هشدار! دستورات گزارش دهی سخت تری برای مراکز داده در پیش است | دانش مرکز داده

سال 2023 در حال شکل گیری سالی است که مقررات افزایش یافته برای صنعت مراکز داده – چه در ایالات متحده و چه در سطح جهانی- باشد. به عنوان مثال، در اروپا، پارلمان اروپا در حال بررسی کمیسیون اروپا بوده است دستورالعمل بهره وری انرژی (EED) از سال گذشته، با دستورالعمل تنظیم شده است امسال امضا شد.

EED به مراکز داده در اتحادیه اروپا با نیاز برق IT نصب شده حداقل 100 کیلووات نیاز دارد تا عملکرد انرژی خود را سالانه به طور عمومی گزارش دهند، و این علاوه بر گزارش است:

  • ترافیک داده های ورودی و خروجی سالانه
  • مقدار داده های ذخیره شده و پردازش شده در مرکز داده
  • نقاط تنظیم دما
  • اثربخشی مصرف برق، آب و کربن
  • عامل استفاده مجدد از انرژی
  • استفاده از انرژی های تجدیدپذیر
  • نسبت اثربخشی خنک کننده

دستورات گزارش مرکز داده در زمینه سود ایالات متحده

در ایالات متحده، ابتکارات نظارتی مشابهی در حال انجام است. در سطح ایالتی، قوانین معلق مرکز داده در ویرجینیا بر روی الزامات سختگیرانه تر از نظر کاهش کربن و پایداری متمرکز شده اند. در اورگان، الف لایحه پیشنهادی طبق گفته‌ها، مراکز داده و همچنین شرکت‌های استخراج ارز دیجیتال باید انتشار کربن را تا سال 2027 تا 60 درصد کاهش دهند. گزارش از The Oregonian. این شامل ارائه یک گزارش سالانه است که نشان دهنده انطباق است – و عدم رعایت آن منجر به جریمه سنگین 12000 دلار در هر مگاوات ساعت در روز می شود.

در همین حال، در سطح فدرال، دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید (OSTP) گزارشی را در سپتامبر 2022 منتشر کرد. پیامدهای آب و هوا و انرژی دارایی های رمزنگاری شده در ایالات متحده. این گزارش خاطرنشان می‌کند که در حالی که این کشور دارای بخش قابل توجهی از دارایی‌های رمزنگاری شده است، این بخش می‌تواند انرژی بر باشد، با مصرف برق جهانی آن «مقایسه با مصرف برق سالانه تمام مراکز داده معمولی در جهان». علاوه بر این، بخش دارایی های رمزنگاری می تواند اثرات زیست محیطی عمده دیگری از جمله آلودگی هوا و آب، زباله های الکترونیکی، انتشار گازهای گلخانه ای و سر و صدا داشته باشد.

بخشی از توصیه‌های OSTP برای کاهش این تأثیرات، ارتقای شفافیت و بهبود عملکرد زیست‌محیطی شامل الزام «انجمن‌های صنعت دارایی‌های رمزنگاری… برای گزارش عمومی مکان‌های استخراج دارایی‌های دیجیتال، مصرف سالانه برق، انتشار گازهای گلخانه‌ای با استفاده از پروتکل‌های موجود، و بازیافت زباله‌های الکترونیکی است. کارایی.”

قانونگذاران توجه دارند. به عنوان مثال، سناتور شلدون وایت هاوس “در حال توسعه پیش نویس قانونی برای رسیدگی به دارایی های رمزنگاری و مراکز داده مرسوم، با استفاده از EED به عنوان یک طرح است.” می نویسد جی دیتریش، مدیر تحقیقات پایداری در موسسه Uptime.

مراکز داده باید آماده شوند

بنابراین این برای صنعت مرکز داده چه معنایی دارد؟

به گفته دیتریش، مقررات – حداقل در سطح فدرال – انتظار نمی رود به این زودی ها اعمال شود، و نوشت:[l]فرآیندها و رویه‌های قانون‌گذاری و نظارتی در ایالات متحده می‌تواند پرزحمت باشد و استانداردهای نهایی حاکم بر اطلاعات مرکز داده و گزارش کارایی انرژی احتمالاً چندین سال دیگر باقی خواهند ماند.

اما فقط زمان تصویب قوانین است. دیتریش اقداماتی را توصیه می‌کند که مراکز داده می‌توانند در حال حاضر برای آماده شدن برای دستورات گزارش‌دهی سخت‌گیرانه‌تر در آینده انجام دهند:

  • ایجاد یک استراتژی برای مطابقت با الزامات گزارش اطلاعات.
  • ایجاد فرآیندهای جمع آوری و مدیریت داده ها برای اطلاعات مورد نیاز.
  • سیاست هایی را برای اطمینان از افزایش کار ارائه شده به ازای هر مگاوات ساعت انرژی مصرف شده در عملیات مرکز داده اعمال کنید.
  • درگیر شدن با تلاش‌های صنعت برای توسعه معیارهای ساده و موثر بهره‌وری انرژی.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور