نکاتی برای غلبه بر چالش های بازیابی ابرهای ترکیبی | دانش مرکز داده

اگر یک محیط ابری را مدیریت می‌کنید، احتمالاً با تکنیک‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی ابری معمولی – مانند «آماده به کار گرم» و «نور آزمایشی» آشنا هستید.

اگر از یک محیط ابری استفاده می کنید، اینها استراتژی های عالی هستند. آنها حتی ممکن است در اکثر تنظیمات چند ابری به اندازه کافی خوب کار کنند.

اما وقتی به یک محیط ابری ترکیبی مهاجرت می کنید، پشتیبان گیری و بازیابی ابر پیچیده تر می شود. در اینجا دلیل و کارهایی که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید برای بازیابی سریع فاجعه ابری ترکیبی آماده هستید، آورده شده است.

پشتیبان گیری و بازیابی ابر سنتی

اگر با یک محیط تک ابری کار می کنید، سؤال اصلی که هنگام برنامه ریزی برای پشتیبان گیری و بازیابی باید به آن پاسخ دهید این است که کدام تعادل بین هزینه و عملکرد برقرار شود.

تکنیک های مختلف پشتیبان گیری وجود دارد – که AWS به خوبی خلاصه می کند – معاوضه‌های متفاوتی بین هزینه‌های پشتیبانی از آنها و سرعت بازیابی عملکرد بر اساس آنها ارائه دهید. تکنیک هایی مانند نور آزمایشی به شما این امکان را می دهد که منابعی را که برای آماده سازی بازیابی بلایای طبیعی اختصاص می دهید به حداقل برسانید، اما منجر به کاهش زمان بازیابی می شود. از سوی دیگر، رویکردهای آماده به کار گرم یا چند سایت، بازیابی سریع را امکان پذیر می کنند، اما با هزینه بالاتر.

چرا بازیابی فاجعه ابر ترکیبی متفاوت است؟

چالش برای کسب و کارهایی که یک معماری ابر ترکیبی – یکی که زیرساخت های خصوصی را در یک محیط ابری عمومی ادغام می کند – این است که محاسبات هزینه و عملکرد برای طرح های بازیابی فاجعه در یک ابر ترکیبی به طور قابل توجهی با موارد در یک محیط تک ابری متفاوت است.

دلایل متعددی وجود دارد:

مقیاس پذیری زیرساخت محدود

برای شروع، ابرهای ترکیبی فاقد منابع زیرساخت نامحدود هستند زیرا تا حدی به زیرساخت های خصوصی وابسته هستند. شما نمی توانید به سادگی سرورهای داخلی جدید را برای بازیابی از یک فاجعه ابری ترکیبی بچرخانید، به گونه ای که می توانید نمونه های VM جایگزین را در یک ابر عمومی برای ایجاد یک محیط بازیابی راه اندازی کنید.

به همین دلیل، تکنیک‌هایی مانند نور آزمایشی و آماده‌به‌کار گرم، که برای جایگزینی سرورهای ابری ناموفق نیاز به افزایش سریع زیرساخت‌ها دارند، در یک محیط ترکیبی به خوبی کار نمی‌کنند.

محدودیت پهنای باند داده

یکی دیگر از چالش های کلیدی در بازیابی ابر هیبریدی، حرکت آهسته داده بین بخش های عمومی و خصوصی یک محیط ترکیبی است.

وقتی محیط شما صرفاً در یک ابر عمومی اجرا می‌شود و نسخه‌های پشتیبان شما در آن ابر میزبانی می‌شوند، می‌توانید داده‌ها را از نسخه‌های پشتیبان با سرعت بسیار بالا بازیابی کنید زیرا نیازی به انتقال داده‌ها از طریق اینترنت ندارید. اما در یک معماری ترکیبی، ممکن است چند روز – احتمالاً حتی هفته‌ها – طول بکشد تا داده‌های پشتیبان ذخیره شده در سرورهای ابری خصوصی شما به بخش عمومی ابر شما یا بالعکس منتقل شوند.

چالش های حفظ حریم خصوصی داده ها

یکی از موارد استفاده محبوب برای ابرهای هیبریدی است ساده سازی حریم خصوصی داده ها و چالش های انطباق با ایجاد امکان نگهداری برخی از داده ها در محل و در عین حال استفاده از منابع ابر عمومی.

با این حال، از دیدگاه بازیابی فاجعه، این می تواند برنامه های بازیابی را پیچیده کند. شما باید عملیات پشتیبان گیری و بازیابی را به گونه ای مدیریت کنید که اطمینان حاصل شود که داده هایی که باید در حالت اولیه باقی بمانند، در حالت اولیه باقی می مانند.

همچنین انجام کارهایی مانند ایجاد یک محیط آماده به کار در ابر عمومی برای جایگزینی یک ابر هیبریدی ناموفق را دشوار می کند زیرا محیطی که فقط در ابر عمومی اجرا می شود ممکن است نتواند الزامات امنیت داده معماری ترکیبی اصلی شما را برآورده کند.

پشتیبانی محدود از ابزار پشتیبان

در حالی که ابزارهای پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات زیادی وجود دارد که با ابرهای عمومی به خوبی کار می‌کنند، تعداد کمی از فروشندگان به بازار ابر ترکیبی پاسخ می‌دهند. ابزارهای آن‌ها برای تشخیص تفاوت بین بخش‌های عمومی و خصوصی یک معماری ترکیبی یا فعال کردن نیازهای مختلف ذخیره‌سازی، حفظ و امنیت داده‌ها برای هر جزء طراحی نشده‌اند.

این بدان معناست که تهیه نسخه پشتیبان از یک ابر ترکیبی و طراحی برنامه‌های بازیابی بلایای طبیعی برای آن، به تلاش بیشتری نسبت به ساده کردن استقرار یک پلت فرم پشتیبان و بازیابی و فراخوانی آن نیاز دارد.

پشتیبان گیری و بهینه سازی بازیابی برای ابر هیبریدی

مسائل فوق به این معنی نیست که استراتژی های مرسوم بازیابی فاجعه ابری به سادگی در یک محیط ترکیبی کار نمی کنند. آنها را می توان برای پشتیبانی از ابر هیبریدی تطبیق داد، اما کار بیشتری نیاز دارد – و احتمالاً نیاز به سرمایه گذاری مالی بیشتری دارد.

برای مثال، ممکن است لازم باشد در صورت خرابی سرورهای خصوصی تولیدی شما، ظرفیت اضافی سرور داخلی را برای میزبانی یک محیط بازیابی کنار بگذارید. یا ممکن است متوجه شوید که باید عملیات پشتیبان‌گیری و بازیابی جداگانه‌ای برای بخش‌های خصوصی و عمومی محیط ترکیبی خود ایجاد کنید تا از الزامات امنیتی مختلف و ویژگی‌های زیرساختی هر جزء پشتیبانی کنید.

نتیجه

می توانید از یک محیط ابری ترکیبی نسخه پشتیبان تهیه و بازیابی کنید. اما انتظار داشته باشید که به برنامه ریزی بیشتر و سرمایه گذاری بیشتری نسبت به پشتیبان گیری از یک محیط ابری استاندارد نیاز داشته باشد. تکنیک هایی مانند نور آزمایشی و آماده به کار گرم هنوز می توانند در معماری ترکیبی کار کنند، اما تنها در صورتی که برای پشتیبانی از الزامات منحصر به فرد ابر هیبریدی اصلاح شوند.

این داستان ابتدا در IT Pro Today، یک نشریه خواهر Data Center Knowledge ظاهر شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور