نحوه مقابله با کمبود تجهیزات شبکه | دانش مرکز داده

آیا در یافتن تجهیزات ضروری شبکه مشکل دارید؟ تو تنها نیستی.

کمبود تجهیزات تقریباً در تمام دسته‌های شبکه و انواع دستگاه‌ها به سطوح رکوردی رسیده است. مارک آلن، مدیر خدمات مشاوره شبکه می‌گوید: «به نظر می‌رسد طولانی‌ترین زمان برای دستگاه‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر، مانند مرکز داده و سوئیچ‌های هسته/توزیع، و دستگاه‌های لبه WAN بزرگ، از جمله روترها و تجهیزات SD-WAN باشد.» شرکت تحقیقاتی و مشاوره فناوری جهانی ISG.

علت اصلی کمبود، تقاضای زیاد برای تراشه‌هایی است که تقریباً در همه انواع تجهیزات شبکه قرار می‌گیرند. کمبود این مؤلفه‌های حیاتی، ناشی از همه‌گیری کووید و تقاضای سرسام‌آور برای تجهیزات شبکه، شرکت‌ها را در سراسر جهان مجبور می‌کند تا برنامه‌های ارتقا و گسترش شبکه خود را کاهش دهند. همه کلاس‌های تجهیزات شبکه محدود هستند: محوطه دانشگاه، مرکز داده، LAN، جان می گوید مسیریابی و بی سیم آناند، مدیر تحقیقات زیرساخت و عملیات در شرکت تحلیل بازار فناوری اطلاعات Info-Tech Research Group.

شرکت تحقیقات بازار Gartner در اواسط ژانویه گزارش داد که انتظار می رود کمبود تراشه در نیمه دوم سال 2022 کاهش یابد و درآمد جهانی نیمه هادی ها 9.4 درصد رشد کند. 2022 به 638.6 دلار بیلیون. با کاهش کمبود تراشه ها و کاهش قیمت ها، رشد آهسته تری در سال های 2023 و 2024 به دنبال خواهد داشت. تثبیت کردن.

البته این خبر خوبی است. با این حال، برای مشتریان دستگاه های شبکه، انتظار ممکن است پایان ناپذیر به نظر برسد. آلن هشدار می دهد که با توجه به شرایط فعلی، شرکت ها باید برای زمان های طولانی تر، قیمت های بالاتر و شرایط معامله دقیق تر از سوی OEM ها و VAR ها آماده باشند.

آسیب پذیرترین

در حالی که کمبود تراشه طیف وسیعی از مشتریان تجهیزات را تحت تأثیر قرار داده است، به ویژه به شرکت‌هایی که سایت‌های شبکه جدید می‌سازند، و همچنین سازمان‌هایی که تعمیر و نگهداری تجهیزات و به‌روزرسانی را به تعویق انداخته‌اند، مدل تحویل به‌موقع را اتخاذ کرده‌اند یا هنوز این کار را نکرده‌اند، آسیب دیده است. به یک مدل بومی ابری منتقل شد. Annand خاطرنشان می‌کند: «نرم‌افزار به ما این امکان را داده است که بتوانیم سرویس‌هایی را که در شبکه ما اجرا می‌شوند را با درجه انعطاف‌پذیری زیادی پیکربندی کنیم، اما اگر از نظر فیزیکی به پورت‌های جدید یا بیشتری نیاز دارید، کمی در تنگنا هستید.

آلن می‌گوید، شرکت‌های کوچک و کوچک و شرکت‌هایی که سفارش‌های کوچک‌تر انجام می‌دهند، نسبت به سازمان‌های بزرگی که سفارش‌های بزرگی را که از پروژه‌های چرخه حیات یا تحولات بزرگ پشتیبانی می‌کنند، با زمان بیشتری مواجه می‌شوند. OEM ها لزوماً از یک مدل اولین ورود و خروج اولیه در سفارشات پیروی نمی کنند، بلکه بر روی انجام سفارشات بزرگتر برای مشتریان استراتژیک تر تمرکز می کنند.

راهبردهای مقابله ای

هیچ بهترین راه برای یک شرکت وجود ندارد که بتواند با کمبود تجهیزات شبکه کنار بیاید، اما با توجه به اینکه زمان تحویل قطعات 40 تا 60 هفته طول می کشد، هر سازمانی باید راهی یا شاید چندین روش را پیدا کند که برای آنها کارساز باشد.

Annand پیشنهادات زیر را ارائه می دهد:

شبکه را اصلاح کنید. راه های زیادی برای ایجاد شبکه وجود دارد. اگر قطعات برای طراحی اولیه در دسترس نباشند، شاید یک رویکرد متفاوت، با استفاده از تجهیزاتی که بلافاصله در انبار هستند، می‌تواند به نتیجه مشابهی منجر شود.

به تعویق انداختن استقرار. در حالی که برخی از استقرارهای شبکه، مانند مواردی که در هسته مرکز داده هستند، اساسی هستند، برخی دیگر را می توان با خیال راحت به تعویق انداخت. در شرایطی که عملکرد یا به خطر افتادن ویژگی غیرقابل قبول است، هر چقدر هم که ناخوشایند باشد، تعویق ممکن است تنها گزینه باشد.

بازارهای ثانویه را کاوش کنید برخی از فروشندگان تجهیزات بازسازی شده را مستقیماً یا از طریق شرکا ارائه می دهند.

افزایش تراکم. هر مهندس شبکه می‌داند که پورت‌های مرده و پیوندهای استفاده نشده در محیط آنها وجود دارد – 10 تا 25 درصد، بسته به تعداد آنها. آناند می گوید باور کن. از شر آنها خلاص شوید.

به ابر نگاه کن سرویس‌های ابری عمومی به طور بالقوه می‌توانند حداقل عملکرد قابل دوام را برای بارهای کاری جدید یا در حال رشد ارائه دهند. بهتر از این، زمانی که اجزای شبکه دوباره به راحتی در دسترس قرار گیرند، دیگر منطقی نیست که با همان اندازه به یک ردپای اولیه ادامه دهید.

فروشندگان سوئیچ همه فروشندگان درد را به یک اندازه احساس نمی کنند، بنابراین جستجوی منبع دیگری می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که تعویض فروشندگان با پیامدهای سازگاری، پیچیدگی و پشتیبانی همراه است.

جایگزین های جعبه سفید را کاوش کنید. طی چند سال گذشته افزایش قابل توجهی از علاقه به شبکه‌های وایت‌باکس وجود داشته است. به عنوان مثال، استفاده از یک سیستم عامل شبکه مبتنی بر لینوکس، وابستگی بین عملکرد شبکه و فروشنده سخت افزار را از بین می برد. Annand می‌گوید: «این به شما امکان می‌دهد انواع OEM‌ها را از طریق آن‌ها سخت‌افزار فیزیکی و با هزینه‌ای بسیار کمتر به دست آورید. با این حال، هزینه کمتر با افزایش مسئولیت مهندسی و مسئولیت پذیری همراه است. او هشدار می دهد: “بنابراین باید مطمئن شوید که تیم شما آماده است و شما آماده سرمایه گذاری و حفظ آنها هستید.”

خرج خود را افزایش دهید قانون عرضه و تقاضا زنده و زنده است. شرکت هایی که مایل به هزینه های تراکنش یا استراتژیک بیشتر هستند، می توانند انتظار داشته باشند که تجربه متفاوتی در برخورد با تجهیزات عقب افتاده نسبت به شرکت هایی داشته باشند که به وضعیت موجود سال 2020 ادامه می دهند.

چشم انداز آینده

ساخت کارخانه های تولید سال ها طول می کشد. انتظار می رود دو کارخانه ای که اینتل در می 2021 معرفی کرد، در سال 2024 آنلاین شوند، بنابراین راه حل سریعی وجود ندارد. آناند می گوید. “من نه فکر می کنم غیرمنطقی است که بگوییم محدودیت های عرضه در سال 2023 وجود خواهد داشت.

همچنین به یاد داشته باشید که رویدادهای آینده، مانند حمله چین به غول تولید تراشه تایوان، می تواند کمبود تراشه امروز را در مقایسه با آن ملایم به نظر برساند.

آلن می‌گوید برای کوتاه‌مدت تا میان‌مدت (شش تا ۲۴ ماه) نباید تغییر محسوسی در زمان‌های تحویل تجهیزات ایجاد شود. از آنجایی که عرضه تراشه در طول زمان بهبود می‌یابد و مشکلات زنجیره تامین پس از همه‌گیری حل می‌شود، انتظار می‌رود که زمان‌های تحویل طولانی کاهش یابد.

این داستان ابتدا در Network Computing، یک نشریه خواهر Data Center Knowledge ظاهر شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور