نحوه بازگرداندن حجم کاری ابری: چهار ملاحظات اساسی | دانش مرکز داده

تشخیص آن به خصوص دشوار نیست چرا تو باید بازگرداندن حجم کاری ابری. اگر برنامه‌ای را در فضای ابری مستقر کرده‌اید، سپس متوجه شده‌اید که هزینه، عملکرد یا اهداف دیگر را برآورده نمی‌کند، می‌توانید دلیل روشنی برای بازگرداندن آن به‌طور اولیه ایجاد کنید.

ولی چگونه بازگرداندن بارهای کاری ابری می تواند یک سوال پیچیده تر برای معما باشد. انتقال بارهای کاری از ابر به روی پرم از بسیاری جهات پیچیده تر از انتقال آنها از روی پرم به ابر است.

البته نمی‌توانیم دقیقاً به شما بگوییم که چگونه بارهای کاری ابری خود را بازگردانید، زیرا هر سناریوی بازگشت به کشور منحصر به فرد است. اما ما می‌توانیم یک نمای کلی از آنچه در هنگام برنامه‌ریزی و انجام بازگشت به کشور باید در مورد آن فکر کنیم، ارائه دهیم. برای راهنمایی در مورد آن موضوع به خواندن ادامه دهید.

چرا برنامه ریزی بازگرداندن ابری سخت است؟

قبل از پرداختن به ملاحظات خاص برای بازگشت حجم کار ابری، اجازه دهید در مورد اینکه چرا بازگشت به وطن چالش برانگیز است بحث کنیم.

دلیل اصلی این است که کسب‌وکارها بیشتر فکر می‌کنند که حجم کاری را به فضای ابری وارد می‌کنند تا اینکه اگر مشخص شود برای ابر مناسب نیستند، چگونه آن‌ها را به عقب برگردانند. می‌توانید هزاران مقاله، راهنما و چارچوب‌های بهترین عملکرد را پیدا کنید مهاجرت ابری، اما عملاً هیچ راهنمایی که بازگشت ابر را پوشش دهد.

به همین ترتیب، عملا هیچ ابزاری برای کمک به بازگرداندن ابری طراحی نشده است. ارائه‌دهندگان خدمات ابری راه‌حل‌های مختلفی را ارائه می‌کنند که می‌تواند به شما کمک کند برنامه‌ها و داده‌ها را به پلتفرم‌های خود منتقل کنید، اما تقریباً هرگز انتقال بارهای کاری از پلتفرم‌های خود و بازگشت به حالت اولیه را آسان نمی‌کنند (که قابل درک است، با توجه به اینکه آنها هیچ‌گونه ندارند. انگیزه های تجاری برای کمک به مشتریان برای توقف استفاده از پلتفرم های خود).

در طول بازگشت ابری چه نکاتی را باید در نظر گرفت

این به این معنی است که شما در مورد برنامه ریزی و اجرای یک بازگشت ابری کاملاً به تنهایی عمل می کنید. شما باید در مورد هر یک از الزامات اصلی به تنهایی فکر کنید.

بیایید به این الزامات، یک به یک نگاه کنیم.

بسته بندی حجم کاری

برای شروع، باید به این فکر کنید که چگونه حجم کاری خود را به گونه‌ای بسته‌بندی می‌کنید که بتواند در مرحله اولیه به عقب برگردد.

بهترین راه برای انجام این کار بسته به نحوه عملکرد بار کاری خود در فضای ابری و گزینه‌های میزبانی که به صورت آنلاین در دسترس دارید، متفاوت است. اگر حجم کار ابری شما یک VM است، ممکن است بتوانید از ماشین مجازی تصویری بگیرید و آن را به صورت پیش فرض اجرا کنید، مشروط بر اینکه بتوانید از همان نوع ماشین مجازی در زیرساخت خود پشتیبانی کنید. اگر یک کانتینر است، می‌توانید تصاویر کانتینر را به حالت اولیه برگردانید، اگرچه ممکن است لازم باشد پیکربندی آن‌ها را برای سازگاری با محیط ارکستراسیون متفاوت تغییر دهید. یک مثال که در آن ممکن است نیاز به اصلاح پیکربندی باشد این است که از ECS (یک ارکستراتور کانتینری مبتنی بر کوبرنیت) برای اجرای کانتینرها در فضای ابری استفاده می‌کنید اما قصد دارید از Kubernetes on-prem استفاده کنید.

در موارد دیگر، ممکن است نیاز داشته باشید که حجم کار را به طور کامل دوباره بسته بندی کنید تا آن را به صورت on-prem اجرا کنید. مثلا، توابع بدون سرور میزبانی شده روی یک سرویس ابری مانند AWS Lambda در بسیاری از موارد نمی‌توان آن‌ها را به حالت اولیه بازگرداند، زیرا هیچ راهی برای پیاده‌سازی یک سرویس سازگار با لامبدا در زیرساخت خود وجود ندارد.

شبکه سازی

هنگام بازگرداندن حجم کاری ابری خود، شبکه سازی نیز احتمالاً به طراحی مجدد نیاز دارد. پیکربندی‌های شبکه‌ای که معمولاً در فضای ابری استفاده می‌کنید را نمی‌توان مستقیماً در حالت اولیه شبیه‌سازی کرد. شما باید زیرشبکه‌های داخلی، VLAN، بار متعادل‌کننده‌ها، فایروال‌ها و غیره خود را راه‌اندازی کنید، سپس پیکربندی ماشین‌های مجازی یا کانتینرهایی را که بارهای کاری شما را میزبانی می‌کنند به‌روزرسانی کنید تا با معماری شبکه جدید شما کار کنند.

ذخیره سازی

بارهای کاری که به حجم عظیمی از فضای ذخیره‌سازی نیاز دارند، یا برای کار با نوع خاصی از سرویس ذخیره‌سازی ابری طراحی شده‌اند، ممکن است در طول فرآیند بازگشت به وطن نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند. شما باید اطمینان حاصل کنید که زیرساخت ذخیره سازی اولیه لازم برای پشتیبانی از مقدار داده ای را دارید که در حالت اولیه بازگردانده می شوید. همچنین ممکن است مجبور شوید منابع ذخیره‌سازی مانند پایگاه‌های داده را از نسخه‌های مبتنی بر ابر (مانند آمازون آرورا) به انواعی تبدیل کنید که می‌توانید روی زیرساخت‌های خود (مانند MySQL) کار کنید.

مدیریت عملیات

همانطور که مهاجرت به ابر میزان مسئولیت شما را برای مدیریت زیرساخت های فیزیکی کاهش می دهد، بازگشت از ابر زیرساخت های بیشتری را برای مدیریت در اختیار شما قرار می دهد. در نتیجه، باید استراتژی عملیات خود را تنظیم کنید.


ممکن است لازم باشد مهندسان بیشتری را استخدام کنید، یا برنامه زمانبندی حضوری تیم فعلی خود را اصلاح کنید تا بتوانید به تنهایی تمام زیرساخت های خود را نظارت و عیب یابی کنید.

همچنین باید استراتژی عملیات خود را تغییر دهید تا مطمئن شوید که به درستی پشتیبان گیری می کنید و آماده بازیابی سیستم های اولیه هستید. شما باید از منابع در ابر نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا حتی محیط‌های ابری نیز ممکن است با شکست مواجه شوند، اما عملیات پشتیبان‌گیری و بازیابی اولیه به رویکرد متفاوتی نیاز دارد زیرا نمی‌توانید از ابزارها و زیرساخت‌های مشابهی که در ابر استفاده می‌کنید استفاده کنید.

برنامه ریزی برای موفقیت در بازگشت به وطن ابری

مجدداً، مسافت پیموده شده شما در جبهه بازگشت به وطن ممکن است متفاوت باشد، و ممکن است ملاحظات دیگری وجود داشته باشد که در اینجا به آنها پرداخته نشده است. اما حداقل، شما باید ایجاد یک طرح برای مدیریت بسته‌بندی حجم کار، شبکه، ذخیره‌سازی و عملیات فناوری اطلاعات برای اطمینان از حرکت موفقیت‌آمیز از ابر به حالت اولیه.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور