نکاتی برای حقوق دهی مرکز داده پس از مهاجرت ابری | دانش مرکز داده

پس از انتقال بارهای کاری به فضای ابری، از کار انداختن یا کاهش استقرار نرم افزار در محل به اندازه کافی آسان است. اما تجهیزات مرکز داده چطور؟ چگونه پس از انتقال برخی از برنامه‌های کاربردی خود به سرورهای مجازی مبتنی بر ابر، سخت‌افزار داخلی خود را حقوق‌بندی می‌کنید؟

این سوالی است که این روزها با ادامه مهاجرت کسب و کارها به فضای ابری، رهبران فناوری اطلاعات بیشتری باید به آن پاسخ دهند. و این یک سوال بسیار پیچیده برای سازمان‌هایی است که به کار برخی از حجم‌های کاری در مراکز داده خصوصی حتی پس از انتقال دیگران به فضای ابری ادامه می‌دهند.

برای ارائه پاسخ، این مقاله به استراتژی‌های اندازه‌گیری درست مرکز داده می‌پردازد که مدیران فناوری اطلاعات و مدیران تسهیلات می‌توانند پس از کاهش ردپای زیرساخت‌های مرکز داده، بیشترین بهره را از تجهیزات و ساختمان‌های بلااستفاده ببرند.

چرا اندازه درست مرکز داده مهم است؟

قبل از پرداختن به استراتژی‌های اندازه‌گیری درست مرکز داده، بیایید در وهله اول به این موضوع بپردازیم که چرا مهم است که مرکز داده خود را اندازه درست کنید.

یکی از دلایل آن کارایی هزینه است. مراکز داده ای که سرورهایی را در خود جای می دهند که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند، یا از نظر فیزیکی بزرگتر از آنچه که باید باشند، از بسیاری جهات پول را هدر می دهند. آنها برای برق و خنک کردن هزینه بیشتری دارند. آنها املاک و مستغلات را که می تواند در ابتکارات مولدتر دیگر سرمایه گذاری شود، تصاحب می کنند. آنها هزینه های مربوط به نگهداری سخت افزار و امنیت را افزایش می دهند. و غیره.

علاوه بر این، برای اندازه‌گیری درست مرکز داده شما، پایداری ضروری است. بیش از حد زیرساخت مرکز داده انرژی را هدر می دهد. بعلاوه، سرورهای بیکار را می توان برای بارهای کاری جدید تغییر کاربری داد تا از هزینه های منابع مورد نیاز برای ساخت سرورهای جدید جلوگیری شود.

استراتژی های اندازه گیری درست مرکز داده

همین است چرا اندازه درست مرکز داده حالا بیایید در مورد آن صحبت کنیم چگونه با بحث در مورد استراتژی‌هایی برای بهینه‌سازی اجزای مختلف یک مرکز داده پس از کاهش نیازهای بار کاری در محل شما.

استفاده مجدد از ساختمان مرکز داده

اگر صاحب ساختمان مرکز داده خود هستید، تصمیم گیری در مورد اینکه بعد از اینکه دیگر به همه فضا نیاز ندارید با آن چه کاری انجام دهید می تواند یک مشکل باشد.

هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد، اما استراتژی‌های بالقوه عبارتند از:

  • استفاده مجدد از تسهیلات برای استفاده تجاری دیگر در شرکت شما، مانند فضای اداری. این یک راه آسان برای به دست آوردن ارزش مداوم از فضا است، در حالی که در صورت لزوم، تبدیل آن را به یک مرکز داده آسان می کند.
  • اجاره فضا به مشاغل دیگری که به مکانی برای کارکرد سرور نیاز دارند. این استراتژی شما را به یک ارائه‌دهنده کولوکیشن تبدیل می‌کند، اما اگر در حال حاضر یک مرکز داده و تیم پشتیبانی فعال دارید، لزوماً راه‌اندازی یک تسهیلات هم‌سکویی در مقیاس کوچک دشوار نیست.
  • فضا را برای چیزی کاملاً جدید و نامرتبط با کسب و کار خود تغییر دهید – مانند کشاورزی که به مرکز داده سابق Digital Realty جان تازه ای بخشید.

استفاده مجدد از تجهیزات مرکز داده

اگر برخی از بارهای کاری خود را به فضای ابری منتقل کنید، این احتمال وجود دارد که دیگر به همه سرورهای داخلی، سوئیچ ها و سایر تجهیزات مرکز داده خود نیاز نداشته باشید. گزینه هایی برای استفاده مجدد از سخت افزار استفاده نشده عبارتند از:

  • فروش آن به مشاغل دیگر. در صورتی که تجهیزات مرکز داده شما مطابق با استانداردها باشد و می تواند چنین باشد، این می تواند گزینه جذابی باشد به راحتی توسط سایر شرکت ها استفاده مجدد می شود.
  • استفاده از آن برای ساخت یک محیط ابری ترکیبی که به معماری ابری شما انعطاف‌پذیری می‌افزاید. ایجاد یک ابر ترکیبی ممکن است هزینه‌های کلی شما را افزایش دهد، اما گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد – مانند توانایی میزبانی بخش‌های مختلف از حجم‌های کاری مشابه در فضای ابری و داخلی – که در صورت وجود محیط‌های داخلی و مبتنی بر ابر، فاقد آن‌ها خواهید بود. از یکدیگر دور می مانند
  • میزبانی از محیط‌های پشتیبان‌گیری یا failover که می‌توانید در صورت خرابی ابرتان از آنها برای اجرای بارهای کاری استفاده کنید. در اینجا دوباره، برای در دسترس نگه داشتن سرورهای خود برای مقاصد پشتیبان هزینه ای را می پردازید، اما به احتمال زیاد کمتر از هزینه ای است که آنها را برای اهداف میزبانی تولید استفاده کنید – به خصوص اگر از مزایای آن استفاده کنید. استراتژی های پشتیبان گیری مقرون به صرفهمانند حالت “نور خلبان”.

تغییر کاربری تیم زیرساخت مرکز داده شما

مؤلفه نهایی حق‌سازی مرکز داده برای فکر کردن به دنبال مهاجرت ابری، تیم پشتیبانی شما است. اگر سرورهای داخلی کمتری برای مدیریت دارید، احتمالاً به یک تیم بزرگ نیاز ندارید.

با این حال، این بدان معنا نیست که اخراج تکنسین ها لزوما روی میز است. یک استراتژی هوشمندتر در بسیاری از موارد این است که کارکنان مرکز داده خود را برای کمک به حفظ بار کاری ابری خود تغییر دهید. به هر حال، این احتمال وجود دارد که آنها از قبل هم با برنامه های کاربردی و هم با نیازهای تجاری شما آشنا باشند. و برای اکثر تکنسین‌هایی که تجربه مدیریت مراکز داده را دارند، یادگیری مدیریت ابر جهشی بزرگ نیست.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور