“نیروی ضربتی” ایالات متحده برای خنثی کردن سرقت یا استفاده از فناوری مخرب | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — سازمان های اجرایی ایالات متحده در حال تشکیل یک “نیروی ضربتی” برای مبارزه با دشمنانی هستند که سعی در سرقت فناوری پیشرفته، هک کردن برای منافع مالی یا استفاده از ابزارهای جدید برای جمع آوری اطلاعات دارند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که مقامات دولتی در حال مبارزه با نحوه پاسخگویی به تهدیدات جدید مانند بالونی هستند که ادعا می‌کنند چین برای جمع‌آوری اطلاعات ارسال کرده است. این هواپیما در 4 فوریه پس از پرواز در سراسر ایالات متحده در سواحل کارولینای جنوبی سرنگون شد.

معاون دادستان کل لیزا موناکو روز پنجشنبه در سخنرانی خود در لندن گفت: “نیروی ضربه زننده فناوری” به رهبری دپارتمان های دادگستری و بازرگانی از اطلاعات و داده ها برای کمک به شناسایی تهدیدات اولیه برای اسرار تجاری و محافظت از زنجیره های تامین حیاتی استفاده خواهد کرد.

موناکو در موسسه تحقیقاتی مستقل چتم هاوس گفت: «امروز، مستبدان از طریق کسب، استفاده و سوء استفاده از فناوری مخرب به دنبال مزیت تاکتیکی هستند: نوآوری‌هایی که نسل بعدی قابلیت‌های نظامی و امنیت ملی را تقویت می‌کنند».

او گفت: «توانایی تسلیح سازی داده ها تنها در طول زمان پیشرفت می کند، زیرا هوش مصنوعی و الگوریتم ها استفاده از مجموعه داده های بزرگ را به روش های جدید و به طور فزاینده ای پیچیده امکان پذیر می کنند. داده‌های به‌دست‌آمده امروز می‌توانند فردا به روش‌های جدید و بسیار ترسناک مورد استفاده قرار گیرند.»

ایالات متحده و کشورهای متحد آن با نحوه پاسخگویی به تهدیدات فناوری نوظهور و رویدادهای ژئوپلیتیکی متلاطم، از جاسوسی گرفته تا بهره برداری از سرمایه گذاری های سرمایه ای و سرقت الگوریتم های نرم افزاری مخفی دست و پنجه نرم می کنند.

موناکو جزئیات خاصی در مورد چگونگی سازماندهی نیروی ضربت جدید و اقدامات اولیه آن ارائه نکرد. اما او گفت که دادستان ها، ماموران و تحلیلگران ایالات متحده از ابزارهای اجرای قانون به روش های جدید استفاده می کنند.

او گفت: «ما حملات سایبری را مختل می‌کنیم، تحریم‌های گسترده را اعمال می‌کنیم، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کسب‌وکارهای آمریکایی را تحلیل می‌کنیم تا بازیگران بد را شناسایی کرده و از آنها جلوگیری کنیم – همه اینها برای محافظت از فناوری و دانش آمریکایی در برابر سوء استفاده توسط دشمنانمان است.» “امروزه، بزرگترین خطرات نه تنها از سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی ما ناشی می شود، بلکه از معاملاتی که مجموعه داده ها، نرم افزارها و الگوریتم ها دارایی هستند.”

او اقدامات دولت چین را به ویژه نگران کننده ذکر کرد. او گفت: “اگر شرکتی در چین فعالیت می کند و داده های شما را جمع آوری می کند، شرط خوبی است که دولت چین به آن دسترسی داشته باشد.”

موناکو در طی یک بحث پس از سخنرانی خود گفت که آژانس‌ها «در درجه اول» نگران این هستند که چگونه دشمنان ممکن است از فناوری‌ها «استفاده و سوءاستفاده کنند». او گفت که آژانس‌ها به دنبال این هستند که یک سوزن را در رویکرد خود ببندند تا به سرمایه‌گذاری‌های قانونی آسیب نرسانند.

او گفت: «ما باید به طرز باورنکردنی در مورد اینکه چگونه در این زمینه پیش می رویم، متفکر باشیم. فکر می‌کنم باید روی سرمایه خصوصی در صنایع و بخش‌های بسیار خاص متمرکز شود – چیزهایی مانند نیمه‌رساناها، چیزهایی مانند محاسبات کوانتومی، اما عدم استفاده از یک قلم موی گسترده برای این رویکرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور