هوش مصنوعی مسیرهای جدید گوگل به مغز پستانداران نزدیک تر است

گوگل یک معماری جدید هوش مصنوعی را معرفی کرد که توانایی محاسباتی هوش مصنوعی گوگل را به شکلی عمیق به شدت گسترش می دهد. معماری جدید هوش مصنوعی یک مدل واحد است که می‌توان آن را برای انجام میلیون‌ها کار آموزش داد که به گفته گوگل به مغز پستانداران نزدیک‌تر است.

Google Pathways AI

در اعلامیه گوگل آمده است که وضعیت فعلی هوش مصنوعی این است که یک ماشین را برای انجام یک کار بسیار خوب آموزش دهد، مانند تشخیص تصاویر یا درک صدای یک حیوان.

بنابراین برای درک بینایی و صدا، دو مدل هوش مصنوعی مختلف برای انجام این دو کار لازم است.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

معماری جدید هوش مصنوعی با آموزش تعمیم آن با یادگیری مهارت هایی که می تواند در وظایف مختلف اعمال شود، مسیر متفاوتی را طی می کند.

گوگل نحوه عملکرد آن را توضیح می دهد:

ما می‌خواهیم مدلی را آموزش دهیم که نه‌تنها می‌تواند بسیاری از وظایف مجزا را انجام دهد، بلکه مهارت‌های موجود خود را برای یادگیری سریع‌تر و مؤثرتر از مهارت‌های موجود استفاده کرده و ترکیب می‌کند.

به این ترتیب آنچه که یک مدل با آموزش در مورد یک کار می آموزد – مثلاً یاد می گیرد که چگونه تصاویر هوایی می توانند ارتفاع یک منظره را پیش بینی کنند – می تواند به او کمک کند تا کار دیگری را بیاموزد – مثلاً پیش بینی چگونگی جریان آب سیل از آن زمین.

ما می‌خواهیم مدلی دارای قابلیت‌های متفاوتی باشد که می‌توان آن‌ها را در صورت نیاز فراخوانی کرد و برای انجام کارهای جدید و پیچیده‌تر به هم متصل کرد – کمی نزدیک‌تر به روشی که مغز پستانداران در بین وظایف تعمیم می‌دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

هوش مصنوعی که می تواند برای چندین حواس تمرین کند

مدل‌های فعلی هوش مصنوعی برای حواس منفرد مانند بینایی یا شنوایی تمرین می‌کنند، اما نه هر دو. گوگل بیان می‌کند که چنین مدلی می‌تواند یک مفهوم را با تمام معانی مرتبط درک کند.

Google با Pathways می‌تواند متن، تصاویر و گفتار را با هم در یک مدل هوش مصنوعی درک کند.

Pathways مانند مغز انسان کار می کند

مغز انسان فقط از مقدار کمی از قدرت پردازش خود برای تکمیل وظایف، با استفاده از بخش های تخصصی و نه از کل شبکه مغز استفاده می کند.

هوش مصنوعی Pathways جدید گوگل وظایف را به روشی مشابه انجام می دهد، که باعث کارآمدتر انرژی، یادگیری بیشتر و انجام همه این کارها سریعتر از مدل های قدیمی تر می شود.

“نزدیک به صد میلیارد نورون در مغز شما وجود دارد، اما برای تفسیر این جمله به بخش کوچکی از آنها تکیه می کنید.

هوش مصنوعی می تواند به همین روش کار کند.

ما می‌توانیم یک مدل واحد بسازیم که «به‌صورت پراکنده» فعال شده باشد، به این معنی که فقط مسیرهای کوچکی از طریق شبکه در صورت لزوم وارد عمل می‌شوند.

Pathways AI چندین مشکل را حل خواهد کرد

هدف Pathways بزرگتر از جستجو است. گوگل می گوید که می تواند برای حل بسیاری از مشکلات، از جمله مشکلاتی که هنوز با آن ها مواجه نشده ایم، سازگار شود.

ما در حال ساختن نوعی از سیستم هوش مصنوعی نسل بعدی هستیم که بتواند به سرعت با نیازهای جدید سازگار شود و مشکلات جدید را در سرتاسر جهان به محض بروز آنها حل کند و به بشریت کمک کند تا از آینده پیش روی ما حداکثر استفاده را ببرد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

Google Pathways AI Architecture

پست وبلاگ گوگل نمی گوید که آیا Pathways هنوز در هیچ سیستمی فعال شده است یا خیر. در این اطلاعیه آمده است که گوگل اکنون توانایی ایجاد این سیستم ها را دارد و آنها را خواهند ساخت.

گوگل همچنین بیان می‌کند که تیم‌هایی دارند که روی طراحی معماری هوش مصنوعی «نسل بعدی» کار می‌کنند.

گوگل به صراحت می گوید که در حال ساخت این معماری جدید هوش مصنوعی هستند:

“به همین دلیل است که ما در حال ساخت مسیرها هستیم. مسیرها یک سیستم هوش مصنوعی واحد را قادر می‌سازد تا هزاران یا میلیون‌ها کار را تعمیم دهد، انواع مختلف داده‌ها را درک کند، و این کار را با کارایی قابل‌توجهی انجام دهد…»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

گوگل در حال انتشار مقالات تحقیقاتی در مورد فناوری های یادگیری ماشینی است که می توانند تعمیم را یاد بگیرند، که یکی از آنها FLAN نام دارد.

FLAN می‌تواند ماشینی را آموزش دهد تا نحوه تکمیل یک کار را بیاموزد و آموخته‌های خود را در سایر وظایف به کار گیرد، بسیار شبیه آنچه در مقاله درباره Pathways توضیح داده شده است.

این معماری جدید Pathways AI ممکن است بسیار نزدیک به تحقق باشد اگر قبلاً به شکلی در اینجا وجود نداشته باشد.

نقل قول

اعلامیه گوگل درباره معماری جدید هوش مصنوعی را بخوانید

معرفی Pathways: معماری نسل بعدی هوش مصنوعی

درباره مقاله تحقیقاتی جدید Google درباره FLAN بخوانید

Google Research یادگیری ماشینی بهتری را توسعه می دهد

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور