نحوه افزودن شناسه های جهانی روی محصولات متغیر با SEO WooCommerce • Yoast

بسیاری از فروشگاه های آنلاین که توسط WooCommerce طراحی شده اند، محصولات را در انواع مختلف به فروش می رسانند. به عنوان مثال، یک تی شرت ممکن است در طیف وسیعی از رنگ ها و اندازه ها موجود باشد. در نتیجه، همه این گونه‌های محصول ممکن است دارای EAN یا UPCهای مختلف و سایر شناسه‌های جهانی باشند که می‌خواهید به داده‌های محصول اضافه کنید. علاوه بر این، شما می خواهید همه اینها را به داده های ساختاری محصول خود اضافه کنید. متأسفانه، WooCommerce به شما اجازه نمی دهد این کار را خیلی سریع انجام دهید. خوشبختانه، راه حلی در افزونه SEO WooCommerce ما وجود دارد.

شناسه های منحصر به فرد محصول یا شناسه های جهانی چیست؟

هر محصول فردی یک کد برای شناسایی آن دارد. این شناسه منحصر به فرد محصول به ما کمک می کند تا تغییرات مختلفی که ممکن است یک محصول داشته باشد را درک کنیم. نه تنها ما، بلکه موتورهای جستجو مانند گوگل نیز از این شناسه های مختلف محصول استفاده می کنند تا بفهمند در مورد چه تنوع محصول صحبت می کنیم و چه چیزی باید در نتایج جستجو نشان دهند.

یکی از پرکاربردترین شناسه های منحصر به فرد محصول، GTIN یا شماره کالای تجاری جهانی است. اینها به اشکال مختلفی مانند GTIN8، GTIN12 (همچنین به عنوان UPC، کد جهانی محصول شناخته می‌شود) یا GTIN13 (همچنین به عنوان EAN یا شماره مقاله اروپایی شناخته می‌شود) وجود دارند.

افزودن این شناسه‌های محصول به داده‌های محصول شما در فروشگاه WooCommerce، این شانس را افزایش می‌دهد که Google تنوع مناسب محصول شما را نشان دهد. همچنین باید داده های ساختاری صحیح را به محصول خود اضافه کنید.

البته، انسان‌ها نیز از این کدها استفاده می‌کنند تا تأیید کنند که ما به دنبال محصول مناسب هستیم. این فقط برای ماشین ها نیست.

محصولات متغیر و تنوع محصول در ووکامرس چیست؟

در ووکامرس، یک محصول متغیر نسخه ای از یک محصول است که به شما امکان می دهد تغییرات مختلفی را تنظیم کنید، مانند تی شرتی که قبلا ذکر کردیم. شما کنترل کاملی بر قیمت ها، تصاویر، سطوح سهام و موارد دیگر برای این تغییرات فردی خواهید داشت.

می‌توانید پس از ساخت یک محصول متغیر و تنظیم ویژگی‌های متفاوتی که باید در تنظیمات محصول داشته باشند، تغییرات محصول را ایجاد کنید. پس از انجام این کار، تنظیمات تغییرات محصول باز می شود. در اینجا، شما می توانید تمام جزئیات را پر کنید – بجز شناسه های جهانی مانند EAN و UPC.

چرا نمی توانم شناسه های جهانی را به ووکامرس اضافه کنم؟

ما مطمئن نیستیم که چرا نمی توانید شناسه های جهانی را به محصولات متغیر خود در WooCommerce به صورت بومی اضافه کنید. همچنین، هیچ راه آسانی برای افزودن داده های ساختاری طرحواره محصول به محصول وجود ندارد. گوگل برای درک کامل گزینه های محصول برای نمایش در نتایج جستجو به این نیاز دارد. در افزونه Yoast WooCommerce SEO، ما هر دو گزینه را برای شما در دسترس داریم.

به فروشگاه آنلاین خود کمک کنید ایستادگی کردن

این و خیلی بیشتر را در افزونه Yoast WooCommerce SEO دریافت کنید!

نحوه اضافه کردن تغییرات محصول با شناسه های جهانی در SEO WooCommerce

پس از نصب آخرین نسخه SEO WooCommerce، می توانید تغییرات محصول خود را به روشی که عادت کرده اید ایجاد کنید. مجموعه جدیدی از گزینه ها را در صفحه تغییرات مشاهده خواهید کرد که دارای برچسب Yoast SEO هستند.

به سادگی کدهای شناسه جهانی را برای هر تنوع محصول پر کنید

می توانید شناسه های جهانی منحصر به فرد خود را در بخش Yoast SEO در صفحه انواع محصول اضافه کنید. فیلدهایی برای GTIN8، GTIN12/UPC، GTIN13/EAN، GTIN14/ITF-14 و MPN پیدا خواهید کرد. مواردی را که برای تنوع محصول شما منطقی هستند را پر کنید.

جزئیاتی که پر می کنید به طور خودکار به داده های ساختاری محصول شما اضافه می شود.

داده های ساختاری محصول خود را در اعتبارسنجی بررسی کنید

پس از پر کردن تمام جزئیات مربوط به محصول خود و تغییرات آن، باید داده های ساختاریافته را بررسی کنید تا ببینید آیا اعتبار مناسبی دارد یا خیر. Yoast SEO به طور خودکار داده های ساختاری مناسب محصول را اضافه می کند و همه چیز را به هم متصل می کند تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را هضم کنند.

اکنون متوجه خواهید شد که شناسه های جهانی (مانند GTIN8، UPC، و غیره) که به تغییرات محصول اضافه کرده اید در داده های ساختاری Schema محصول نشان داده می شوند. علاوه بر این، همچنین خواهید دید که SKU و URL تغییرات در داده های ساختاری محصول قابل مشاهده است.

داده های ساختاریافته برای انواع محصول شما اکنون حاوی شناسه های جهانی مناسب است

تغییرات محصول و شناسه های جهانی در ووکامرس

به لطف افزونه WooCommerce SEO برای Yoast SEO، اکنون یک راه آسان برای افزودن شناسه های منحصر به فرد محصول به انواع محصولات خود دارید. نه تنها این، بلکه به طور خودکار داده های ساختاری را برای محصول شما تولید می کند که Google به شدت به آن نیاز دارد. در اینجا به بهبود سئوی تجارت الکترونیک شما می پردازیم!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور