نحوه انتخاب بین سرور بدون سرور، ماشین مجازی و کانتینر | دانش مرکز داده

در تلاش برای کاهش هزینه ها و کارآمدتر عمل کند، شرکت ها به دنبال جایگزین های مختلف محاسبات مجازی برای اجرای برنامه های کاربردی در فضای ابری از جمله ماشین های مجازی (VM) هستند. ظروف، و بدون سرور بستر، زمینه.

اما تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام فناوری در سازمان خود استفاده کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه کدام فناوری – در صورت وجود – در حال حاضر در حال استفاده است و شرکت مایل است چقدر تلاش و هزینه برای توسعه برنامه های کاربردی برای بهترین اهرم مجازی انجام دهد. فن آوری ها

تونی آیمز، معاون تحلیلگر گارتنر شرکت، اوایل این ماه در کنفرانس زیرساخت، عملیات و استراتژی‌های ابری گارتنر در لاس وگاس جلسه‌ای را با دستورالعمل‌های انتخاب برای چابک‌ترین زیرساخت‌ها برای برنامه‌ها ارائه کرد.

دستورالعمل های انتزاع ابری

آیمز گفت: برای تصمیم اولیه، انتخاب مناسب برای توسعه سناریوی استقرار به اولویت عملیاتی غالب سازمان و همچنین الزامات و محدودیت‌هایی که برای سازمان اعمال می‌شود بستگی دارد.

به طور کلی توصیه های او عبارتند از:

· ماشین های مجازی برای سازگاری

· ظروف برای انعطاف پذیری

· بدون سرور برای کارایی

ایمز گفت، با این حال، تصمیم به همین جا ختم نمی شود. به گفته آیمز، علاوه بر این، برای برنامه‌های موجود، سازمان‌ها باید فرصت‌هایی را برای میزبانی مجدد، بهبود مدیریت چرخه عمر، و برای بازنگری، برای پشتیبانی از محاسبات توزیع‌شده شناسایی کنند.

برای برنامه های جدید چطور؟ او گفت که در آن صورت، در آینده با بهینه‌سازی ویژگی‌های معماری بومی ابری در صورت امکان، کارها را آسان‌تر کنید، مانند ماژولار بودن، برنامه‌پذیری، کشش و انعطاف‌پذیری.

و با استقرار ابر عمومی؟ او گفت: «از حداکثر قابلیت‌های پلت‌فرم بومی استفاده کنید و در عین حال خطر قفل شدن را متعادل کنید».

برنامه اقدام برای سال آینده

Iams در ادامه یک برنامه اقدام برای سال آینده برای تصمیم گیری بین ماشین های مجازی، کانتینرها و بدون سرور ارائه کرد – اما اشاره کرد که زیرساخت ها در حال تبدیل شدن به بدون سرور هستند.

· Iams گفت که اولین گام تعامل با سهامداران برای شناسایی اهداف آنها برای انتقال برنامه های خود به فضای ابری است.

· طی 90 روز آینده، سازمان‌ها باید اولویت‌های عملیاتی را برای استقرار برنامه‌های کاربردی در فضای ابری تعیین کنند، و همچنین یک استراتژی برای بکارگیری معماری بومی ابری برای بهینه‌سازی فرآیندهای توسعه برنامه با ارائه جریان‌های ارزش ایجاد کنند.

· آیمز گفت، در نهایت، در سال آینده، سازمان‌ها باید پیشنهادات بدون سرور در سرویس‌های ابری عمومی استراتژیک، از جمله کانتینرهای بدون سرور را ارزیابی کنند.

ماشین های مجازی، کانتینرها و بدون سرور چه تفاوتی دارند؟

ایمز گفت، تمایز بین این سه انتخاب بر اساس جنبه‌ای است که مجازی‌سازی شده است. به عنوان مثال، با VM ها، سخت افزار مجازی سازی می شود. با کانتینرها، سیستم عامل مجازی سازی می شود. و برای بدون سرور، زمان اجرا برنامه خود چیزی است که مجازی سازی شده است. هرچه مجازی سازی بالاتر از پشته باشد، انتزاعی تر است.

آیمز گفت: ماشین‌های مجازی فناوری پیشرفته‌تری هستند، اما به اندازه کانتینرهایی مانند Kubernetes قابل حمل نیستند، فناوری که به نظر می‌رسد صنعت روی آن استاندارد شده است. او گفت که فناوری‌های بدون سرور – که در واقع می‌توانند بین کانتینرهای بدون سرور و پلت‌فرم‌های عملکرد بدون سرور به‌عنوان یک سرویس تقسیم شوند – کارآمدتر هستند، اما نیاز به طراحی برنامه‌ها با الگوهای خاص دارند.

دوین دیکرسون، تحلیلگر اصلی Forrester Research، در یک پست وبلاگی نوشت که توسعه ابری بومی نیاز به پذیرش فناوری های بدون سرور دارد او نوشت، زیرا آنها هزینه های اولیه را کاهش می دهند، مدیریت آنها سریع تر و آسان تر است و آسان تر مقیاس می شوند – اما توسعه دهندگان برای بهره مندی از آنها باید از بهترین شیوه های خاص پیروی کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور