نورپردازی: مرز بعدی صنعت مرکز داده برای نوآوری | دانش مرکز داده

Mark Bonner2.jpg

به عنوان یک جامعه جهانی، ما به طور باورنکردنی و ناپایدار اسراف کننده هستیم. امروز، ما 1.6 برابر حجم منابعی که سیاره ما می تواند حفظ کند استفاده می کنیمبر اساس گزارش WWF. یکی دیگر مطالعه از مجمع جهانی اقتصاد بیان می کند که هر دقیقه یک کامیون زباله پر از پلاستیک به اقیانوس های ما ریخته می شود. اگر ادامه دهیم، انتظار می رود تا سال 2030 به دو عدد در دقیقه و تا سال 2050 به چهار عدد در دقیقه افزایش یابد. وضعیت به این معنا که بسیار جدی است و نیاز به اقدام فوری دارد. برای هر کسب و کاری، این موضوع به همان اندازه که مربوط به کسب و کار و سودآوری است، جنبه اخلاقی دارد. پرداختن به مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی باید در مرکز استراتژی هر شرکتی قرار گیرد. مراکز داده با توجه به مقدار گرما و کربنی که تولید می کنند نباید تفاوتی با هم داشته باشند.

همانطور که جهان به استفاده بیش از حد از منابع گرانبها و محدود خود ادامه می دهد، مواد کمیاب به طور فزاینده ای گران تر و تامین آن چالش برانگیز خواهد شد. تنها راه برای غلبه بر این امر، ایجاد مدلی از محصولات تولیدی با حداقل ضایعات است که قابل ارتقا، سرویس، استفاده مجدد، نوسازی یا بازیافت باشد. البته نورپردازی می تواند نقش مهمی در این امر ایفا کند.

متأسفانه، اغلب تصورات منسوخ شده یا عدم تمایل به تغییر وضعیت موجود، موانع اصلی در اتخاذ این رویکرد توسط صنعت طی چندین سال گذشته بوده است. با این حال، اکنون شاهد یک تغییر پارادایم در صنعت هستیم. آگاهی افزایش یافته ای وجود دارد که ناشی از نتایج کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد COP26، مشوق های رقابتی، مقررات جدید است و اجبار دولت حرکت به سمت اقتصاد دایره ای را تشویق می کند. این واقعیت که بسیاری از ارگان‌های دولتی محلی، منطقه‌ای و ایالتی اکنون رسماً متعهد به گذار به سمت اقتصاد دایره‌ای هستند، انگیزه‌ای کلیدی برای کسب‌وکارهایی است که برای فروش محصولات یا خدمات به این نهادها رقابت می‌کنند. در درازمدت، این اشتها برای پایداری است که تقاضا برای اقتصاد دایره ای را افزایش می دهد.

ما در Signify به عنوان مدافعان طولانی مدت مزایای تجاری و زیست‌محیطی دایره‌ای، از بازیافت و استفاده مجدد از تجهیزات/سخت‌افزار حمایت می‌کنیم زیرا احساس می‌کنیم که این نقش مهمی در نزدیک‌تر کردن هر مرکز داده حتی یک قدم به اهداف پایداری آن دارد.

LED وجود دارد نور

با توجه به وسعت صنعت، اولین قدم هوشمندانه این است که روشنایی قدیمی ناکارآمد انبار را که هنوز هم وجود دارد، با نورپردازی LED کارآمد جدید جایگزین کنید. روشنایی LED می تواند تا 80٪ کارآمدتر از روشنایی سنتی باشد و از آنجایی که نور LED می تواند تا 25 برابر بیشتر از منابع معمولی دوام بیاورد، بنابراین شما از مزایای کاهش هزینه های نگهداری نیز بهره مند خواهید شد. چراغ‌های LED همچنین می‌توانند روشنایی فوری را بدون گرم کردن، عملکرد نور بدون سوسو، انتخاب دمای رنگ (نور روز، طبیعی یا گرم) ارائه دهند، به‌علاوه به دلیل تولید گرمای کمتر، چراغ‌های LED برای این محیط‌های حیاتی داده ایده‌آل هستند. همچنین، در حالی که روشنایی ممکن است تنها بخش کوچکی از مصرف انرژی در مراکز داده باشد، می تواند تأثیر قابل توجهی در به حداقل رساندن هزینه ها و انرژی مصرف شده برای یکی از تخلیه های انرژی بزرگتر در این تاسیسات – خنک کننده – داشته باشد.

اما به اصطلاح، امکانات حتی روشن‌تر می‌شوند. هنگامی که سازمان‌ها به روشنایی LED روی می‌آورند، یک لایه از کنترل‌های روشنایی نیز می‌تواند اضافه شود تا صرفه‌جویی بیشتر شود. سطوح روشنایی را می توان به طور خودکار بسته به فعالیت هایی که در حال انجام است تنظیم کرد. این صرفه‌جویی‌های انرژی اضافی می‌تواند از طریق سنجش نور روز، تنظیم صحنه/وظیفه و تشخیص حضور/تشخیص پیشروی به دست آید، که همگی به کاهش بیشتر مصرف انرژی در روشنایی کمک می‌کنند.

با این حال، یک امکان کاملاً جدید برای کشف این صنعت وجود دارد – دایره گرایی. در اینجا چگونه است.

دایره ای بودن: یک تصمیم استراتژیک تجاری

ادامه مدل خطی «بگیر، بساز، دور» به طور نامحدود غیرممکن است، زیرا سوخت‌های فسیلی و سایر منابع محدود تمام می‌شوند. بخش «دور» مدل در حال حاضر ما را به سمت تغییرات آب و هوایی نامطلوب، اقیانوس‌های آلوده و دفن زباله‌های روزافزون می‌کشاند.

همه مراکز داده با چالش یکسانی روبرو هستند که چگونه می توانند امکانات خود را طراحی و راه اندازی کنند تا تاثیر را بدون به خطر انداختن عملکرد یا قابلیت اطمینان کاهش دهند. مراکز داده، مانند بسیاری از ساختمان‌های دیگر، البته با استفاده از موادی مانند بتن، فولاد و آهن ساخته می‌شوند که مقادیر زیادی از گازهای گلخانه‌ای را در خود دارند. با این حال، طراحی و نوآوری های متفکرانه می تواند ساخت و ساز کربن فشرده را با استفاده از مواد و فرآیندهای پایدار به حداقل برساند. مراکز داده همچنین می توانند برای استفاده مجدد از محصولات زائد در عملیات یا انتشار محصولات جانبی مانند گرمای اتلاف در جوامع محلی طراحی شوند.

بر اساس IDC، دو رویکرد اصلی وجود دارد که مراکز داده می توانند برای کاهش تأثیر تعبیه شده خود اتخاذ کنند.

  • اصول اقتصاد دایره ای را برای اتلاف گرما و بازیافت آب به کار ببرید
  • از مصالح و فرآیندهای ساختمانی پایدار برای کاهش کربن تجسم یافته استفاده کنید

اقتصاد دایره‌ای به انحراف از مدل خطی فعلی ما اشاره دارد. این یک سیستم احیا کننده است که در آن ورودی منابع و اتلاف، انتشار و نشت انرژی با کند کردن، بسته شدن و باریک کردن حلقه های انرژی و مواد به حداقل می رسد. نورپردازی نصب شده در مرکز داده مانند زیرساخت‌ها از جمله سخت‌افزار، می‌تواند ارزش را حفظ کرده و از اتلاف جلوگیری کند. با استفاده از مدل اقتصاد دایره ای، مراکز داده می توانند ضایعات را در طول چرخه عمر محصول به حداقل برسانند یا از آن جلوگیری کنند و مواد با ارزش را بازیافت کنند.

فراتر از زیرساخت‌ها و سخت‌افزار، چراغ‌ها و لامپ‌ها نیز نقش مهمی در پایداری و دایره‌ای بودن یک مرکز داده دارند. یک نمونه کار دایره ای از چهار دسته تشکیل شده است: چراغ های قابل سرویس، اجزای دایره ای، سیستم های هوشمند و خدمات دایره ای. چراغ های قابل تعمیر وسایلی هستند که می توانند ارتقاء داده شوند، سرویس شوند، قابل اتصال، انرژی کارآمد، قابل استفاده مجدد و بازیافت باشند. اجزای دایره ای قابل تعویض و دارای قطعات قابل بازیافت مانند درایورها، کنترل ها و بردهای LED هستند. سیستم های هوشمند لامپ های قابل تعمیر را نظارت کنید و تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را امکان پذیر کنید. سرانجام، خدمات دایره ای با هدف افزایش طول عمر و ارائه گزینه های پایان قرارداد به مشتریان

یک نمونه عالی از لامپ های قابل سرویس، نورپردازی پرینت سه بعدی است. این لامپ ها به گونه ای طراحی شده اند که برای رفع نیازهای نوظهور مراکز داده به روز شوند. خواه این نیازها بهبود عملکرد (بازدهی بیشتر در لومن بر وات (Lm/W) یا کیفیت نور بهتر)، ظاهر و احساس متنوع (رنگ، ​​بافت یا شکل بدنه متفاوت)، یا ارتقاء سیستم باشد، مفهوم مدولار این نیازها را تسهیل می‌کند. . به جای جایگزینی کل لامپ، ماژول ها را می توان تعویض یا اضافه کرد، بنابراین ارزش حفظ شده و از هدر رفتن جلوگیری می شود.

پرینت سه بعدی ابزار قدرتمندی است که به طراحی و ساخت محصولات سفارشی و قابل بازیافت برای مشتریان و مشتریان تجاری کمک می کند. در Signify، ما طیف وسیعی از محصولات طراحی شده برای اقتصاد دایره ای و ردپای کربن کمتر را ارائه می دهیم. به عنوان مثال، لامپ های چاپ سه بعدی با پلی کربنات قابل بازیافت چاپ می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که در پایان عمر خود به طور کامل مورد استفاده مجدد قرار گیرند و از هدر رفتن مواد جلوگیری شود. علاوه بر این، در مقایسه با لامپ های سنتی، این طرح های دایره ای نوآورانه از رنگ، قطعات کمتر و پیچ کمتر استفاده می کنند. مزیت دیگر این است که چراغ های پرینت سه بعدی را می توان بر اساس مشخصات دقیق مشتری ساخت، با وسایل موجود ترکیب می شود یا ویژگی های طراحی بسیار سفارشی را ادغام می کند و در کسری از زمان تولید سنتی تحویل می شود. یک چراغ پرینت سه بعدی تقریباً تا 47 درصد ردپای کربن کمتری برای مواد، تولید و تدارکات خود نسبت به نمونه معمولی خود دارد. به عنوان یک تجارت، پرینت سه بعدی امکان تولید بر اساس تقاضا و نزدیک به مشتریان را فراهم می کند و ردپای کربن در عملیات حمل و نقل را کاهش می دهد.

با چرخش به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آینده پایدار، اهداف پایداری مشتریان را می توان با خدمات پشتیبانی کرد. مدل Light-as-a-Service (LaaS) طراحی، نصب و نگهداری روشنایی را در یک قرارداد واحد ترکیب می کند. که بر اساس مفهوم روشنایی دایره ای ساخته شده است، این شامل طراحی و نصب، بهره برداری و نگهداری محصول می شود تا اطمینان حاصل شود که نیازی به دور انداختن لامپ نیست. با سیستم متصلی که این چراغ‌ها روی آن کار می‌کنند، تعمیر و نگهداری آسان است، که باعث کاهش ضایعات، هزینه‌ها، خرابی و نیروی انسانی می‌شود. این مدل به مشتری این امکان را می دهد که تجهیزات را بازگرداند، دوباره از آن استفاده کند یا بازیافت کند. ساخت این چراغ‌ها یکی از بهترین نمونه‌های این است که چگونه پایداری می‌تواند درها را به روی نوآوری باز کند و منابع سرمایه‌گذاری را در راه‌های دیگر آزاد کند. یکی از این محصولات که بهترین حالت استفاده خود را در محیط های پر تقاضا مانند صنعت پیدا می کند، محصول است اقیانوس آرام LED gen5. این لامپ بهترین دوام، دایره ای بودن را ارائه می دهد و در عین حال گزینه ادغام با Interact را برای صرفه جویی بیشتر در انرژی، ایمنی و بهره وری بیشتر ارائه می دهد.

در نتیجه

ما در یکی از هیجان انگیزترین دوران زندگی می کنیم و اقدامات متحول کننده ما آینده بسیاری از نسل های آینده را دیکته می کند. به عنوان یک شرکت راه حل روشنایی، Signify نقش ما را ایفا می کند و راه حل ها و خدماتی را معرفی می کند که پاسخ به تغییرات آب و هوا را در قلب ما حفظ می کند – این راه حل ها دایره ای بودن را به عنوان یک تمرکز حفظ کرده اند. از آنجایی که اکنون در حساس ترین دهه برای اقدام اقلیمی هستیم، باید ایده قدیمی اقتصاد خطی را که بر اساس ضایعات فراوان و نادیده گرفتن خطرناک پیامدهای آن بنا شده است، پشت سر بگذاریم. در عوض اجازه می‌دهیم اقداماتی را که ما را به یک اقتصاد دایره‌ای پاک نزدیک‌تر می‌کند، که به مردم، زیرساخت‌ها و سیاره‌ای که به آن وابسته‌ایم اجازه می‌دهد در آینده پیشرفت کنند، بیشتر کنیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور