بهترین روش دیگر ذخیره یک نسخه پشتیبان از وب سایت قبل از نصب افزونه است. در صورت تضاد غیرمنتظره افزونه با افزونه یا موضوع دیگری، پشتیبان‌گیری باعث می‌شود تا وب‌سایت به نسخه اصلی خود بازگردانده شود.

این افزونه مزایای واضحی را ارائه می دهد که ممکن است به سرعت بخشیدن به وب سایت شما کمک کند. اما توسط تیم عملکرد وردپرس به عنوان راهی برای دریافت بازخورد در مورد بهبودهای کاملاً جدید ارائه شده است که در نهایت به هسته وردپرس تبدیل می شود.

وردپرس یک انجمن پشتیبانی از افزونه‌های Performance Lab و یک مخزن GitHub فراهم می‌کند که در آن می‌توان به وردپرس بازخورد داد.

استناد

اطلاعیه رسمی وردپرس را بخوانید

افزونه Performance Lab منتشر شد

از صفحه دانلود افزونه Performance Lab دیدن کنید

آزمایشگاه عملکرد

از صفحه رسمی GitHub آزمایشگاه عملکرد دیدن کنید

Performance Lab 1.0.0-beta.1

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور