نحوه بدست آوردن رتبه بندی صفحات مشابه • Yoast

آیا داشتن چندین صفحه مشابه برای سئو مشکل ایجاد می کند؟ آیا می توانید بارها درباره یک موضوع بنویسید و همچنان همه آن صفحات را رتبه بندی کنید؟ می تواند یک معمای واقعی به نظر برسد، اما وجود دارد هستند راه حل ها در این پست، مسائل و گزینه های رتبه بندی چندین پست در مورد یک موضوع را بررسی خواهیم کرد.

آیا می توانید یک موضوع را دو بار در وبلاگ خود پوشش دهید؟ پاسخ ساده “بله” است، شما قطعا می توان. اما ارزش این را دارد که در مورد اینکه آیا این چیزی است که واقعاً می خواهید انجام دهید فکر کنید. زمانی که در هر موضوع به یک صفحه پایبند باشید، به دست آوردن رتبه بندی محتوای خود بسیار آسان تر است. اگر واقعاً نیاز دارید که چندین پست داشته باشید که یک موضوع را پوشش دهد، آن را است امکان رتبه بندی همه آنها وجود دارد. فقط باید تنظیمات دقیقی انجام دهید.

چه مشکلی در سئوی شما وجود دارد؟

هنگام ایجاد چندین صفحه مشابه، ممکن است چند مشکل ایجاد شود: محتوای تکراری و آدم خواری کلمات کلیدی.

وقتی شباهت زیادی محتوا در چندین صفحه دارید، موتورهای جستجو نمی دانند کدام یک را باید در نتایج جستجو نشان دهند. در نتیجه، همه این صفحات می توانند در نهایت رتبه پایین تری نسبت به آنچه در غیر این صورت داشتند، به دست آورند. این به عنوان مشکل محتوای تکراری شناخته می شود.

در همین حال، حتی اگر محتوای صفحات شما بسیار متفاوت باشد، آدمخواری کلمات کلیدی ممکن است رخ دهد. اگر هر دو پست یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهند، می توانید در نتایج جستجو با خودتان رقابت کنید. باز هم گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی دانند کدام صفحه باید رتبه بالاتری داشته باشند. هر دو صفحه ممکن است در نتیجه آسیب ببینند.

آیا می توانید از ایجاد محتوای مشابه اجتناب کنید؟

البته، بهترین راه برای جلوگیری از موضوعات تکراری و آدم خواری کلمات کلیدی، ایجاد آنها در وهله اول نیست! ارزش دارد این سوالات را از خود بپرسید:

اولا، آیا واقعاً به چندین صفحه در مورد این موضوع نیاز دارید؟ آیا امکان ترکیب آن پست ها به جای آن وجود دارد؟ اگر نیاز دارید که هر دو صفحه به طور مستقل وجود داشته باشند، آیا هر دو باید در نتایج جستجو ظاهر شوند؟ اگر بقیه نیازی به رتبه بندی ندارند، می توانید صفحه مورد نظر خود را به عنوان متعارف تنظیم کنید. یا موتورهای جستجو را از نمایش پست های خاص با عدم فهرست کردن آنها متوقف کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که بهتر است همه صفحات مشابه خود را حفظ کنید و می خواهید همه آنها در نتایج جستجو ظاهر شوند، پس به راه حل دیگری نیاز دارید. اگر تصمیم گرفته اید که همه آنها را جدا نگه دارید، باید تفاوتی بین صفحات شما وجود داشته باشد، درست است؟ فکر کردن در مورد اینکه چرا هر پست باید وجود داشته باشد می تواند به شما کمک کند تا بفهمید تفاوت چیست. و چگونه می توان این تفاوت را برای موتورهای جستجو روشن کرد.

به کلمات کلیدی دم بلند فکر کنید

آیا صفحات شما در مورد جنبه های مختلف یک موضوع هستند؟ سپس ممکن است بخواهید در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند فکر کنید، به جای اینکه همه آنها یک کلمه کلیدی اصلی را هدف قرار دهند. کلمات کلیدی دم دراز می توانند به شما کمک کنند تا موضوعات و موضوعات مرتبط مختلف را بررسی کنید و فرصت های بیشتری برای رتبه بندی ایجاد کنید. همچنین به شما کمک می کند تا محتوای خود را برای پاسخ به سؤالات خاص تر و رفع نیازهای مختلف تنظیم کنید. اگر محتوای زیادی پیرامون موضوعات مشابه تولید می کنید، این می تواند یک استراتژی قدرتمند باشد.

موضوع مشابه، هدف جستجوی متفاوت؟

اگر موضوع واقعاً یکسان است، شاید تفاوت این است که هر صفحه هدف جستجوی متفاوتی را هدف قرار می دهد. به عنوان مثال، یک صفحه ممکن است اطلاعات عمیقی در مورد گیتار ارائه دهد، در حالی که پست مشابه دیگری برای کاربران وجود دارد که واقعاً گیتار بخرند. اغلب، گوگل یا سایر موتورهای جستجو می توانند هدف جستجوی صفحات مختلف را برای آن انتخاب کنند (حتی زمانی که آنها یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند). با این حال، یک راه بهتر برای اطمینان از اینکه آنها تفاوت را می دانند وجود دارد: طرح واره!

از طرحواره برای نشان دادن تفاوت بین صفحات مشابه استفاده کنید

داده های ساختاریافته نوع خاصی از ابرداده برای پست های شما است. این اطلاعات اضافی به موتورهای جستجو می دهد تا به آنها کمک کند تا بفهمند هر پست در مورد چیست. در مورد صفحات مشابه با اهداف جستجوی متفاوت، این می تواند یک راه حل عالی باشد.

به جای تکیه بر موتورهای جستجو برای فهمیدن اینکه یک صفحه یک پست آموزنده در مورد گیتار است و صفحه دیگر یک صفحه فروش است، فقط می توانید به آنها بگویید تفاوت آنها چیست. با علامت گذاری پست اول به عنوان مقاله و صفحه دیگر به عنوان صفحه محصول، می توانید هدف هر صفحه را کاملاً روشن کنید.

“اما آیا درست کردن طرحواره سخت نیست؟”

درست است، کار با داده های ساختار یافته Schema.org می تواند بسیار فنی باشد. اما با Yoast SEO نیازی به نگرانی در مورد آن نیست! پلاگین های ما تمام کارهای سخت را در پشت صحنه انجام می دهند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که به ما اطلاع دهید چه نوع صفحه ای دارید و شکاف ها را پر کنید. با کمک برخی از متخصصان برتر طرحواره در جهان توسعه یافته است، می توانید برای دریافت درست داده های ساختار یافته خود به Yoast SEO تکیه کنید.

نکته: اگر با صفحات محصول کار می کنید، حتما افزونه WooCommerce SEO ما را بررسی کنید. این برنامه با مجموعه کاملی از طرحواره اختصاص داده شده برای اطمینان از برجسته شدن محصولات شما در نتایج جستجو ارائه می شود. کاربر ووکامرس نیستید؟ ما یک Yoast SEO برای برنامه Shopify نیز داریم!

بنابراین شما آن را دارید: چگونه با چندین صفحه مشابه رتبه بندی کنیم

همانطور که می بینید، آن را است امکان رتبه بندی با دو صفحه بسیار مشابه. اما ممکن است کمی کار ببرد! همیشه بهتر است ابتدا در نظر بگیرید که چرا می خواهید محتوای مشابه ایجاد کنید. اگر دلایل خوبی دارید، پس همه چیز در مورد یافتن تفاوت بین آن صفحات و روشن کردن این تفاوت برای موتورهای جستجو است. این واقعاً تمام چیزی است که در آن وجود دارد!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور