نمودارهای مدیر عامل اینتل بازگشت به مدل ریخته گری TSMC مسترینگ

ایان کینگ (بلومبرگ) – شرکت اینتل روز سه شنبه از یک طرح بزرگ برای بازگرداندن شکوه گذشته تراشه سازی خود رونمایی کرد. برای موفقیت ، مدیر اجرایی جدید پت گلسینگر باید از استراتژی ای استفاده کند که اینتل قدیمی هرگز آرزو نمی کرد: بازی خوب با رقبا.

“اینتل بازگشته است. اینتل قدیمی اینتل جدید است. ” “ما در بازار پیشرو خواهیم بود و مشتریان جدید ریخته گری را راضی خواهیم کرد ، زیرا جهان به نیمه هادی های بیشتری احتیاج دارد و ما به شکلی قدرتمند و معنادار در این شکاف قدم خواهیم گذاشت.”

سهام اینتل چهارشنبه پس از اعلام برنامه 3.5٪ سود کسب کرد. تحلیلگران تا حد زیادی از بلندپروازی های این شرکت برای ایجاد یک کارخانه ریخته گری جدید مثبت بودند ، هرچند آنها هشدار دادند که اینتل مجبور خواهد شد پس از تلاش های ناموفق گذشته برای ورود به منطقه ، خود را ثابت کند. بخشهای اصلی استراتژی قلمرو جدیدی برای شرکتی است که عادت دارد همه کارها را به روش خاص خود انجام دهد. اینتل تقریباً همیشه نیمه هادی های خود را در داخل طراحی و تولید کرده است. اکنون ، گلسینگر یک کارخانه ریخته گری را راه اندازی می کند که تراشه هایی برای شرکت های دیگر تولید می کند. و او همچنین قصد دارد از کارخانه های رقبا برای برون سپاری تولید بیشتر قطعات اینتل استفاده کند.

این روابط جدید پیچیده ای ایجاد می کند. به عنوان مثال ، شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان پیشرو در صنعت ریخته گری تراشه در جهان است. اینتل در حال حاضر به چمن TSMC حمله می کند ، در حالی که انتظار دارد این رقیب بهترین تراشه های اینتل را نیز بسازد.

مت رامسی ، تحلیلگر در Cowen & Co. ، گفت: “TSMC همان اندازه كه لازم است برای اینتل عمل خواهد كرد.”

این تحلیلگر افزود ، قبل از اینکه سایر شرکت های تراشه متعهد به استفاده از کارخانه های اینتل شوند ، مجبور است مشکلات ساخت خود را برطرف کند. آخرین فرآیند تولید 7 نانومتری اینتل به تأخیر افتاده است و این به دنبال چندین مهلت مقرر برای استاندارد قبلی 10 نانومتری است. گلسینگر گفت روز سه شنبه این مسائل برطرف شده است ، اما تحلیلگران مشکوک هستند.

کریس کازو ، تحلیلگر ریموند گفت: “ما به سادگی نمی فهمیم که چرا مشتریان به شدت از کارخانه اینتل پشتیبانی می کنند ، زیرا اینتل از فناوری پردازش بسیار عقب است و هنوز کتابخانه های استاندارد لازم برای رقابت با TSMC را ندارد.” جیمز

چارلز شوم ، تحلیلگر Bloomberg Intelligence ، گفت كه شركت های بزرگ فناوری مانند Apple Inc. و Qualcomm Inc از انتقال سفارشات به اینتل دریغ می كنند زیرا آنها در طراحی تراشه ها با این شركت رقابت می كنند.

گلسینگر کار خود را در دهه 1970 در اینتل آغاز کرد و برای مدیریت برخی از بزرگترین واحدهای خود در رده های بالاتر تلاش کرد. وی در سال 2009 هنگامی که اینتل با استفاده از استراتژی ای که به او کمک کرد تا به اوج خود نزدیک شود ، آنجا را ترک کرد. اینتل محصولات جدید و فناوری جدید تولید را با سرعت زیاد تاول زده که رقبا نمی توانند با آن مطابقت دهند ، ارائه داد و مشتریان رایانه های شخصی و سرورها چرخه محصولات خود را در اطراف آن ایجاد کردند.

در حالی که وی روز سه شنبه به بازگشت به این رشته “تیک تاک” اشاره کرد ، گلسینگر مجبور است به تجربه اخیر خود که به عنوان رئیس سازنده نرم افزار VMware Inc به دست آورد ، تکیه کند تا در دنیای پیچیده تری برای اینتل حرکت کند.

در روز سه شنبه ، طی سخنرانی با تحلیلگران ، گلسینگر گفت كه نحوه طراحی و ساخت نیمه هادی ها تغییر كرده است. اکنون می توان قطعات تراشه ها را با استفاده از فناوری های مختلف در مکان های مختلف تهیه و سپس در بسته بندی ها ترکیب کرد. این به طراحان کمک می کند تا متناسب با نیازهای آنها انتخاب و انتخاب کنند – و باعث می شود مدل قدیمی اینتل که همه را زیر یک سقف نگه دارد کمتر از اهمیت برخوردار باشد.

اینتل آرم های کوالکام و سایر شرکت هایی را که به گفته آنها از فشار ریخته گری آن حمایت می کنند ، به نمایش گذاشت. اینتل گفت ، با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی و تجاری بین چین و ایالات متحده ، مشتریان خواهان تأمین كنندگانی هستند كه دارای تسهیلات خارج از تایوان باشند.

گلسینگر با انجام کاری که پیشینیانش می گفتند فداکاری است ، این مسئله را بیشتر متزلزل می کند. اینتل قبلاً با حسادت از فناوری پردازنده X86 خود که مجموعه اصلی دستورالعمل ها برای ریزپردازنده های رایانه است ، محافظت می کرد. اگر مشتریان ریخته گری اینتل بخواهند از آن استفاده کنند ، اکنون این به عنوان یک طرح در دسترس خواهد بود. وی گفت که آنها می توانند این رویکرد را با رویکردهای رقیب مانند رویکردهای ارائه شده توسط Arm Ltd. و استاندارد منبع باز به نام RISC-V ترکیب کنند.

اینتل قبلاً به عنوان ریخته گری تلاش کرده و شکست خورده است. گلسینگر گفت ، این تلاش متفاوت است زیرا مشتریان به بهترین فناوری ساخت اینتل دسترسی پیدا می كنند. و حداقل دو کارخانه جدید برای این تلاش ساخته شده است.

گلسینگر گفت: “تلاش های گذشته ما تا حدودی نیمه کاره بود.” “مشتریان بهترین پیشنهادی را که ارائه می دهیم به دست خواهند آورد.”

برای روشن ساختن اهداف خود در داخل ، گلسینگر یک بخش جداگانه به نام Intel Foundry Services ایجاد کرده است که عملکرد مالی خود را گزارش می دهد و بنابراین برای تضمین رسیدن به اهداف خود باید خود را با منافع مشتریان هماهنگ کند.

کودی آکری ، تحلیلگر Loop Capital Markets ، در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: “اگر او واقعاً به مزایایی که امروز ارائه می دهد وقف داشته باشد ، این باعث خواهد شد اینتل در یک رقابت رقابتی تر عمل کند.” “شما می خواهید این دوره ماه عسل را که امروز آقای گلسینگر در آن است ، بدست آورید ، جایی که مردم به دنبال تغییرات هستند ، به دنبال خوش بینی ، هر چیزی هستند که با اینتل آویزان شوند. این کار درستی است. اما عمر آن نیز بسیار کوتاه است. “

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور