نوشتن اولین API وب شما: راهنمای راهنما

عکس پروفایل نویسنده

@وارونسینگوارون سینگ

من یک توسعه دهنده نرم افزار ، هکر ، و خواننده مشتاق علاقه مند به همه چیز فن آوری هستم

به عنوان بخشی از پروژه Borum Jot خود ، برای ایجاد ، بازیابی ، به روزرسانی و حذف (CRUD) داده ها در پایگاه داده ، یک API وب برای همه سیستم عامل های جلویی خود ایجاد کردم. در این مقاله ، من درمورد اینکه API دقیقاً چیست و چطور Web API خودم را درست کردم ، بحث خواهم کرد.

دو نوع API اصلی وجود دارد.

یکی نرم افزار و مستندات آن، و این استفاده می شود بسیار آزادانه به عنوان مثال ، کتابخانه قدیمی JavaScript jQuery دارای مستنداتی است بنابراین توسعه دهندگان می دانند چگونه از آن استفاده کنند. از این وب سایت مستندات به عنوان jQuery API یاد می شود. مثالهای دیگر مستندات زبانهای برنامه نویسی ، چارچوب ها یا حتی اکوسیستم ها هستند. معمولاً در URL مشخص می شود ، حتی اگر مستقیماً در صفحه نباشد.

با تشکر از mankms در توییتر، یاد گرفتم که الف Web API به مجموعه ای از صفحات که مشتری ها درخواست شبکه می کنند اشاره دارد و آنها داده های خود را برمی گردانند ، احتمالاً از یک پایگاه داده س aال می کنند ، در یک ساختار خاص. من می خواهم به یک Web API به عنوان بخشی از یک سیستم فیلتراسیون فکر کنم:

یک Web API در یک سیستم فیلتراسیون

این مفهوم مخفی کاری نامیده می شود و برای سادگی و امنیت مهم است. اما قبل از شروع مخفی کردن اطلاعات ، مجبور شدم اطلاعاتی بدست آورم. من با انتخاب زبان شروع کردم.

انتخاب زبان و …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور