نحوه رسیدگی به محصولات خارج از انبار برای سئوی تجارت الکترونیک • Yoast

به عنوان یک فروشگاه آنلاین، شما می خواهید تا حد امکان تعداد واحدهای محصولات خود را بفروشید. اما، هر فروشگاه اینترنتی در نهایت به نقطه ای می رسد که موجودی محصولات تمام می شود. سپس این سوال بزرگ پیش می آید: چگونه باید با این محصولات موجود در انبار به درستی برای سئوی تجارت الکترونیک در فروشگاه WooCommerce یا Shopify خود رفتار کنید؟ مانند بسیاری از موارد در مورد سئو: بستگی دارد.

گوگل چگونه با محصولاتی که در انبار موجود نیستند برخورد می کند؟

گوگل به خوبی می تواند محصولات موجود در فروشگاه های آنلاین را به خوبی مدیریت کند. اینکه آیا Google همچنان محصولات شما را در زمانی که موجودی موجود نیست نشان می‌دهد در نتایج جستجو، موضوع متفاوتی است. گاهی اوقات، Google فروشگاه‌هایی را ترجیح می‌دهد که محصول را در انبار دارند، زیرا بهترین تجربه را به مشتریان بالقوه ارائه می‌دهند – آنها به دنبال فروشگاه‌های بدون موجودی نیستند، درست است؟

البته در اینجا یک چیز دیگر بستگی دارد. اگر صفحه محصولی با کیفیت بالا با محتوای مرتبط برای جستجوگران دارید، صفحات محصول شما ممکن است/همچنان بسته به پرس و جو و رقابت رتبه بندی شوند.

ممکن است گوگل صفحات محصولی را که دارای محصولات موجود نیست به عنوان 404های نرم تلقی کند که ممکن است باعث حذف آنها از نتایج جستجو شود. در اینجا نحوه بیان جان مولر از گوگل آمده است:

و وقتی نوبت به نتایج جستجوی معمولی می‌شود، ممکن است این اتفاق بیفتد که وقتی می‌بینیم چیزی در انبار موجود نیست، تصور می‌کنیم که بیشتر شبیه یک خطای 404 نرم‌افزار است، جایی که آن URL را نیز از نتایج جستجو حذف می‌کنیم.

البته، داشتن محصولات خارج از انبار که به عنوان 404s نرم تلقی می شوند، به قدرت رتبه بندی کل فروشگاه شما، فقط خود محصولات آسیبی نمی رساند.

محصولات خارج از انبار: بستگی دارد

اینکه با محصولات خارج از انبار در فروشگاه WooCommerce یا Shopify خود چه کاری انجام دهید به چیزهای زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال، این بستگی به این دارد که آیا شما نیاز به انجام کاری در مورد صفحات محصول برای کالاهای موجود در فروشگاه آنلاین خود دارید یا خیر. آیا محصول به سرعت در انبار باز می گردد؟ یا برای همیشه فروخته شده است؟ معلوم نیست کی برمیگرده یا نه؟

با مشکلات فعلی سهام در سراسر جهان، دریافت محصولات و نگهداری آنها در انبار سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. امیدوارم به زودی وضعیت بهتر شود، اما ممکن است بدتر شود. آیا زمانی که از دریافت یک محموله جدید مطمئن نیستید، باید همه آن محصولات را فهرست کنید؟

علاوه بر این، فروشگاه های آنلاین در اشکال و اندازه های مختلف با پیچیدگی ها و پیچیدگی ها عرضه می شوند. هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد که به همه فروشگاه ها کمک کند سئوی تجارت الکترونیک یا سئوی Shopify خود را بهبود بخشند.

کارشناس سئوی تجارت الکترونیک و سئوی بین المللی آلیدا سولیس فلوچارت برگه تقلب بسیار ارزشمندی را ایجاد کرد که به تصمیم گیری صحیح کمک می کند.

تجربه کاربری را در صفحات محصول خود مدیریت کنید

هنگامی که مردم می خواهند محصول شما را بخرند، صفحات محصول شما راه اصلی برای برقراری ارتباط در مورد محصول مذکور است. چه محصول شما موجود باشد، چه در صورت سفارش مجدد یا در دسترس نباشد، همیشه باید انتظارات کاربر را مدیریت کنید. اگر بتوانید با انجام هرچه سریع‌تر و بدون دردسر این فرآیند آنها را به خرید وادار کنید، عالی است. اما اگر محصولات شما – به طور موقت – در دسترس نیستند، همچنان باید سعی کنید بازدیدکننده را حفظ کنید. آنها را به مشتریان بازگشتی تبدیل کنید.

می‌توانید انتظارات را با نشان دادن زمان بازگشت کالای موجود در انبار مدیریت کنید. راه هایی برای حفظ مشتری بالقوه در حلقه با یک ارائه دهید وقتی محصول در انبار برگشت به من ایمیل بزنید ویژگی. یا یک ویژگی لیست علاقه مندی ها را در فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید که در آن مشتریان می توانند محصول مورد علاقه خود را ذخیره کنند و در مورد در دسترس بودن – یا پیشنهادات فروش به روز شوند. به علاوه، می‌توانید فهرستی از محصولاتی را اضافه کنید که برای دیگران جالب است تا ببینند آیا ممکن است کالای دیگری بخرند یا خیر.

کاهش موجودی یک محصول نیز می‌تواند باعث شود مردم آن را اکنون بخرند تا بعداً. فوریت واقعی است! اما آن را دقیق نگه دارید و کمبود سهام را جبران نکنید – مردم از طریق آن متوجه خواهند شد.

خواربارفروش آنلاین هلندی آلبرت هیجن به مشتریان در مورد کمبود روغن آفتابگردان اطلاع می دهد

بر جستجوی داخلی و فهرست بندی دسته ها تأثیر بگذارید

شما همچنین می توانید موتور جستجوی داخلی و گزینه های فیلتر خود را تحت تأثیر قرار دهید تا از ارائه محصولات خارج از انبار به عنوان گزینه ای برای خرید برای مشتریان جلوگیری کنید. بهتر است این محصولات در پایین صفحات نتایج قرار گیرند تا در بالا. همچنین می‌توانید به صورت بصری محصولات موجود در انبار را در صفحات دسته‌بندی یا فهرست‌بندی متفاوت استایل دهید یا نمایش دهید. به عنوان مثال، می توانید تصویر را خاکستری کنید یا یک بنر روی آن قرار دهید. به این ترتیب، بلافاصله مشخص می شود که شما معمولاً محصول را در فروشگاه خود ارائه می دهید، اما همین الان.

همچنین شایان ذکر است که آن دسته‌ها، برچسب‌ها و موارد مشابه ممکن است به محبت و توجه نیاز داشته باشند، اگر اکثر یا همه محصولات به‌طور دائم موجود نباشند. در برخی موارد، ممکن است ارزش ادغام، تغییر مسیر و حذف در سطح یک دسته را داشته باشد.

در کنار محصول چه اتفاقی می افتد؟

اکثر تصمیماتی که در مورد وضعیت محصول می گیرید را می توان با فکر کردن در مورد آنچه در کنار محصول اتفاق می افتد پاسخ داد. آیا برای همیشه در انبار موجود نیست؟ آیا برمی گردد؟ آیا مطمئن نیستید چه زمانی؟ آیا محتوای محصول شما مرتبط است حتی اگر به نظر نمی رسد که خود محصول به این زودی ها بازگردد؟ پاسخ به این موارد به شما کمک می کند تا اقدامات مناسبی را برای سئوی تجارت الکترونیک و سئوی Shopify انجام دهید.

این محصول تمام شده است، اما در نسخه جدید بازگشته است

هنگامی که محصول به فروش می رسد، بدون هیچ شانسی برای بازگشت، باید بررسی کنید که آیا جایگزینی مربوطه وجود دارد یا خیر. ممکن است سازنده نسخه کمی به روز شده محصول را با بارکد جدید عرضه کند. البته این نشانی وب منحصر به فرد خواهد بود، به این معنی که شما باید تمام پیوندهای قدیمی نسخه قبلی محصول را اصلاح کنید و آنها را از نقشه سایت XML حذف کنید. با تغییر مسیر 301، می توانید بازدیدکنندگان را از صفحه محصول قدیمی به صفحه جدید ارسال کنید. همچنین فراموش نکنید که محصولات را از فید محصول حذف کنید تا Google Shopping و موارد مشابه را اشتباه نگیرید.

محصول به طور موقت در دسترس نیست و باز خواهد گشت

محصولی که به طور موقت در دسترس نیست باید مانند گذشته زندگی کند، به جز اینکه باید تجربه کاربری را مدیریت کنید. شما می خواهید آنها را در فروشگاه خود نگه دارید و محصول خود را بخرید.

البته رقابت با فروشگاه هایی که محصولات موجود در انبار را دارند سخت است، اما همچنان. اگر کمبود سهام گسترده ای وجود دارد که ما اکنون تجربه می کنیم، می خواهید به مشتریان خود بگویید چه زمانی می توانند انتظارش را داشته باشند. راهی برای به روز نگه داشتن آنها پیشنهاد دهید! یا محصولات دیگری را که افراد دیگر پس از جستجوی این محصول خریداری کرده اند نشان دهید.

با کلیک بر روی سایز خاکستری شده برای این کفش خاص، این حالت باز می شود که از مشتریان می خواهد به روز باشند.

محصول در دسترس نیست اما باز خواهد گشت (محصولات فصلی و فروش)

تنوعی در موضوع قبلی وجود دارد، به خصوص برای محصولات فصلی و محصولاتی که به عنوان بخشی از یک فروش ویژه ارائه می کنید. در اینجا، دوباره، همه چیز در مورد مدیریت تجربه کاربر است. اگر محصولات مشابهی را در اواخر سال ارائه می‌کنید، صفحه را ادامه دهید و تجربه خوبی را به مشتریان ارائه دهید. هنوز صفحه را در سایت خود تبلیغ نکنید و پیوندهای داخلی آن را حذف نکنید، اما همینطور ادامه دهید و امیدوار باشید که مشتریان در آینده برای خرید کالاهای فصلی شما بازگردند.

محصول تمام شده است و هرگز باز نمی گردد

اگر محصولی که در انبار موجود نیست فروخته شد و دیگر برنگردد، باید ببینید که خود صفحه محصول چقدر ارزش دارد. گاهی اوقات، صفحات محصول نیز برای عبارات خاصی در اطراف یک محصول رتبه بندی می کنند و شما می خواهید این رتبه بندی ها را حفظ کنید. همچنین، ممکن است صفحه محصول دارای تعداد زیادی پیوند ارزشمند باشد که به آن اشاره می کنند. شما می توانید همه اینها را با ابزار سئو انتخابی خود بررسی کنید.

اگر صفحه شما ارزش زیادی دارد، آن را با 301 به مرتبط ترین صفحه دسته بندی محصول هدایت کنید. در اینجا، همچنین باید به مشتری اطلاع دهید که محصول خاصی که به دنبال آن است دیگر وجود ندارد. اگر صفحه ارزش سئو ندارد، می‌توانید آن را حذف کنید و آن را به 410 ارائه دهید. فراموش نکنید که پیوندهای داخلی را که به این محصول اشاره می‌کنند پاک کنید، نقشه سایت را به‌روزرسانی کنید و فید محصول را اصلاح کنید.

داده های ساختار یافته محصول ضروری است

ما بارها به آن اشاره کرده‌ایم، اما داده‌های ساختاری Schema در این عصر ضروری است. برای سایت های تجارت الکترونیک، این ممکن است حتی مهم تر از آن باشد. با طرحواره محصول، می توانید مستقیماً با موتورهای جستجو ارتباط برقرار کنید تا محصولات خود را با جزئیات توصیف کنید – از جمله وضعیت های مختلف در دسترس بودن.

داده های ساختاریافته به شما کمک می کند لیست های محصولات خود را در نتایج جستجو مدیریت کنید

هنگام مدیریت در دسترس بودن سهام، به روز نگه داشتن داده های ساختاریافته ضروری است. لطفاً از گزینه های مختلف طرحواره محصول استفاده کنید تا گوگل و سایر موتورهای جستجو را در جریان وضعیت یک محصول قرار دهید. چندین گزینه برای توصیف وجود دارد availability از شما product با افزودن ItemAvailability. برای توصیف وضعیت محصولات خود می توانید از مقادیر زیر استفاده کنید:

  • BackOrder: به موتورهای جستجو می‌گوید که محصول را در صورت سفارش مجدد با سازنده دارید.
  • Discontinued: به موتورهای جستجو می گوید که تولید محصول متوقف شده است.
  • InStock: این به موتورهای جستجو می گوید که شما محصول را در انبار دارید.
  • InStoreOnly: به موتورهای جستجو می گوید که شما فقط محصول را برای فروش در فروشگاه ارائه می دهید.
  • LimitedAvailability: به موتورهای جستجو می گوید که شما تعداد محدودی از محصول را در دسترس دارید.
  • OnlineOnly: به موتورهای جستجو می گوید که محصول فقط به صورت آنلاین در دسترس است، نه در فروشگاه.
  • OutOfStock: به موتورهای جستجو می گوید که محصول در حال حاضر موجود نیست.
  • PreOrder: به موتورهای جستجو می گوید که این محصول اکنون برای پیش سفارش در دسترس است.
  • PreSale: این امر به موتورهای جستجو می گوید که این محصول در یک پیش فروش ویژه قبل از فروش محصول برای عموم مخاطبان در دسترس است.
  • SoldOut: به موتورهای جستجو می گوید که محصول فروخته شده است.

راه حل های سئوی تجارت الکترونیک ما برای WooCommerce و Shopify مهمترین آنها را برای شما انجام می دهد. هر زمان که محصولی را در حالت موجودی قرار دهید، آن را اضافه می کند OutOfStock ارزش طرحواره محصول شما اگر محصولی در حال سفارش مجدد باشد، به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهیم که محصول همچنان برای آن موجود است PreOrder. راه حل Schema ما قابل گسترش است، بنابراین اگر نیاز به مقیاس بندی خواسته های خود دارید، می توانید به راحتی از Schema API ما برای گسترش آن به نیازهای خود استفاده کنید.

برای سئو با محصولات خارج از انبار چه کنیم؟

در این پست، کمی بیشتر در مورد نحوه کار با محصولات خارج از انبار توضیح داده ایم تا مطمئن شوید که به سئوی شما آسیب نمی رساند. با این حال، بسیاری از گزینه هایی که می توانید استفاده کنید به موقعیت خاص شما، اهداف شما و نحوه رتبه بندی صفحات محصول شما در حال حاضر بستگی دارد. البته به خود محصولات هم بستگی دارد. آزار دهنده است، اما در این مورد، هیچ راه حلی به همه سوالات پاسخ نمی دهد!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور