نمودار پیوند و رتبه بندی گوگل

موتورهای جستجو نقشه‌هایی از اینترنت به نام نمودارهای پیوند ایجاد می‌کنند و این نقشه‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا تعیین کنند که آیا یک سایت مرتبط است یا کیفیت پایینی دارد و چگونه سایت در اینترنت قرار می‌گیرد. نمودارهای پیوند بخشی از رتبه بندی هستند. برای این بخش مهم است که بدانیم استراتژی‌های شما چگونه در آن قرار می‌گیرند.

نمودار پیوند چیست؟

موتورهای جستجو از طریق پیوندهای پیوندی بین هر وب سایت، اینترنت را ترسیم می کنند. به این نقشه های اینترنت، گراف های پیوند می گویند. نمودارهای پیوند چندین ویژگی را در مورد وب سایت های موجود در اینترنت نشان می دهد.

  • نمودار پیوند نشان می دهد که سایت ها چگونه به یکدیگر متصل می شوند.
  • از نمودارهای پیوند می توان برای تشخیص اینکه یک وب سایت در مورد چه موضوعاتی است استفاده کرد.
  • از نمودارهای پیوند می توان برای شناسایی سایت های اسپم استفاده کرد.

سایت ها به سایت های دیگر مرتبط با موضوع خود پیوند دارند

سایت های مربوط به نرم افزار و فناوری به سایت های دیگر در مورد نرم افزار و فناوری پیوند دارند. سایت های مربوط به آشپزی تمایل دارند به سایت های دیگر مرتبط با آشپزی پیوند دهند.

نکته مهم در مورد نمودارهای پیوند این است که آنها می توانند به موتورهای جستجو بفهمانند که یک سایت برای چه چیزی مرتبط است.

نمودار پیوند همچنین می تواند شبکه های سایت های هرزنامه را نشان دهد. در حالی که سایت های اسپم به سایت های عادی غیر هرزنامه لینک می دهند، سایت های عادی تمایلی به لینک دادن به سایت های اسپم ندارند.

این اثر جداسازی سایت‌های اسپم در گوشه‌های خود نمودار پیوند است.

من قول می دهم که هر اصطلاحی توضیح داده می شود و آنچه پیچیده به نظر می رسد ساده می شود.

الگوریتم های رتبه بندی فاصله لینک

الگوریتم هایی وجود دارند که لینک ها را رتبه بندی می کنند. اینکه آیا گوگل از این نوع الگوریتم ها استفاده می کند یا نه به طور قطع مشخص نیست. ما فقط می دانیم که آنها وجود دارند و برای کشف اینکه کدام سایت ها اسپم هستند، کدام سایت ها عادی هستند و موضوع سایت ها چیست، عملکرد بسیار خوبی دارند.

خواندن: الگوریتم های رتبه بندی فاصله لینک

روشی که این کار می کند، نقشه ای از وب ایجاد می شود که چندین نقطه شروع دارد. به هر نقطه شروع، Seed Site گفته می شود. هر سایت seed که نماینده سایتی متخصص، معتبر و قابل اعتماد در موضوع خود است.

سایت هایی که سایت seed مستقیماً به آنها لینک می دهد نیز قابل اعتماد و متخصص هستند. آنچه در این نوع الگوریتم کشف شد این است که هر چه یک لینک از سایت seed اصلی دورتر باشد، آن سایت کمتر قابل اعتماد، متخصص و معتبر است.

به منظور نشان دادن رابطه پیوند:

  • اگر یک سایت seed به یک سایت لینک می دهد، بیایید آن را سایت کودک بنامیم.
  • اگر آن سایت فرزند به سایتی لینک داد، آن را سایت نوه (سایت seed) بنامیم.
  • سایت هایی که در این بین هستند، می توانیم آنها را غیره بنامیم.

نمودار پیوند مبتنی بر سایت seed ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

Seed Sites > Children Sites > Grandchildren Sites > Etc. > Your Site > Etc. > Spam Sites

پیوندهای خروجی و ارتباط

لینک‌های خروجی که از یک وب‌سایت خارج می‌شوند (به همراه پیوندهای ورودی) می‌توانند بر رتبه‌بندی یا عدم رتبه سایت تأثیر بگذارند.

هنگامی که یک سایت به سایت دیگری لینک می شود، آنها در نمودار پیوند متصل می شوند. همه این ارتباطات گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند که گاهی محله نامیده می‌شوند.

قیاس منظومه شمسی

با من بمانید، زیرا اکنون می‌خواهم از نحوه پیوند سایت‌ها به یکدیگر برای تشکیل نمودار پیوند، قیاس‌هایی بسازم، که از نحوه پیوند یک سایت با خودش شروع می‌شود.

به عنوان مثال، منظومه شمسی را می توان به عنوان یک وب سایت در نظر گرفت.

صفحه اصلی وب سایت را می توان خورشید در نظر گرفت. زمین، مریخ، زحل و غیره را می توان مشابه صفحات آن وب سایت در نظر گرفت.

بنابراین کل منظومه شمسی را می توان به عنوان یک وب سایت، به عنوان وب سایت شما در نظر گرفت.

یک وب سایت مشابه منظومه شمسی است

قیاس وب سایت

کهکشان راه شیری

منظومه شمسی در کهکشان راه شیری وجود دارد. کهکشان راه شیری متشکل از خورشیدها و سیارات دیگر است.

در قیاس ما، کهکشان راه شیری نشان دهنده تمام وب سایت های دیگری است که مانند وب سایت شما هستند و همچنین در مورد موضوع مشابه شما هستند.

بنابراین اگر سایت شما یک سایت تجارت الکترونیکی است که قطعات خودرو را می فروشد، تمام آن سایت های تجارت الکترونیک قطعات خودرو دیگر با پیوندهایی از انجمن ها، وبلاگ ها، سایت های محصول، سایت های سازنده، سایت های بررسی و غیره با سایت قطعات خودرو شما در ارتباط هستند.

کهکشان راه شیری، در مثال مشابه ما، تمام وب سایت هایی را در اینترنت نشان می دهد که به طور خاص در مورد تجارت الکترونیک قطعات خودرو هستند. اما همچنین می تواند هر موضوعی باشد که وب سایت شما باشد.

این چیزی است که باید در مورد آن فکر کرد:

پیوندهای خروجی از یک سایت به سایت دیگر نقشه ای از اینترنت را بر اساس موضوع ایجاد می کنند.

بنابراین وب‌سایت شما و همه وب‌سایت‌های دیگر در جایگاه شما در نظر Google به این شکل است:

قیاس سایت های به هم پیوسته در یک موضوع

قیاس گراف پیوند

اما… جایگاه شما در اینترنت بزرگتر وجود دارد

سایت نمونه یک فروشگاه تجارت الکترونیک قطعات خودرو (منظومه شمسی) در موضوع کلی همه فروشگاه‌های تجارت الکترونیک قطعات خودرو در اینترنت وجود دارد که در این مثال با کهکشان راه شیری نشان داده شده است.

موضوع فروشگاه تجارت الکترونیک قطعات خودرو در یک نهاد بزرگتر وجود دارد، که موضوع بزرگتر و کلی تر تجارت الکترونیک است.

کهکشان راه شیری به عنوان بخشی از خوشه ای از کهکشان های دیگر وجود دارد. این خوشه را خوشه سنبله می نامند.

خوشه باکره قیاسی از تمام سایت‌های مربوط به تجارت الکترونیک است.

قیاس همه سایت ها درباره تجارت الکترونیک

خوشه نمودار پیوند

نقشه پیوند اینترنتی خوشه های موضوعی را نشان می دهد

هنگامی که موتورهای جستجو ارتباطات متقابل بین وب‌سایت‌ها را ترسیم می‌کنند، همه موضوعات مختلف تمایل دارند خوشه‌هایی شبیه به نحوه تشکیل کهکشان‌ها توسط خورشیدها و سیارات تشکیل دهند، از جمله برخی از همپوشانی‌هایی که در یک لحظه خواهیم دید.

سایت‌های مربوط به هر موضوع معینی معمولاً توسط سایت‌های مشابهی که تمایل دارند به سایت‌هایی درباره آن موضوعات پیوند دهند، به هم مرتبط می‌شوند.

برای مثال، سایت‌های مرتبط با منابع انسانی تمایل دارند به همان گروه از سایت‌های نرم‌افزاری مرتبط با منابع انسانی و سایت‌های مرتبط با استخدام پیوند داشته باشند.

کهکشان راه شیری در خوشه کهکشان باکره وجود دارد. می توان گفت خوشه کهکشان باکره نشان دهنده تمام سایت هایی است که در مورد تجارت الکترونیک هستند.

بنابراین در آن نمونه خوشه باکره کهکشان گروه‌هایی از سایت‌های به هم پیوسته درباره تجارت الکترونیک ورزشی، تجارت الکترونیک ماهیگیری، تجارت الکترونیک اسباب‌بازی، تجارت الکترونیک آرایش و غیره در تمام موضوعاتی که تجارت الکترونیک پوشش می‌دهد وجود دارد.

خوشه ای از ابر خوشه ها

اما اینترنت بزرگتر از تجارت الکترونیک است. اینترنت شامل موضوعاتی مانند سیاست، رسانه های اجتماعی، تجارت الکترونیک، سفر، فروش کیف دستی، تجارت الکترونیک اسباب بازی، حقوقی، سرگرمی، اخبار و همه چیز است.

در شباهت خود به اینترنت به عنوان کیهان، ابرخوشه‌ای از خوشه‌های کهکشانی، جایی که نقاط قرمز در تصویر زیر خوشه‌هایی از کهکشان‌ها هستند، این همان چیزی است که اینترنت ممکن است برای گوگل به‌عنوان نقشه‌ای مبتنی بر پیوند از کل اینترنت به نظر برسد:

ابرخوشه خوشه های کهکشان

ابرخوشه خوشه های کهکشانیعکس ناسا از رصدخانه ملی کیت پیک NOAO با داده های فروسرخ از تلسکوپ فضایی اسپیتزر ناسا

همه وب‌سایت‌های کل اینترنت، خود را با پیوندهایی در ساختارهایی قرار می‌دهند که می‌توان گفت شبیه کهکشان‌هایی هستند که نشان‌دهنده سایت‌های دیگری هستند که در همان موضوع هستند.

می‌توان گفت که آن کهکشان‌ها در مجموعه‌هایی از موضوعات مرتبط وجود دارند، مانند همه سایت‌های مربوط به تجارت الکترونیک، همه سایت‌های مربوط به اخبار، همه سایت‌های مربوط به سفر و غیره.

و کل اینترنت را می توان به عنوان یک ابرخوشه غول پیکر از خوشه ها تجسم کرد.

تصویر بالا تشبیهی است از این که چگونه اینترنت خود را به صورت یک نقشه غول پیکر متصل به پیوند که بر اساس موضوع خود سازماندهی می کند، خود سازماندهی می کند.

شش درجه جداسازی وب سایت

این ایده وجود دارد که همه مردم شش دوست با دیگران فاصله دارند. یک دوست از یک دوست از یک دوست یک دوست از یک دوست از یک دوست در نهایت منجر به ارتباط تقریبا با هر کسی می شود.

اینکه آیا این درست است یا نه، در حال حاضر موضوع مهمی نیست. آنچه مهم است این است که اتفاق مشابهی در مورد پیوندها رخ دهد.

تنها تفاوت پیوندها این است که یک نقطه پایانی وجود دارد که در آن هر چه از نقطه شروع دورتر می شوید، تفاوت بین وب سایت شروعی که در آن لینک ها را دنبال کرده اید و وب سایت پایانی دورتر وجود دارد.

آنچه محققان علمی کشف کردند این بود که اگر از نقطه شروعی شروع کنید که ممکن است آن را متخصص و معتبر بنامید، هر چه از آن دورتر شوید، احتمال اینکه سایت هرزنامه باشد بیشتر است.

سایت‌هایی که نزدیک‌تر به نقطه شروع لینک شده‌اند، بیشتر متخصص و معتبر و قابل اعتماد هستند.

این ایده پشت نوعی تحلیل رتبه بندی به نام رتبه بندی فاصله لینک است.

چندین محقق علمی (در داخل و خارج از گوگل) کشف کردند که وقتی مجموعه‌ای از سایت‌ها را به عنوان نقطه شروع ایجاد می‌کنید، حذف سایت‌های هرزنامه و همچنین در ترسیم نقشه اینترنت بر اساس موضوع، آسان‌تر می‌شود.

الگوریتم‌های رتبه‌بندی فاصله پیوندها، فراتر از ترتیب طبیعی که پیوندها ارائه می‌کنند، سطح دقیق‌تری از طبقه‌بندی بر اساس موضوع را به اینترنت ارائه می‌کنند.

نمودارهای پیوند پیوندهای قانونی و پیوندهای اسپم را آشکار می کنند

سایت‌های هرزنامه در خوشه خودشان وجود دارند، زیرا اینترنت به طور طبیعی خود را بر اساس پیوندها مرتب می‌کند، به خصوص زمانی که یک الگوریتم نگاشت پیوند را روی نمودار پیوند قرار می‌دهید.

در اوایل دهه 2000، موتورهای جستجو از تجزیه و تحلیل آماری برای کشف اینکه کدام الگوهای پیوند غیرطبیعی هستند، استفاده کردند. سایت‌هایی که الگوهای پیوند غیرطبیعی داشتند، «اشاره‌های آماری» نامیده می‌شدند و آن موارد پرت، سایت‌های هرزنامه بودند.

بعداً محققان مقالات تحقیقاتی الگوریتم رتبه‌بندی فاصله لینک را منتشر کردند.

امروزه گوگل از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای گرفتن هرزنامه در لحظه ای که هنگام خزیدن آن را کشف می کند و همچنین در نقطه ای که گوگل سایت ها را در فهرست قرار می دهد، استفاده می کند. فرآیندهای دقیق درگیر در هوش مصنوعی هرزنامه گوگل مشخص نیست، ما فقط می دانیم که از هوش مصنوعی استفاده می شود.

کلاهبرداران سئو اینترنتی ادعا می کنند که می توانند گوگل را با استفاده از ترفندهای ساده فریب دهند. اما وقتی متوجه می‌شوید که چگونه اینترنت با یک نمودار پیوند مرتب شده است، آن استراتژی‌های سطح کودک به همان شکلی که هستند، غیرقابل قبول و متأسفانه خنده‌دار دیده می‌شوند.

پیوندها نمودارها و رتبه بندی

برای کنترل اینکه چه کسی به شما پیوند می دهد، تا حدودی بسیار کمی می توانید انجام دهید. به دلیل نحوه عملکرد نمودارهای پیوند، کار شناسایی هرزنامه آسان تر است.

دانستن نحوه عملکرد نمودارهای پیوند و فناوری‌های استخراج نمودار پیوند مرتبط، به درک این موضوع کمک می‌کند که چرا کارمندان Google نسبت به توانایی خود در دریافت هرزنامه پیوند و جلوگیری از کارکرد آن اطمینان دارند.

در حالی که کارهای کمی برای کنترل ایجاد لینک به سایت خود می توانید انجام دهید، کارهای زیادی می توانید برای کنترل آنچه سایت شما به آن پیوند می دهد انجام دهید.

به همین دلیل، به نظر من، ایده خوبی است که مراقب باشید به صفحاتی که در زمینه محتوای شما برای کاربران مفید هستند، پیوند دهید.

انجام ممیزی دوره ای از همه پیوندهای خروجی ممکن است مفید باشد تا مطمئن شوید که به صفحات غیرموجودی که از بین رفته اند و پاسخ 404 را نشان می دهند پیوند نمی دهید. موقعیت دیگری که باید به آن توجه کرد، پیوند به سایت هایی است که از بین رفته اند و تبلیغات دامنه پارک شده هستند.

به نفع تجربه کاربر، همچنین ایده خوبی است که پیوندهای خروجی خود را اسکن کنید تا کاملاً مطمئن شوید که هیچ پیوند خروجی به صفحات وب HTTP ناامن وجود ندارد.

برای کنترل اینکه چه کسی به یک سایت پیوند می دهد، کار کمی انجام می شود. اما سایت هایی که به آنها لینک می دهید کاملا تحت کنترل شما هستند. شیوه‌های ضعیف پیوندهای خروجی ممکن است یک سیگنال منفی ارسال کند که به خوبی در سایت منعکس می‌شود و ممکن است به تأثیر منفی رتبه‌بندی کمک کند.

استناد

الگوریتم های رتبه بندی لینک

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

مبارزه گوگل با هرزنامه با هوش مصنوعی

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور