هدف گذاری جغرافیایی کنسول جستجوی گوگل می تواند به رتبه بندی جستجو آسیب برساند

استفاده از ویژگی هدف‌یابی بین‌المللی کنسول جستجوی گوگل، که به عنوان «هدف‌گیری جغرافیایی» نیز شناخته می‌شود، می‌تواند به رتبه‌بندی جستجو آسیب برساند، اگر می‌خواهید به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید.

این موضوع در پاتوق ساعات اداری SEO مرکزی جستجوی گوگل که در 31 دسامبر ضبط شده است، مورد بحث قرار گرفته است.

یک SEO به نام Aleem Bawany به جریان زنده می‌پیوندد تا از جان مولر مدافع جستجوی Google بپرسد که چرا یک سایت خواهر کوچکتر از سایت اصلی او بالاتر است.

باوانی می گوید سایت اصلی محتوای خبری را برای مخاطبان عمومی منتشر می کند که گاهی در سایت خواهر بازنشر می شود.

علیرغم اینکه سایت اصلی منبع اخبار است، این سایت کوچکتر است که به رتبه های مطلوب تری دست می یابد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

پس از بررسی سایت، مولر می گوید که این ممکن است به دلیل تنظیمات هدف گیری بین المللی در کنسول جستجو رخ دهد.

پاسخ کامل مولر را در بخش زیر ببینید.

چگونه هدف گذاری جغرافیایی می تواند بر رتبه بندی ها تأثیر منفی بگذارد

مولر شخصاً به سایت نگاه کرد و هرگونه مشکل عمده ای را که می تواند سایت را در نتایج جستجو باز دارد، مانند مجازات های دستی یا پیوندهای هرزنامه، رد کرد.

چیزی که او متوجه شد تنظیمات هدف بین المللی سایت در کنسول جستجو برای پاکستان تنظیم شده است.

اگر هدف اصلی رتبه بندی در پاکستان باشد خوب است، اما می تواند بر رتبه بندی در کشورهای دیگر تأثیر منفی بگذارد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

مولر می گوید:

تنها چیزی که من متوجه شدم این است که شما هدف گذاری جغرافیایی را در کنسول جستجو برای پاکستان تنظیم کرده اید. نمی‌دانم که آیا این از روی طراحی است یا نه، آیا این چیزی است که شما می‌خواهید انجام دهید. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت خبری عمومی به زبان انگلیسی بسازید، احتمالاً منطقی است که هدف‌گیری جغرافیایی را خاموش کنید. بنابراین ممکن است این چیزی باشد که می تواند به شما کمک کند.”

اگر می‌خواهید با وب‌سایت خود مخاطبان سراسر جهان را هدف قرار دهید، مولر می‌گوید که باید «قطعاً» هدف‌گیری بین‌المللی را در کنسول جستجو خاموش کنید.

وقتی نوبت به جستجو می‌رسد، اگر می‌خواهید کشورهایی غیر از پاکستان را هدف قرار دهید، مانند یک سایت خبری عمومی انگلیسی‌زبان، قطعاً آن را خاموش می‌کنم. زیرا این می تواند تأثیری در آنجا داشته باشد که واقعاً بر پاکستان تمرکز می کند و سپس کمی کمتر بر کشورهای دیگر تمرکز می کند.

Bawany با این سوال که از مولر چقدر طول می کشد تا این تغییر در نتایج جستجوی گوگل منعکس شود، موضوع را پیگیری می کند.

مولر می گوید که ممکن است از یک هفته تا چند ماه طول بکشد.

از آنجایی که سایت مورد نظر محتوای خبری منتشر می‌کند، احتمالاً این تغییر در نتایج جستجو سریع‌تر از سایر انواع سایت‌ها دیده می‌شود.

حدس من این است که از یک یا دو هفته تا شاید یک یا دو ماه خواهد بود. بنابراین این یک نوع بازه زمانی است که من گمان می‌کنم تغییر چیزی مانند تنظیمات هدف‌گیری جغرافیایی طول می‌کشد.

با توجه به یک وب سایت خبری، من گمان می کنم که کمی سریعتر از حد معمول باشد، فقط به این دلیل که با یک وب سایت خبری ما روی محتوای جدیدتر تمرکز می کنیم و با محتوای جدیدتر تنظیمات را خیلی سریع می بینیم.

بنابراین احتمالاً برای وب‌سایت‌های خبری کوتاه‌تر است، اما من نمی‌دانم همه سیستم‌هایی که با تنظیمات هدف‌گذاری جغرافیایی درگیر هستند، تغییر می‌کنند.»

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

برای گوش دادن به گفتگوی کامل، ویدئوی زیر را ببینید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral، ژانویه 2022.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور