نحوه نوشتن کد جدا شده با MediatR: الگوی واسطه

عکس پروفایل نویسنده

@گل میناسام والپول

توسعه دهنده وب Fullstack .NET و JavaScript. مدرس و مدافع کدگذاری

من اخیراً یک پست وبلاگ نوشتم و برخی از بسته های NuGet مورد علاقه خود را معرفی کردم: 4 بسته برتر NuGet من برای ASP.NET Core. در آن پست ، من به طور خلاصه بسته ای را به نام MediatR معرفی کردم. امروز ، من این پست را به جزئیات بیشتر به مرور مجدد MediatR اختصاص می دهم.

MediatR چیست؟

MediatR اجرای الگوی میانجی است. این یک الگوی طراحی نرم افزار رفتاری است که به شما کمک می کند تا با برقراری ارتباط همه اجزا به جای مستقیم با یکدیگر ، کد ساده تری بسازید. این به کد کمک می کند تا کاملاً جدا شود و تعداد وابستگی های پیچیده بین اشیا را کاهش می دهد.

یک نمونه خوب و واقعی از الگوی واسطه برج کنترل ترافیک هوایی (ATC) در فرودگاه ها است. اگر هر هواپیما مجبور باشد مستقیماً با هر هواپیمای دیگر ارتباط برقرار کند ، هرج و مرج خواهد بود. در عوض ، همه آنها به برج ATC گزارش می شوند و برج تصمیم می گیرد که چگونه این پیام ها را به هواپیماهای دیگر منتقل کند. در این سناریو برج ATC شی واسطه است.

با استفاده از بسته MediatR ، برخی از داده ها را به عنوان یک شی به شی واسطه ارسال می کند. بسته به نوع داده ای که به شی واسطه ارسال می شود ، تصمیم می گیرد که کدام یک از اشیا / / خدمات دیگر را فراخوانی کنیم. MediatR به دو شکل …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور