نحوه ساخت یک برنامه چت همزمان با Go و Websockets

عکس پروفایل نویسنده

@MichaelBمایکل

من Dev Spotlight را اجرا می کنم – ما محتوای فناوری را برای شرکت های فناوری می نویسیم. ایمیل به [email protected].

Go از Google به دلیل ایجاد برنامه های بسیار کارآمد با استفاده از یک نحو قابل فهم ، از Google پدیدار شد. این زبان به صورت آماری تایپ شده و کامپایل شده است که توسط برخی از مبتکران C و بدون بار برنامه نویسی مدیریت حافظه دستی ساخته شده است. در درجه اول ، برای بهره گیری از پردازنده های چند هسته ای مدرن و ماشین های شبکه طراحی شده است.

در این پست ، من قابلیت های Go را نشان می دهم. ما از توانایی Go در ایجاد آسان برنامه های همزمان برای ساخت برنامه چت استفاده خواهیم کرد. در قسمت عقب ، ما از Redis به عنوان واسطه برای پذیرفتن پیام ها از مرورگر و ارسال آنها برای سرویس گیرندگان مشترک استفاده خواهیم کرد. در نمای جلو ، ما از وب بوک ها از طریق socket.io استفاده خواهیم کرد تا ارتباطات مشتری را تسهیل کنیم. ما همه این موارد را در Heroku ، ارائه دهنده PaaS مستقر خواهیم کرد که استقرار و میزبانی برنامه های شما را آسان می کند. همانطور که Go برنامه نویسی چنین برنامه ای را ساده می کند ، Heroku امکان تکمیل آن با زیرساخت های اضافی را آسان می کند.

کانال ها در Go

آنچه توسعه دهندگان در مورد Go جذاب می دانند ، توانایی برقراری ارتباط همزمان است که این کار از طریق سیستمی به نام کانال انجام می شود. مهم است که به تمایز متداول و موازی از هم اشاره کنیم ….

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور