نسخه بزرگ با پیشرفت های عمده • Yoast

تنها 4 ماه از نسخه اصلی قبلی می گذرد، اما ما در حال حاضر مشتاق استقبال از WordPress 6.0 هستیم. البته، مانند هر نسخه اصلی دیگر، می‌توانید انتظار انبوهی از پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز را داشته باشید. این نسخه جدید هیچ تفاوتی ندارد. WordPress 6.0 به اصلاح و تکرار ابزارها و ویژگی های معرفی شده در نسخه های قبلی ادامه می دهد. بیایید عمیق‌تر به آنچه WordPress 6.0 به جدول شما می‌آورد بپردازیم!

برای شروع، این نسخه شامل تمام ویژگی‌های جدید، پیشرفت‌ها و دستاوردهای گوتنبرگ 12.0 و 13.0 می‌شود. در همان زمان، توسعه دهندگان و مشارکت کنندگان به کار بر روی رفع اشکال و بهبودهایی که به طور قابل توجهی بر تجربه کلی کاربر در وردپرس تأثیر می گذارد، ادامه می دهند. این به بیش از 400 به روز رسانی، 500 رفع اشکال و 91 ویژگی جدید در تنها یک نسخه ترجمه می شود که بسیار بزرگ است!

ما یک تجربه مشاهده لیست بهبودیافته، تغییرات تم سبک، الگوهای اضافی، بلوک‌های جدید، پیشرفت‌های جدید در ویرایشگرهای بلوک و بسیاری موارد دیگر را دریافت می‌کنیم. از آنجایی که چیزهای جدید زیادی در این نسخه وجود دارد، مایلیم توجه شما را به برخی از ویژگی ها و بهبودهایی که احتمالاً بر نحوه استفاده شما از وردپرس تأثیر می گذارد جلب کنیم.

بهبود کامل ویرایش سایت و ویژگی های جدید

زمانی که این ویژگی اصلی در نسخه‌های قبلی معرفی شد، ویرایش کامل سایت موضوع مورد بحث بود. وردپرس 6.0 به ساختن پایه های گذاشته شده در نسخه 5.9 ادامه می دهد و کارهایی را که می توانید با ویرایش کامل سایت انجام دهید، بهبود می بخشد. برای استفاده از ویرایش کامل سایت، باید از یک تم مبتنی بر بلوک مانند Twenty-Twenty-Two وردپرس استفاده کنید.

تغییرات سبک و تغییر سبک جهانی

بسیاری از افراد جامعه وردپرس از این ویژگی در ویرایشگر سایت هیجان زده هستند. شما می توانید از تغییرات تم مشتق شده از یک تم واحد با استفاده از ترکیب رنگ ها و فونت های مختلف استفاده کنید. این شبیه به داشتن چندین تم کودک است اما در یک موضوع واحد ادغام شده است. و اعمال یک تغییر سبک جدید در کل سایت شما بسیار آسان است. از این پس می توانید ظاهر و ظاهر وب سایت خود را تنها با یک کلیک تغییر دهید.

با استفاده از تغییرات سبک به راحتی ظاهر و ظاهر سایت خود را تغییر دهید

قابلیت صادرات تم

یکی دیگر از پیشرفت های بزرگ در ویرایش کامل سایت به طور خاص و پلتفرم وردپرس به عنوان یک کل، توانایی صادر کردن تم های بلوک است. هر قالب، طرح‌بندی و تغییر سبکی که ایجاد کرده‌اید را می‌توان ذخیره کرد و به a صادر کرد zip فایل. این ویژگی بسیار بزرگ است زیرا راه را برای ساخت تم بصری هموار می کند. فقط با استفاده از بلوک های گوتنبرگ می توانید یک تم وردپرس ایجاد کنید. و البته نیازی به دانش کدنویسی نیست!

برای صادر کردن تم خود، به ویرایشگر سایت خود بروید و روی نماد 3 نقطه در گوشه سمت راست بالای خود کلیک کنید. باید منویی با گزینه دانلود تم شما ظاهر شود.

قالب های جدید

توانایی استفاده و سفارشی سازی قالب ها برای ساخت محتوای وب سایت خود بسیار عالی است زیرا به شما در صرفه جویی در زمان کمک می کند. ما در نسخه های قبلی وردپرس قالب هایی برای کار داشتیم، اما گزینه ها محدود بود. وردپرس 6.0 این مورد را گسترش می دهد و چندین قالب جدید را برای عملکردهای خاص معرفی می کند. اینها شامل قالب هایی برای نمایش پست های یک نویسنده، دسته بندی، تاریخ، برچسب یا طبقه بندی خاص است.

گزینه های قالب جدید در ویرایشگر سایت

پیشرفت های نمایش لیست

وقتی به نمای لیست در وردپرس 6.0 دسترسی پیدا می کنید، می بینید که بلاک های شما به جای نمایش همه چیز مانند نسخه های قبلی، با هم گروه بندی شده و جمع می شوند. این کار پیمایش در نمای لیست را بسیار آسان تر می کند. در کنار این، وقتی روی صفحه‌ای کار می‌کنید که نمای فهرست باز است و روی هر نقطه از صفحه کلیک می‌کنید، دقیقاً جایی که در نمای فهرست هستید مشخص می‌شود. هر کسی که به طور منظم روی صفحات پیچیده کار می کند باید از این پیشرفت قدردانی کند.

تجربه بهبود یافته مشاهده لیست در وردپرس 6.0

بلوک کردن پیشرفت های ویرایشگر

بلوک های اصلی جدید

WordPress 6.0 با چندین بلوک جدید از جمله بیوگرافی نویسنده پست، آواتار، بدون نتیجه در حلقه پرس و جو و ادامه مطلب ارسال می شود. ما می خواهیم شما را به بلوک حلقه جستجوی نظر جدید راهنمایی کنیم زیرا بخش نظرات پست شما را بیشتر “مسدود” می کند. با این بلوک جدید، گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی برای طراحی بخش نظرات به روشی که می‌خواهید دریافت خواهید کرد.

بلوک حلقه پرس و جو به شما امکان می دهد بخش نظرات خود را سفارشی کنید

ویژگی ها و پیشرفت های بیشتر

پیشرفت‌ها و پیشرفت‌های زیادی در ویرایشگر بلاک وجود دارد که نمی‌توانیم همه چیز را در این پست پوشش دهیم. در عوض، ما به چند مورد اشاره می کنیم که فکر می کنیم بیشترین سود را برای شما خواهد داشت.

اولین پیشرفت جدید در ویرایشگر بلاک که می خواهیم معرفی کنیم، قفل کردن بلوک است. با حرکت به جلو، می‌توانید یک بلوک را قفل کنید تا نتوان آن را منتقل و/یا ویرایش کرد. یک بلوک قفل شده وقتی روی آن کلیک می کنید یک قفل نمایش داده می شود. و هنگامی که نمای لیست را باز می کنید، قفل قفل را نیز خواهید دید که نشان دهنده یک بلوک قفل شده است. این ویژگی مخصوصاً زمانی مفید است که زیاد با بلوک‌های قابل استفاده مجدد کار می‌کنید و نمی‌خواهید کسی با آن بلوک‌ها سر و کله بزند. همچنین هنگام ایجاد قالب یا کار با مشتریان، برای حفظ طرح‌بندی‌های طراحی مفید است.

رابط کاربری جدید قفل بلوک

در کنار آن، در وردپرس 6.0، وقتی یک دکمه را سفارشی می‌کنید و سپس یک دکمه جدید را با استفاده از دکمه پلاس اضافه می‌کنید، همان سبکی را خواهد داشت که به تازگی سفارشی کرده‌اید. قبل از این، اگر می خواهید چندین دکمه با همان سبک اضافه کنید، باید همه سفارشی سازی ها را دوباره انجام دهید.

یکی دیگر از ویژگی های جالب در این نسخه جدید حفظ سبک است. در حال حاضر امکان حفظ سبک یک بلوک هنگام تبدیل بلوک های خاص از یک نوع به نوع دیگر و بالعکس وجود دارد. با چند بلوک کار می کند، از نقل قول، فهرست، کد، عنوان، نقل قول، آیه و غیره.

در نهایت، بلوک پوشش اکنون می تواند به صورت پویا تصویر برجسته شما را بگیرد و آن را به عنوان پس زمینه بلوک پوششی تنظیم کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ‘ را انتخاب کنیداستفاده از تصویر برجستهتنظیمات و وردپرس بقیه کارها را انجام خواهد داد.

بلوک جلد اکنون می تواند به صورت پویا تصویر ویژه پست شما را بگیرد و از آن به عنوان پس زمینه استفاده کند

بهبودهای نوشتاری

در این نسخه جدید وردپرس می توانید چندین پیشرفت قابل توجه در نوشتن را داشته باشید. آنها به هیچ وجه تغییرات عمده ای ندارند، اما شما قطعاً متوجه ظرافت در تجربه کلی نوشتن خود خواهید شد.

آیا تا به حال سعی کرده اید متنی را از 2 بلوک جداگانه انتخاب کنید و به دلیل اینکه به طور خودکار تمام متن را از هر دو بلوک انتخاب می کند، اذیت شده اید؟ خوب، دیگر از این موضوع اذیت نخواهید شد. از وردپرس 6.0 به بعد، می توانید به راحتی متن را در میان بلوک ها انتخاب کرده و آن را به دلخواه ویرایش کنید. این قطعاً یک بهبود کیفیت زندگی است.

در وردپرس 6.0 می‌توانید به راحتی متن را در بین بلوک‌ها انتخاب کنید

همچنین یک میانبر جدید تکمیل کننده پیوند در راه است. هر زمان که بخواهید می توانید با تایپ کردن «به این میانبر دسترسی داشته باشید.[[[[” و لیستی از لینک های سایت شما را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال، هنگامی که در حال انجام پیوندهای داخلی هستید، این ویژگی می تواند مفید باشد.

در نهایت، وردپرس به شما یادآوری می کند که برچسب ها و دسته بندی ها را به عنوان آخرین مرحله قبل از انتشار یک پست اضافه کنید. هنگامی که تعداد زیادی پست منتشر می کنید، فراموش کردن این مرحله آسان است، بنابراین این یک ویژگی کاملاً منظم برای افراد فراموشکار است.

ما زیاد به بهبود ابزارهای طراحی و چیدمان نمی پردازیم، اما فکر می کنیم دو ویژگی زیر شایسته ذکر هستند.

اولین مورد، کنترل شفافیت برای پس‌زمینه است، که زمانی که می‌خواهید از پس‌زمینه با ستون‌ها استفاده کنید، بسیار مفید است. اگر بتوانید از این ویژگی استفاده کنید، مطمئناً طراحی پست خود را ارتقا خواهید داد. افزونه جالب بعدی وردپرس 6.0 پشتیبانی از شکاف برای بلوک گالری است. این فقط به این معنی است که شما کنترل بیشتری بر فاصله تصاویر خود دارید و به شما آزادی بیشتری در نحوه نمایش گالری تصاویر خود می دهد. هر کسی می‌تواند از این 2 ویژگی جدید استفاده کند، اما دونده‌های وب‌سایت عکاسی و مد احتمالاً می‌توانند بیش از همه از آنها قدردانی کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور