نحوه استفاده از OpenTelemetry و Jaeger برای پیاده سازی ردیابی توزیع شده و APM

عکس پروفایل Dotan Horovits Hacker Noon

نظارت بر عملکرد ریز سرویس ها با معیارهای ردیابی جمع شده

هیچ رازی نیست که Jaeger و OpenTelemetry توسط جامعه منبع باز شناخته شده و مورد علاقه آنها هستند – و این دلیل خوبی دارد. به عنوان بخشی از Cloud Native Computing Foundation (CNCF) ، آنها یکی از محبوب ترین راه حل های ردیابی توزیع شده منبع باز و همچنین استاندارد سازی برای انواع داده های دورسنجی را ارائه می دهند.

Jaeger ، که در CNCF در مرحله فارغ التحصیل است ، با تجزیه و تحلیل داده های پایان به پایان از زنجیره های تماس سرویس ، به هزاران مهندس کمک می کند تا درخواست ها و معاملات را ردیابی و اندازه گیری کنند ، بنابراین آنها می توانند مسائل مربوط به تأخیر در معماری ریز سرویس را بهتر درک کنند. با این حال ، از آنجا که Jaeger تنها مهندسان را قادر می سازد ردیابی های فردی را جستجو و تجزیه و تحلیل کنند ، فقط یک نگاه اجمالی به تصویر را ارائه می دهد.

اما اگر بخواهیم عملکرد سطح خدمات را اندازه گیری و ردیابی کنیم ، چه می کنیم؟ اگر دوست داشته باشیم بدانیم چه می شود کدام سرویس بیشترین خطا را دارد، کدام عمل بالاترین تأخیر را دارد، یا بالاترین بار درخواست؟ در این حالت ، توانایی تجزیه و تحلیل معیارهای محاسبه شده از آثار بسیار مفید خواهد بود.

فقط تصور کنید که یک عکس فوری با عملکرد بالا در صفحه اصلی Jaeger ببینید (کاش کلاً یک صفحه اصلی Jaeger وجود داشت):

وقتی این نیاز را شناسایی کردیم ، فهمیدیم زمان آن فرا رسیده است که به جامعه پاسخ دهیم ، با …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور